شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / دسته‌بندی نشده / ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)
ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)

ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)

به تجربه ثابت شده است ، راهنمایی ها و پیشنهاد های ارائه شده توسط فارغ التحصیلان  ، روش موثری در   موفقیت  داوطلیان کنکور است. این عزیزان مسیر پرتلاتم کنکور را با موفقیت پیموده اند و اکنون در دانشگاه ، ادامه مسیر می دهند و با کمال میل حاضرند تجربیات خود را در اختیار دیگر دانش آموزان قرار دهند ، تا بهتر و آسانتر به اهداف خود برسند.
دانش آموزان عزیز  ، می توانند در این قسمت سوالات و مشکلات خود در زمینه های درسی و کنکور را ، مطرح نمایند و پاسخ مناسب را از فارغ التحصیلان  دریافت نمایند. دوستانی فارغ التحصیلی که در این زمینه همکاری می کنند ، عبارتند از :

۱- خانم مهدیه خورسندی – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۲- خانم کیانا شرکت – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۳- خانم مه نگار شریعتی – دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۴- آقای شایان عظیمی – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۵- آقای علی حسینی – دانشجوی رشته زیست جانوری – دانشگاه فردوسی مشهد – سال ورود ۱۳۹۳

۶- خانم منیبا بیجاری – دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۷- خانم مریم حسینی – دانشجوی رشته دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

 

لطفا سوالات و مطالب خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا توسط این عزیزان پاسخ داده شود. با تشکر
دانش آموزان عزیزی که در کلاسهای اول ، دوم و سوم تحصیل می کنند و در زمینه کنکور و نحوه مطالعه دروس مختلف سوالاتی دارند نیز می توانند ، در این قسمت سوالات خودشان را مطح نمایند تا توسط این عزیزان پاسخ داده شود. برنامه ریزی صحیح از سالهای پایه در موفقیت شما بسیار موثر است.
لطفا سوالات خود را فقط به فارسی تایپ کنید. سوالاتی که بصورت فینگلیش نوشته شوند ، حذف می شوند.

با تشکر – محمدی

۲,۳۹۱ نظر ها

  1. درس خواندن برای کنکور ۱

    مطلب را با این سؤال آغاز می کنم که آیا درس خواندن برای کنکور با درس خواندن برای امتحان پایان سال متفاوت است؟
    در پاسخ باید گفت وقتی به نتایج امتحان پایان سال یک درس و نتایج کنکور همان در س نگاه می کنیم می بینیم در بعضی مواقع تفاوتهای زیادی به چشم می خورد مثلا ممکن است شخص در امتحان نمره بالایی گرفته باشد ولی در کنکور بر خلاف تصور رتبه خوبی کسب نکرده باشد بر عکس این حالت هم امکان دارد.
    وقتی ما برای پایان سال درس می خوانیم رقابتی با دیگران انجام نمی دهیم یعنی نمره ما درهر حالتی ربطی به نمره دیگران ندارد اما در کنکور رقابتی یا یهتر بگوئیم مسابقه ای در میان است که کمترین تغییر در جواب ما می تواند در کل تاثیرخیلی کمی( به دلیل شرکت تعداد زیاد افراد ) بگذارد ولی این تغییر برای ما می تواند سرنوشت ساز باشد.
    مهمترین موضوع این است که سوالات پایان ترم تشریحی است هر سؤال از محلی مشخص مطرح می شود وکمی اشاره به موضوع می تواند مقداری از نمره را نصیب ما کند در صورتی که در سؤال چهار گزینه ای ممکن است حتی در مورد موضوع سؤال اطلاع کمی هم داشته باشیم ولی تا دقیقا جواب را ندانیم این موضوع کمکی به ما نمی کند حتی شاید به ضرر ما هم تمام شود به این دلیل که اطلاع کم از موضوع معمولا ما را به شک انداخته و امکان اینکه جواب را اشتباه علامت بزنیم وحتی نمره منفی بگیریم زیاد است.
    پس قبل از شروع برای مطالعه باید برنامه ای برای نوع درس خواندن داشته باشیم.بسته به تعداد افراد نوع در س خواندن می تواند متفاوت باشد ولی یک قاعده کلی وجود دارد وآن این است که برنامه ای را در نظر می گیریم، باید قابل اجرا باشد ومطلب مهم تر اینکه حتما آن را در زمانی که تعیین کردیم انجام دهیم یعنی در ساعتی که برای در س خواندن در نظر گرفته ایم هیچ کاری غیراز برنامه انجام ندهیم و خیلی راحت و بی تعارف به هر کسی که می خواهد باشد بگوئیم این ساعت را برای مطالعه در نظر گرفته اید. شروع هر کاری مشکل است ولی باید قبول کنیم تا از کاری لذت نبریم موفقیت خوبی در آن کار نمی توانیم داشته باشیم مخصوصا در کاری مثل این که موفقیت آن هم در سطح بالای خود لازم دارد.
    ابتدا باید تصمیم جدی بگیریم بعد برای هر درسی روشی را انتخاب کرده و اجرا کنیم استفاده از تجربه و راهنمایی های دیگران می تواند کمک زیادی به ما بکند چون اگر خودمان بخواهیم روشی را تجربه کنیم ممکن است باعث از دست رفتن یک سال از عمر ما شود.تنوع درسها واینکه هر درسی روش خواندن خودش (برای کنکور) را دارد میتواند وقت زیادی از ما بگیرد.

