پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / آلبوم عکس / فیلم آموزشی رسم ساختار لوویس به روش قانون تناوبی عناصر (GTA)
فیلم آموزشی رسم ساختار لوویس به روش قانون تناوبی عناصر (GTA)

فیلم آموزشی رسم ساختار لوویس به روش قانون تناوبی عناصر (GTA)

با سلام خدمت همه شما عزیران دانش آموز و داوطلبان کنکور
 
رسم ساختار لوویس ترکیبات کووالانسی همیشه یکی از مشکلات اساسی اکثر دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. روش ارائه شده در کتاب درسی  و اکثر کتابهای آموزشی مبتنی بر یکسری قواعد است که درک صحیحی از ساختارهای لوویس برای دانش اموزان ایجاد نمی کند و دانش آموزان اغلب مجبور به حفظ این ساختارها می شوند ، که بسیار سخت و وقت گیر است.
 
ازطرفی اهمیت تسلط به ساختارهای لوویس برای درک مفاهیم شیمی ، بسیار زیاد است ، تسلط به ساختار لوویس ترکیبات کووالانسی ، موجب می شود دانش آموزان و داوطلبان کنکور بتوانند  شکل هندسی ، قطبیت مولکولها ، نیروهای جاذبه بین مولکولی ، شیمی آلی ، ترمودینامیک ، محلولها ، سینتیک شیمیایی ، عدد اکسایش و بسیاری مفاهیم دیگر را براحتی درک کرده و به سوالات آنها پاسخ دهند. لذا تسلط به ساختارهای لوویس برای داوطلبان کنکور بسیار حیاتی است و نقش مهمی در کسب درصد بالای درس شیمی در کنکور دارد. میتوان گفت ساختارهای لوویس بطور مستقیم و غیرمستقیم در بیش از  ۳۰ درصد سوالات شیمی کنکور موثر است.
 
سالهاست که من برای رسم ساختار لوویس از یک روش ابداعی استفاده می کنم که بسیار ساده و مبتنی بر مفاهیم اولیه شیمی است و دانش آموزان براحتی آنرا یاد می گیرند و میتوانند ساختار لوویس ترکیبات و یونهای مختلف را رسم کنند. این روش را ” رسم ساختار لوویس به روش قانون تناوبی عناصر(GTA) ”   نامیده ام ، زیرا اساس آن بر قانون تناوبی عناصر استوار است و از تشابه خواص عناصر استفاده می شود.  تمام کسانی که تاکنون با این روش آشنا شده اند ، اظهار رضایت داشته و آنرا روش مفید و جالبی برای رسم ساختارهای لوویس معرفی کرده اند.
 
از طرفی هرساله فقط میتوانم به تعداد محدودی از داوطلبان این روش را آموزش دهم و در نتیجه همیشه تعداد زیادی از دانش آموزان عزیز امکان آشنایی با این روش را ندارند . دوست دارم همه دانش آموزان ایران و حتی همکارن محترم شیمی با این روش آشنا شوند و در صورت تمایل از این روش استفاده کنند ،تا شاید مشکل یادگیری ساختارهای لوویس  برای همیشه از بین برود.مشکلی که  وجود داشت ، این بود که نمی شد این روش را بصورت کتاب منتشر کرد ، لذا تصمیم گرفتم ، آنرا را بصورت یک فیلم آموزشی تهیه و در اختیار همه علاقه مندان قرار دهم. مقدمات کار از سال گذشته شروع شد و در شهریور امسال ، کلاس آموزشی با حضور دانش آموزانی که با این روش آشنا نبودند تشکیل شد و تمام مراحل تدریس این روش با کیفیت صدا و تصویر خوب، فیلم برداری گردید و کارهای میکس و مونتاژ آن در حال انجام است، و بزودی  منتشر می شود.
 
در همینجا از تمامی کسانی که در انجام این پروژه آموزشی با من همکاری داشته اند ، صمیمانه تشکر و سپاسگذاری  می کنم و امیدوارم این  بسته آموزشی مورد استفاده و استقبال دانش آموزان و داوطلبان کنکور قرار گیرد. شما عزیزان با معرفی این بسته آموزشی به دوستان خود می توانید نقش مهمی در موفقیت اینکار و برطرف شدن یکی از مشکلات آموزشی درس شیمی داشته باشید . 
 
                                                               با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان
                                                                      مرتضی محمدی – مهر  ۱۳۹۲
 
مشاهده کلیپ فیلم آموزشی
 
آشنایی با  رسم ساختار لوویس به روش قانون تناوبی عناصر
 
 

۱۷ نظر ها

  1. احمد محمدپور

    سلام…چطور می توانیم این سی دی آموزشی را سفارش دهیم؟

  2. سلام خسته نباشید. این سی دی ها چه زمانی حاضر می شن؟ آیا برای استوکیومتری هم فیلم آموزشی تهیه میشه؟

    • مرتضی محمدی

      سلام. فکر کنم تا آخر همین هفته DVD ها آماده ارائه شوند . در مورد استوکیومتری شاید در اینده اینکار را انجام بدهم. ممنون از توجه شما.