    در زیر روشهایی برای درس زیست شناسی پیشنهاد می شود
    قبل از اینکه ما درس یا موضوع را کامل متوجّه شویم نباید به سراغ سؤال چهار گزینه ای آن موضوع برویم ، البته بعضی افراد ازاین روش استفاده می کنند ولی حداقل در زیست شناسی نمی تواند روش مناسبی باشد،هر سؤالی نکته ای دارد مخصوصا تاکید روی سوالات کنکور سالهای قبل می باشد چون این سوالات از نظر طراحی خیلی شبیه به سوالاتی است که قرار است ما جواب دهیم ومی تواند بهترین تمرین برای ما باشد .وقتی ما قبل از خواندن موضوع سؤال ، به جواب آن نگاه کنیم دیگر آن سؤال ارزش تمرین برای ما ندارد.
    خلاصه پاراگراف قبل اینکه آغاز خواندن برای کنکورمانند مطالعه برای امتحان پایان سال و پاسخ به سوالات تشریحی می باشد. هدف ما فقط درک مطلب است.

    روش اوّل:(مخصوص دانش آموزانی که پیش دانشگاهی را تمام کرده یا امسال می خوانند)

    خواندن روزنامه ای- در این روش کتاب را به شکل کلّی مثل خواندن روزنامه می خوانیم .وقتی مطلبی را در روزنامه می خوانیم بطور کلّی مطلب را متوجّه شده ایم ومعمولا اگر از جزییات مطلب از ما پرسیده شود باید دوباره به متن نگاه کنیم تا بتوانیم جواب دهیم.شروع خواندن به این روش چند مزیت دارد از جمله اینکه معمولا در کتابهای سال جدید مطالبی کم یا زیاد می شود که ما از آنها اطلاع پیدا می کنیم-مطالبی که قبلا خواندیم و فراموش شده یاد آوری می شود- ودر انتها دیدی کلّی از کتاب ها پیدا می کنیم.

    توجّه به جزییات-این بار با دقًت بیشتری مطالب را مرور می کنیم.

    این بار به شکلی می خوانیم تا بتوانیم سؤالات تشریحی را بتوانیم جواب دهیم.

    اگر لازم بود دوره را تکرار می کنیم.

    لازم به یاد آوری است که یکی از دوره های زیست آزمون به این شکل برگزار می شود.

    روش دوّم:(مخصوص دانش آموزانی که از سال دوّم شروع به آماده شدن برای کنکور می کنند)

    -در این روش دانش آموزبعد از اینکه در طول سال درس هر فصل را مطالعه کرد، سوالات چهار گزینه ای آن موضوع را جواب می دهد.

    روش سوّم:(مخصوص دانش آموزانی که دیپلمی غیر از تجربی دارند ولی مایل به شرکت در کنکور تجربی هستند)

    – این دانش آموزان کتاب سالهای دوم تا پیش دانشگاهی را می خوانند و سپس به مسئله کنکور می پردازند.یعنی روش اول را کامل و دقیقتر اجرا می کنند.دوره های این سایت می تواند کمک زیادی به دانش آموزان کند.

    (افرادی دردرس خواندن موفق ترند که ازدرس خواندن لذت ببرند،پس درس خواندن را رقیبی برای تفریح خود ندانیم بلکه آن را در لیست تفریحات خود قرار دهیم)

  2. من دانش اموز سال سوم تجربی هستم،،،میشه راهنمایی کنید برای سال سوم چه کارایی لازم است ؟؟؟

  3. من دانش آموز سال سوم تجربی هستم.کدوم کتابای کمک آموزشی رو بخونم؟

    • عرفان رتبه 310 تجربی

      عربی کتاب زیپ عربی اندیشه فاعق
      زیست جزوه دکتر عمارلو
      فیزیک پایه ابی قلمچی
      فیزیک پیش گاج نقره ای
      شیمی گاج نقره ای
      ادبیات خیلی سبز
      زبان انگلیسی خیلی سبز
      دین و زندگی جامع مهر و ماه و زیپ کریمی اندیشه فاعق
      زمین شناسی مهر و ماه جامع نویسندش اسحاقیان
      ریاضی تجربی هم مهر و ماه عالیه

    • فقط گاج الان بهترین کتابه و تستاشم خوبه،ابی قلم چیم برا تست خوبه ولی درسنامش تعریفی نیس،درسنامه برا زیست میخوای خیلی سبز خوبه ولی تست فقط گاج:-) خودمم همه کتاباشو دارم
      موفق باشی

    • فقط گاج الان بهترین کتابه و تستاشم خوبه،ابی قلم چیم برا تست خوبه ولی درسنامش تعریفی نیس،درسنامه برا زیست میخوای خیلی سبز خوبه ولی تست فقط گاج:-) خودمم همه کتاباشو دارم
      موفق باشی

  4. لطفا روشی برای حل سریع مسایل بگین

    • سلام.اگه برای کنکورباشه بایدروش تستی رویادبگیری.ولی برای امتحانات مدرسه روشی که برات راحتره یاهمون فرمولش استفاده کن

  5. سلام
    زبان فارسی و عربیو چطوری بخونم ک یه جمع بندی مفید داشته باشم وازوقت تخصیصیام هم نزنم…رشته تجربیم ۹۵ کنکور دارم

  6. سلام.من موقع درس خوندن اصلاا تمرکز ندارم و فکرم خیییلی مشغوله و این باعث میشه کلی از وقتم الکی بره….میشه راهنماییم کنین ک چطور موقع درس خوندن تمرکز پیدا کنم…

    • ساده ترین روشش اینه که موقع درس خوندنت یه کاغذ بزاری پیشت ووقتی هر افکار مزاحمی اومد بنویسش رو کاغذ وبگی هر وقت درسم تموم شد یا موقع خواب بهت فکر میکنم و از چیزهایی هم که تمرکزت را بهم میزنن مثل پوسترها وعکسهای اتاقت دوری کن

    • منم با این راه موافقم و به نظرم بهترین راهه…

    • ایی منم اینطورم:-(

  7. درس خواندن برای کنکور ۲

    یکی از بزرگترین دقدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه روشی باید برای کنکور، درس بخوانند .یکی از بزرگترین دقدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه روشی باید برای کنکور، درس بخوانند .

    آیا باید متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
    آیا حتما” باید از کلاسهای کنکورو روشهای تستی استفاده کنند؟
    آیا باید از کتابها و جزوات خاصی استفاده کنند؟
    آیا باید خط به خط مطالب را حفظ کنند؟
    آیا باید شب و روز درس بخوانند؟
    آیا باید از خواب و خوراک و ورزش و تفریح بگذرنند؟
    چه باید کرد ؟ کدام راه به موفقیت در کنکور ختم می شود ؟ و …..

    اولا” به علت مهم بودن معدل در کنکور سالهای آینده، باید در طول تحصیل بسیار خوب و عمیق درس بخوانید و با معدل عالی دیپلم بگیرید ، در راستای همین برنامه سازمان سنجش هم با مفهومی کردن سوالات در یکی دو سال اخیر داوطلبان کنکور را به خواندن دقیق کتب درسی و عدم استفاده از روشهای کوتاه و تستی تشویق کرده است .
    این جملات را شاید خیلی شنیده باشید :
    کنکور خیلی سخت بود !!!
    سوالات وقت گیر بود ، هر چی حل می کردم به جواب نمی رسیدم !!!
    همه ی اونارو حفظ بودم ولی نمی تونستم از ۴ گزینه یکی رو انتخاب کنم !!!
    بعضی سوالا اصلا” از کتاب نبود !!! و….
    چرا اینگونه شده ؟چرا داوطلبان نمی توانند آن طور که باید و شاید به سوالات جواب دهند؟
    بعد از بررسی سوالات ۱۰ سال گذشته ی کنکور و مقایسه و تحلیل روند سوالات به این نتیجه رسیدیم که سوالات به سمت مفهومی و دقیق شدن پیش می روند ، یعنی کاملا” از کلیشه ای بودن خارج شده اند .

    همچنین سازمان سنجش تصمیم گرفته است، دقیقا” فقط از متون ،مثالها و تمارین کتب درسی و مطالب مفهومی وابسته به آنها سوال طرح کنند .گزینه ها را طوری طراحی کنند که فقط کسانی که آن مطلب را کامل فهمیده و یادگرفته اند، بتوانند از بین گزینه ها درست ترین را انتخاب کنند .
    در سوالات ، کاملا” مشهود است که داوطلبان باهوش تر ، پرتلاش تر ،ماهرتر، دقیقتر و بهتر غربال خواهند شد .
    متاسفانه چون برخی مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستانها و مخصوصا” کلاسهای کنکور دانش آموزان را به سوی سطحی خواندن و حفظ کردن مطالب سوق می دهند و دانش آموزان به جای اینکه دروس را تشریحی و دقیقتر بیاموزند و نقاط ضعف خود را مرتفع کنند ، روش تستی خواندن و نحوه ی تست زدن را می آموزند.
    در این میان سازمان سنجش برای مقابله با این نظام غلط و غیر اصولی ، سیاستهای ( مفهومی ترکردن سوالها و تاثیر معدل نهایی سال سوم متوسطه ) را در پیش گرفته است تا داوطلبان برای فراگیری دقیق و عمیق درسها ارزش بیشتری قائل شوند .
    سازمان سنجش ادعا کرده :سوالات به طور متوسط در سطح پاسخگویی ۲۰تا۲۵درصد از داوطلبان است که از سطح علمی خوبی برخوردارند و برای ما توان پاسخگویی آنها مهم است .
    در حقیقت در کنکور سراسری سوالی خوب و استاندارد است که در یک گروه آزمایشی بین ۱۰تا۳۰ درصد داوطلبان بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند.
    حال با این اوصاف ، پس باید برای موفقیت در کنکور چگونه درس بخوانیم ؟!!!
    در ادامه ی صحبتهای قبل ،حال به اینجا می رسیم که آیا در واقع ،راهکارهای عملی برای درس خواندن وجود دارد که منجر به موفقیت در کنکور شود ؟
    بله !!!
    الف ) باید در طول سال تحصیلی حداکثر استفاده را از مدرسه ، کلاسها ، معلمین و دانش آموزان زرنگ کلاس بکنیم .
    چگونه ؟؟؟
    قبل از کلاس ، روزنامه وار درسی را که قرار است تدریس شود را می خوانیم .
    خیلی خوب و دقیق به درس و صحبتهای معلم (که باعث بهتر جا افتادن مطلب می شود) گوش می کنیم و فعالانه نکات مهم و اشکالات خود را یادداشت می کنیم .
    در آخر کلاس تمام اشکالاتی را که در ذهنمان است را می پرسیم .
    ( تا اینجا ۶۰% یادگیری انجام شده است ) حال ۴۰% بقیه :
    دروس آن روز را همان روز می خوانیم و برخی تمرینهای کلیدی را انجام می دهیم تا درس و کاربرد آن کاملا” جا بیفتد و به بهترین وجه در حافظه حک شود.
    دوره ی دروس و تکمیل تمرینهای حل نشده را به روزی که فردای آن ، این دروس را داریم موکول می کنیم .
    حل تستها و تمارین بیشتر را به روزهای تعطیل و جمعه موکول می کنیم .
    برخی مطالب (مانند لغات زبان ، مترادفهای فارسی ، تاریخ ادبیات ، نام اشخاص و مکانها و تاریخ حوادث مهم ، فرمولهای ریاضی و فیزیک و…) را یادداشت کرده ، در وقت های تلف شده (داخل مترو یا اتوبوس ، زنگ تفریح و زنگهای بیکاری ، منتظر ماندن در مکانهای مختلف ) مرور می کنیم .
    ب) باید از منابع موثق و مفید برای درس خواندن استفاده کنیم .
    چگونه؟؟؟