  3. بابا چیزی به کنکور نموند تا دی وی دی ها بیاد و بخریم و یه هفته پست طول بکشه دیگه وقتی نمیمونه

  4. سلام جناب محمدی. من یکی از دانش‌آموزانتون داخل مرکز هاشمی‌نژاد هستم و مجموعه آموزشیتون رو تهیه کردم. و خب کاملاً پشیمون هستم و امیدوارم تیراژهای بعدی این پکتون با کیفیت بهتری عرضه بشه. دی‌وی‌دی ها با سرعت بالایی رایت شدن و تهشون بسته شده و ضمناً ایراد‌های فیزیکی دارن. و خب این یعنی حتی لنز‌های غیرحساس مثل دی‌وی‌دی پلیرها هم قادر به خوندنشون نیستن و مشکل ایجاد می‌شه. من یکی دوبار برای تعویض این‌ها به کتابفروشی فروشنده رفتم و خب با اینکه داخل فروشگاه هم چک می‌کنم، بعد حین تماشای فیلم‌ها می‌فهمم قسمت‌های خاصی از دی‌وی‌دی غیرقابل خوندن هست و خب عملاً کل محصول غیرقابل استفاده می‌شه. من یه دانش‌آموز کنکوری هستم و خب مطمئنم شما متوجهین وقت ندارم هرلحظه دنبال تعویض این پک تا فروشگاه برم و برگردم و بعد هم با هزار زحمت فقط فایل‌ها رو بخونم. حتی الان دیگه روم نمی‌شه به فروشگاه برم و دوباره محصول رو تعویض کنم و خب حالا عملاً وقت و هزینه‌ی خودم رو دور انداختم.
    و خب امیدوارم همینقدر که در کار تدریستون منظم و تحسین برانگیز هستید، پیگیر کیفیت این محصولات بشین و شاید ناشرتون رو تغییر بدین. خریدار با این هزینه‌ای که می‌پردازه توقع حداقل کیفیت اجرا رو داره و این حقشه.

    • مرتضی محمدی

      سلام. خیلی متاسفم که چنین موردی برای شما پیش امده است. من کاملا به شما حق میدم و اصلا تفکر من چنین چیزی نبوده است. ای کاش زودتر به من اطلاع میدادید تا بتونم کمکتون کنم.
      لطفا ادرس پستی خودتون را همراه با کد پستی برای من ایمیل (mmo402@yahoo.com) کنید ، تا در اسرع وقت یک پک جدید و سالم براتون ارسال کنم.
      خیلی متشکرم- منتظر ادرس شما هستم.

  5. سلام
    من خودم توی این کلاس بودم موقهٔ فیلم برداری واقعا عالی‌ بود من به همه توصیه می‌کنم این سی‌دی هارو
    و اگه امکانش براتون باشه تو کلاس‌های استاد‌ام اگه شرکت کنین عالی‌ هستن ما تو مدرسمون تقریبا همه استا‌ها خوبن ولی‌ واقعاً آقای محمدی بهترین بودن
    من الان دانشگاه فردوسی‌ میرم سال ۹۲-۹۳ تو هاشم نژاد با ایشون داشتم واقعا از هر لحظه لذت بردم و الان دوباره حاضرم برم سر کلاس بشینم

    استاد محمدی موفق و پیروز باشید

    بهنام شبیری

    • مرتضی محمدی

      سلام آقا بهنام عزیز . امیدوارم حالتون خوب باشه. از پیام پرمهر شما ممنونم. خوشحالم دانش آموزان خوب و بامعرفتی چون شما دارم. شاد باشید.

  6. سلام استاد ، همایش لستوکیومتری شما ۱۱/۲ و ۱۱/۱۶ تو دبیرستان مصلی نژاد برگذار میشه؟

    • مرتضی محمدی

      سلام. همایش استوکیومتری قرار است روزهای ۱۱/۳ و ۱۱/۱۷ برگزار بشه . ولی مکان برگزاری را نمی دونم.

      • استاد محل برگذاری هماشی رو هم میشه پی گیری کنید؟
        راستی از ای دیویدی رسم ساختار لوویس تو همایشتون نمیارین؟ من همایش ساختار لوویستون رو از دست دادم.

        • مرتضی محمدی

          سلام. محل برگزاری همایش هنوز مشخص نیست ولی به محض مشخص شدن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
          دی وی دی ساختار لوویس را از کتاب فروشی هلو می توانید نهیه کنید. آدرس و تلفن هلو در سایت موجود است.

  7. استاد ساختارو ولش کن یه فکری برا روش سه گام کن ترو خدا dvd هاشو اماده کن قبل تیر

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


1 + = هفت

بازگشت به بالا