    به تاکید موکد سازمان سنجش، طراحان سوالات کنکور باید از متن کامل کتابهای درسی تدریس شده در دبیرستان و پیش دانشگاهی سوال دربیاورند، مخصوصا” در ۲-۳ سال اخیر که از قسمتهای بسیار ساده ی کتابها ( فیزیک ، در کنکور ۸۴ ) چند سوال مفهومی درآورده بودند که نزدیک به ۸۵% دانش آموزان نتوانسته بودند به آن جواب دهند.

  8. با سلام.چه کتابی واسه شیمی وفیزیک وزیست خوبه

    • اگه واس پیش دانشگاهی میخوای
      برا شیمی گاج نقره ای عالیه مخصوصا توضیحاتش
      برا زیست گاج۸۰۰۰عالیه توضیحاتشم خوب جا افتادس
      فیزیکو نمیدونم.

    • رامين رتبه 700

      سلام
      واسه شیمی من مبتکران و خیلی سبز رو داشتم که هیچ کدوم خوب نبودن
      واسه فیزیک گاج نقره ای عالی بود..
      زیست هم من بیشترین استفاده رو از خانه زیست شناسی(گربه) کردم

    • شیمی گاج نقره ایی و مبتکران
      فیزیک پایه قلمچی ابی برای پیش گاج نقره ای
      زیست هم کتاب خوب تو بازار نیس ولی جزوه دکتر عمارلو و خیلی سبز خوبه

  9. سلام.من امسال قراره برم پیش دانشگاهی.ولی خیلی کم مطالعه دارم.ومعدل کتبیم۱۳.۵هس.به نظرتون میتونم فیزیوتراپی قبول بشم؟بایدچه رتبه ای داشته باشم..یاکدوم کتابابهتره.توروخداکمکم کنید.

    • اصلا نگران نباشید شما پزشکی هم در تهران میتونید قبول شید الان از ۳۵ درصد شما ۱۸ درصد دارید و میتونید قبول شید ولی رتبه زیر ۱۰۰ نمیتونید بگیرید اما بهتون قول میدم با خوندن روزی ۱۲ ساعت درس یکی از رتبه های زیر ۵۰۰ کنکورید. کتاب هم برای زیست جزوه دکتر عمارلو و خیلی سبز هر دو باهم تکمیل میشوند – ریاضی جامع مهروماه – شیمی گاج نقره ای – دینی جامع مهر و ماه – فیزیک پایه ابی قلمچی – فیزیک پیش گاج نقره ای – زمین مهروماه – زبان انگلیسی خیلی سبز – ادبیات خیلی سبز جامع – عربی کتاب زیپ اندیشه فاعق – اینا بهترین منابع کنکور اند

  10. سلام.سرعت حل تستم پایینه لطفا راهنماییم کنید سرعتمو ببرم بالا.ممنون

    • شما باید اینقدر تمرین وتست حل کنید تا سرعتتون به مرور بره بالا

    • سلام:)
      جوابش ی کلمه س:تمرین زیاد
      مثلا اگه شما میخوای یه مطالعه پر بازده داشته باشی و خوب تست بزنی باید مدیریت زمان داشته باشی؛فرضا ما شیمی رو در نظر میگیریم ک شما تصمیم گرفتی یه مبحثشو دو ساعت و نیمه تمومش کنی،ب ترتیب یه ساعت واس مطالعه اختصاص میدی یه ساعتم واس تمرین نیم ساعتشم برا تست…اینجاس ک اهمیت تمرین واسمون روشن میشه…
      ۴۰%مطالعه مفید
      ۴۰%تمرین
      ۲۰%تست
      اینو ی مشاور بهم گفته بود…
      احتمالا مشکلت اینه ک مدیریت زمان نداری

  11. سلام..
    فیزیک کوانتوم ربطی ب رشته تجربی داره!؟اگه داره چه رتبه هایی میخواد..چه دانشگاهایی دارنش؟

  12. بچه های ک میگن موقع درس خوندن تمرکز ندارم و اینا===>
    ببینید دوستای گلم اول از همه علتی ک باعث ایجاد عدم تمرکز در شما میشه ریشه یابی کنید و وختی ک علت رو یافتید بکنیدش بندازینش دوووور…و صرفا در محیط آروم و ب دور از سروصدا قرار بگیرید…
    بعد اینکه این عملیات با موفقیت انجام شد،حدودا ی ربع اختصاص بدین ب مدیتیشن…
    بعدش با آرامش خیال بشینید درستونو بخونین.بهتون قول میدم مطالبی ک میخونید دربست میرن تو حافظه بلند مدتتون…
    دیدین کاری نداشت;)

    • اااای باباااا شما حرف از تمرکز میزنین؟؟ما خونمون مث خونه اقای مجری میمونه اینقد شلوغه۵نفریم ولی ب اندازه۱۵نفر سروصدا میکنیم فقط:| ولی بازم تو این شرایط میتونم درسمو بخونم:-D

  13. سلام بچه ها من خیلی سریع انرژیم را برای درس خوندن از دست میدم
    دو سه روز که میخونم روز بعدش اصلا نمیتونم بخونم
    برای بازیابی انرژیم چکار کنم؟

    • مهدیه خورسندی

      سلام.
      نکته مهم اینه تو اون سه روز اصول خوندن ۱ ساعت درس و یک ربع استراحت هست. و منم ازون جایی که خودم هنوزم نتونستم اینو عملی کنم و از زمان کنکور تا الان ۱ ربعم میشده ۱ ساعت. خیلی مهمه عوامل مزاحم از اطراف دور بشه.ضمنا اصل آهستگی و پیوستگی هم مهمه انقدر لارم نیست خودتون رو اذیت کنید که روز آخر تماما استراحت کنین.
      موفق باشید

  14. میگم تابستون دوم چقدر مهمه؟!!؟

  15. ای بابا هرکی اینجاس تجربیه همه هم عاشق پزشکی میخوای مدرسه ثبت نام کنی اینقد تجربی زیاده که میگه فقط ظرفیت انسانی و ریاضی داریم تجربی پره بابا مگه جامعه ما چقد پزشک میخواد بخدا داریم تو فامیل که نصفشون بیکارن داروسازداریم که مجوز ندادن بهشون خیلیاهاهم که پدرومادر پزشکن ازپزشکی میره دندون پزشکی کسایی مثل ایناهسن سهمیه دارن رتبه میره بالاتر هسن بابا باوجود همچین کسایی باوجود نخبه هاش دیگه جایی واسه ما نمیمونه من که واقعا گیج شدم چیکاکنم واقعا نمیخوام برم پزشکی فقط عاشق داروسازی ام و شیمی ولی نمیدونم چیکارکنم توروخداراهنمایی کنین دوس دارم تورشتم توکارم موفق باشم

    • از ریاضی هم میشه رفت داروسازی یا شیمی
      پذیرش دانشجو تو همین رشته نسبت ب تجربی خیلی راحت تره…
      منم پشیمونم ک رفتم تجربی درسته رشته خوب و جذابیه ولی خب درصد قبولی توو رشته مورد علاقت نسبتا کمتره(مخصوصا با این تعداد داوطلبااااا ک وااااقعا زیاده)!!!!
      کلا بنفعته ک بری ریاضی درسته سخته ولی وختی اینو مطمئن باشی ک با همه ی این تلاشات میتونی ب هدفت برسی و یه جایی توو این جامعه برا خودت وا کنی این سختیا ب کل از یادت میره…
      ب هر حال قبل اینکه انتخاب رشته کنی اول قشنگ فک کن بعد انتخاب کن…
      موفق باشی:)

      • مهدیه خورسندی

        سلام.
        دوستی که پاسخ دادن باید خدمتشون بگم از ریاضی نمیشه رفت دارو و ضمنا رفتن دارو برای رشته شیمی برای تخصص داروسازیه که خیلی هم سخت پذیرش میشه.
        و اما سوال نفر اول اونجور هم که فکر میکنین تو پذیرش این مشکلات نیست. و بازار کار هرچند داره پر میشه ولی از رشته هایی مثل مهندسی کاملا بهتره.
        شما باید درس بخونین و تلاش اصولی داشته باشید. خودتون رو اسیر حاشیه ها نکنین همیشه بحث سهمیه و غیره بوده. اما به اون گستردگی و زیادی که فکر میکنین نیست مثلا از کل ۶۷ نفر سال ۹۲ مشهد شاید ۵ نفر سهمیه باشن. بارم ۶۲ نفر خالیه.
        موفق باشید

  16. آمادگی برای کنکور

    بیشترین داوطلبین ما برای آمادگی کنکور از مهر ماه درس خواندن را شروع می‌کنند به مدت ۱۰ ماه یعنی تا تیر ماه سال بعد این داوطلبین در طی این دوران دچار فراز و نشیب‌های فراوانی می‌شوند که نیاز است حتماً به مشاورین خبر مراجعه و مشورت کنند.
    این فراز و نشیب‌ها ممکن است به سه دوره برای داوطلبین تقسیم شود:

    الف: دوره اول:
    دراین دوره داوطلبین با علاقه زیاد و با انگیزه بالای کار خود را شروع می‌کنند و بعضی‌ها به مؤسسه‌های آزاد مراجعه وثبت نام می‌کنند برای آزمونهای آزمایشی و یا درکلاسهای تقویتی کنکور شرکت می‌کنند و شاید تا حدودی هم تحت تأثیر جاذبه‌های کوتاه مدت مؤسسات قرار گیرند از جمله این جاذبه‌ها آزمون- برنامه ریزی – کارنامه آزمون و… می‌باشد.

    این دوره حدوداً شاید دو تا سه ماه طول بکشد و شاید هم کمتر از یک ماه باشد این دوره هم بستگی به نحوه مطالعه و درس خواندن شما دارد هر چقدر شما برنامه ریزی منظمی داشته باشید و به آن عادت کرده باشید دوره طولانی تر خواهد بود.

    یا بهتر بگوئیم این دوره را می‌توان دوره شور و شوق و اشتیاق داوطلبین نامید. هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می‌رسد. (کارلایل)

    دوره دوم: فرار، دلسردی، ناامیدی و یا دوره‌ی خستگی زود رس
    اگر دانش‌آموز در دوره اول برنامه ریزی منظمی نداشته باشد و مطالعه یکنواختی داشته باشد به تدریج از جاذبه‌های دوره اول کاسته می‌شود و او نیز نسبت به درس خواندن دلسرد و ناامید می‌شود. چرا که کار یکنواخت انسان را خسته و بی حوصله می‌کند یعنی، آن پتانسیل روزهای اول را از دست می‌دهد.
    حتی بعضی‌ها از این شکایت دارند که چرا با این همه تلاشی که انجام می‌دهیم به نتیجه نمی‌رسیم و یا اینکه اصلاً مطالب را یاد نمی‌گیریم.
    دانش‌آموزان در این دوره به درسهایی که خوانده‌اند توجه نمی‌کنند ودرفکر درسهایی که نخوانده‌اند هستند.
    این مسئله باعث می‌شود که دانش‌آموز مأیوس شود خلاصه این دوره میانی دوره بسیار سختی برای دانش‌آموزان است.
    خیلی از دانش‌آموزان را سراغ داریم که با یک شروع عالی دردوره میانی ناامید شده‌اند و از حرکت و رقابت با دوستان بازمانده و میدان را برای آنان باز گذاشته‌اند.
    در این دوره با توجه به یکنواخت بودن کار، افکار منفی و مزاحم به سویشان هجوم می‌آورد وآرامش آنها را به هم می‌زند و شاید در بعضی از موارد منجر به ترک ادامه کار شود در این دوره است که اولیاء و مشاورین با هنرمندی خود بتوانند افکار منفی را شناسایی و با مشاوره مستمر ایشان را به مسیر منطقی خود هدایت کنند، به او انرژی دهند افکار منفی را از سر او دور کنند و او را به ادامه کار تشویق کنند.
    عزیزان به این نکته توجه داشته باشند: تقریباً همه داوطلبین کنکور در طول سال با این مشکل مواجه هستند. در این مرحله نیاز به تلاش بیشتری هست.

    دوره سوم: دوره جهش ناگهانی
    این دوره تقریباً دو سه ماهی به کنکور باقی مانده وآن هم با شنیدن خبرها یی از کنکور از طریق رادیو، تلویزیون و دوستان شروع می‌شود که ناگهان داوطلب به خود می‌آید و روند مطالعه دوباره تند می‌شود.

  17. سلام بچه ها شما هم خبری که هفته پیش در اخبار دادن شنیدین؟
    دانش اموزانی که امتحان نهایی ۹۴ شرکت داشتن و نمراتشون پایینه میتونم برای ترمیم معدلشون دوباره امتحان بدن
    به نظرتون کار درستیه برم دوباره امتحان بدم یا بشینم برای کنکورم بخونم؟ لطفا جواب بدین
    ممنون

    • سحر جان امکان ترمیم معدل نهایی وجود داره ولی فکر میکنم امسال عملی نشه فقط تقویب شده ، من به آموزش و پرورش شهر خودمون(مشهد) تماس گرفتم پرسیدم گفتن هنوز نحوه و چگونگی و شرایط برگزاری مجدد امتحانات نهایی به ما ابلاغ نشده و مشخص نیس که چه زمانیه

    • سلام بله تصویب شد عزیزم

    • سحر جان منم میخوام امتحان بدم میخاستم بدونم ایا کتابای سال سوم خودمونو میخونیم یا مال پارسالو

  18. عالیییه.

  19. چگونه دقت خود را افزایش دهیم؟

    بی دقتی یکی از رایج ترین مسائل دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. بارها اتفاق افتاده است که دانش آموزان به دلیل بی دقتی (علیرغم داشتن اطلاعات بالا) در امتحانات نمره از دست دادهاند. قطعاً برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از امتحان، افسوس سؤالات را بخورید که علیرغم آنکه پاسخ آنها را میدانستید، به دلیل (بیدقتی) نتوانستید به آنها پاسخ دهید. البته بیدقتی انواع متفاوتی دارد؛ ندیدن قسمتهایی از صورت سؤال، اشتباهات محاسباتی و… برخی از انواع بیدقتی است.
    یادمان باشد که برای موفقیت در تحصیل، داشتن اطلاعات علمی کافی نیست. استفاده از مهارتهایی که بتواند میزان بهرهوری ما از این اطلاعات را افزایش دهد نیز امری بسیار مهم است. اما از آنجاییکه تعریف دقت در شناخت راههای افزایش آن بسیار مؤثر است، ابتدا میخواهیم دقت را تعریف کنیم.
    دقت به معنی توجه غیر ارادی از طریق حواس ۵گانه است.
    برای اینکه بتوانید معنی و مفهوم دقت را بهتر لمس کنید، به اطراف خود نگاه کنید. سعی کنید تمام اجسام و وسایلی که را که (مثلاً به رنگ آبی) هستند به خاطر بسپارید.
    اکنون چشمان خود را ببندید و سعی کنید اجسام و وسائل را که به رنگ دیگری (مثلاً سفید) هستند، یادآوری کنید! این کار قطعاً دشوار خواهد بود. توانایی حفظ توجه (ارادی) به موضوعی بدون اینکه موضوعات دیگر توجه ما را از بین ببرد، به معنی تمرکز است. اما دقت بهمعنی توجه غیرارادی است.
    در مثالی که زده شد، رنگی که آگاهانه به خاطر سپرده میشود (رنگ آبی)، نمادی از مطالب مهم و یا قسمتهایی از سؤال است که ما میدانیم باید به آن توجه کنیم و رنگ دیگر (رنگ سفید در این تمرین) نماد مطالب و قسمتهایی است که ما فکر میکنیم مهم نیستند و به همین دلیل به آن بیتوجهی میکنیم.
    اگر در هنگام حل سؤال (یا مطالعه) اهمیت مطلبی را بدانیم، قطعاً به آن توجه خواهیم کرد و بیدقتی زمانی رخ میدهد که ما از کنار مطلبی میگذریم (به صورت ناآگاهانه) پس برای تقویت دقت باید (توجه غیرارادی) خود را تقویت نماییم.
    طبق تحقیقات صورتگرفته، ۷۵درصد از اطلاعات از طریق حس بینایی (قوهی باصره) وارد حافظهی ما میشود. این موضوع نشان از میزان اهمیت حس بینایی دارد. جدول درصد ورود اطلاعات از طریق حواس ۵گانه به حافظهی انسان در زیر آمده است. البته این موضوع به منزلهی بیاهمیت بودن حواس دیگر نیست. ولی میتواند کمک قابل توجهی در روشهای افزایش دقت داشته باشد.

    حس درصد ورود اطلاعات

    بینایی %۷۵
    شنوایی %۱۳
    لوپایی %۶
    چشایی- لامسه هر کدام %۳
    ۲نکتهی مهم:

    ۱- دقت، ذاتی نیست: دقت، یک مهارت است نه یک دانش و هر مهارتی با تمرین، قابل پرورش است. بنابراین یقین داشته باشید که خواهید توانست دقت خود را با انجام تمرینات زیر افزایش دهید.

    ۲- دقت، اولین مرحله از مراحل انتقال اطلاعات به حافظهی بلندمدت است:
    (در مقالهی حافظه) مراحل انتقال مطلب به حافظهی بلند مدت به ترتیب زیر گفته شد:
    همانطور که در شکل نیز میبینید، اولین شرط انتقال اطلاعات (توجه یا دقت) است. شاهد این مدعی، مطالب بسیار زیادی است که ما در طول روز میبینیم، میشنویم و… ولی فقط آنهایی وارد حافظهی بلند مدت میشود که ما به آنها دقت میکنیم، پس (دقت) موضوع بسیار مهمی است چراکه اگر به موضوعی دقت نکنیم، اصلاً وارد مراحل انتقال مطلب به حافظهی بلندمدت نخواهد شد.
    انواع بیدقتی:
    دانشآموزان و داوطلبان کنکوری، بیشتر در سه زمان (مطالعه- کلاس- آزمون) بیدقتی میکنند. در زیر به دلایل بیدقتی در این سه مورد و نیز راهبردهای ذهنی برای افزایش دقت میپردازیم ولی قبل از آن میخواهیم ببینیم که چرا بیدقتی میکنیم. روانشناسان و متخصصان مطالعه و یادگیری بر این باورند که بیدقتی در هنگام (مطالعه و آزمون) به ۳دلیل رخ میدهد:

    ۱- داشتن عجله: حتماً برای شما رخ داده است که میخواستید در مدتزمان کوتاهی کاری را انجام دهید (مثلاً لحظهی آخر که از منزل خارج میشویم خیلی هم عجله داریم. یادمان میافتد که باید به کسی تلفن کنیم) در این مواقع ما معمولاً بیدقتی میکنیم و به برخی از موارد مهم توجه نمیکنیم این مورد در آزمون نیز رخمیدهد. عموماً داوطلبانی که در حل سؤالات یا خواندن سؤال عجله میکنند، از ضریب دقت بسیار پایینی برخوردارند.

    ۲- سرگردانی چشم بین خطوط و برگشتهای غیر ارادی چشم به عقب:
    حتماً در هنگام مطالعه (و یا آزمون) برای شما اتفاق افتاده است که خطوط را گم کردهاید و حتی گاهی چشمهای شما چند کلمه عقبتر را نگاه کرده است.

    ۳- کاهش غیر ارادی توجه:
    تحقیقات نشان میدهد بیشترین بیدقتی در جلسهی آزمون، مربوط به سؤالات ساده است. این موضوع اشاره به کاهش ناآگاهانهی توجه دارد.

    در جلسهی آزمون، زمانی که ما با یک تست (سؤال) ساده مواجه میشویم، احساس خوشایند موفقیت و رضایت درونی سبب میشود تا تصورکنیم پاسخ دادن به این سؤال، بسیار ساده است. این فرآیند پیچیدهی ذهنی حتی گاهی سبب میشود تا ما سؤال بعدی را بخوانیم. در اصل ضمیر ناخودآگاه ما با خود میگوید: «این سؤال که ساده است، سؤال بعدی را هم میتوانم جواب دهم) بنابراین میزان توجه ما کاهش مییابد.

    اکنون میخواهیم روشهای ذهنی افزایش دقت و کاهش بیدقتی را مورد بررسی قرار دهیم:
    راهبردهای ذهنی افزایش دقت

    ۱- افزایش هوشیاری در هنگام مواجهه با سؤالات ساده:
    همانطور که گفته شد، عمدهترین دلیل بیدقتی، کاهش غیرارادی توجه در هنگام حل سؤالات ساده است. مؤثرترین راه حل مقابله با این مورد، افزایش هوشیاری در هنگام مواجه با سؤالات ساده است. بسیار ساده است. کافی است هر وقت که سؤال ساده دیدید… حالات جسمانیتان تغییر کند گویی موضوع بسیار مهم و خطرناکی را دیدهاید چراکه در این لحظات، احتمال بیدقتی بسیار زیاد وجود دارد و شما در خطر آن قرار دارید.

    ۲- خواندن کامل همضربیات
    یکی دیگر از دلایل بیدقتی در مطالعه و آزمون، توجه نکردن به جزئیات هماهنگ نبودن سرعت چشم با ذهن است. برای رفع این مشکل باید از روش خطبر استفاده کنید. در این روش، مداد (یا انگشت اشارهی) خود را زیر خطوطی که مطالعه میکنید، حرکت دهید و هماهنگ با آن، چشمان خود را حرکت دهید.

    نکته:
    ۱- اگر چشمان شما با حرکت انگشت خطبر هماهنگ نیست، تمرین زیر را انجام دهید:
    کتاب درسی خود را وارانه بگیرید و از اولین کلمهی بالای صفحه، سمت راست شروع کنید و انگشت خطبر خود را از زیر خطوط حرکت دهید و سعی کنید چشمان خود را با آن هماهنگ کنید. هدف از این تمرین، فقط هماهنگی چشم شما با انگشت خطبر است و نیازی به فهمیدن مطالب نیست.

    ۲- در آزمونها و امتحانات، خواندن کامل صورت سؤال، موضوع بسیار مهمی است که ما معمولاً به آن توجهی نمیکنیم.
    در اینجا ذکر ۲نکته لازم است:
    اولاً یادمان باشد که در هر امتحانی، فرصت برای خواندن سؤال برای ما در نظر گرفته شده است. معمولاً تصور ما بر این است که زمانی که ۱۰ سؤال داریم و ۲۰ دقیقه وقت یعنی برای پاسخگویی به هر سؤال، ۲دقیقه وقت داریم در حالیکه برای خواندن و پاسخدادن به هر سؤال، ۲دقیقه وقت داریم. دوماً در امتحانات سعیکنید زیر کلمات مهم در صورت سؤال حتماً خط بکشید مثل (نیست، ندارد و…)

    ۳- فعال بودن
    نمودار شکل مقابل نشان میدهد که با افزایش سرعت مطالعه (حل کردن سؤال)، دقت بیشتر میشود تا زمانیکه به ناحیهی مطالعه فعال برسیم.
    پس از آن با افزایش سرعت، دقت کاهش یابد. علت بیدقتی در هنگام (حل سؤالات ساده، مطالعهی دروس عمومی، کلاسهایی که معلم آرام و بدون شور) صحبت میکند کاملاً به فعالنبودن ما، مربوط میشود. برای افزایش دقت از طریق (فعالبودن) کافی است از تکنیک یادداشت برداری استفاده کنیم. یعنی در آزمون با یادداشتکردن محاسبات و در هنگام مطالعه با یادداشت کردن کلمات و نکات کلیدی که در مقالهی حافظه برایتان توضیح دادم.

    ۴- تنظیم وقت
    همانطور که گفته شد، (عجله) یکی دیگر از عوامل بیدقتی است. برای حذف این مورد در امتحانات با استفاده از تکنیکهای مدیریت زمان، وقت خود را تنظیم کنید و در هر درس فقط به اندازهی همان درس وقت بگذارید.
    در هنگام مطالعه نیز در هدفگذاری هر زنگ مطالعه دقت کنید تا بر مبنای سرعت واقعی خود پیشبینی نمایید چراکه اگر بیشتر معین کنید قطعاً عجله خواهید کرد و اگر کمتر معین کنید قطعاً با فعالنبودن مطالعه، باز هم بیدقتی خواهید کرد.
    توصیه میکنم حتماً هر شب ۳۰ دقیقه به زدن تست زماندار اختصاص دهید، این کار تأثیر بسیار زیادی در کنترل بر زمان و درنتیجه کاهش بیدقتی خواهد شد. این کار را حتماً هر روز به مدت ۳۰ دقیقه (۱۰سؤال عمومی و ۱۰سؤال اختصاصی) انجام دهید.

    • =====>صرفا جهت اطلاع<===== بروبچ کنکوری؟...بعله خانوم/آقا با شمام: قدر سحرو بدونیناااااا... بابااااا یه تشکری چیزی... زشته خو این همه زحمت میکشه مینویسه... طفلک انگشتاش:) ببین گلم من ب نیابت از همه بچه ها ازت تشکر میکنم;)

    • خواهش میکنم قابلی نداره فقط دوست دارم بچه ها یه کوچولو هم شده به خواندن صحیح و هدف دار نزدیک بشن
      شرمندم کردی

  20. سلام آقای مدیر نرم افزار چمپیک
    میخواستم ازتون خواهش کنم نرم افزار را زود به زود به روز کنید
    مثلا بخش اطلاعات را هر روز توش مطلب های مهم بزارید
    الان یک ماهه آپ نشده

    • مرتضی محمدی

      سلام. ظهر بخیر
      ضمن تشکر از توجه شما . درخواست شما مورد نظر منم هست و تلاش میکنم روزی چند بار بروزرسانی انجام شد. ولی بعضی مواقع شرایط مهیا نمیشه. در حال حاضر حداقل روزی سه بار بروزرسانی انجام میشه که تلاش میکنم بیشتر شود . فعلا مسافرت هستم و کمی مشکل اینترنت دارم.
      موفق باشید. مرتضی محمدی

    • واقعا از انتقاد پذیریتون و نرم افزار خوبتون ممنونم
      موفق باشید

  21. به نظر من نیاز نیس

  22. سلام…..من از شهریور امسال دارم خودم رو برای کنکور۹۶آماده میکنم.برام دعا کنید پزشکی قبول شم …..مرسی

  23. امیر حسین

    سلام سحر خانوم
    خیلی ازت ممنونم که تک خور نیستی و مطالب بسیار ارزشمندت را برای دیگران هم میزاری
    من که شخصا حال کردم با مطالبت
    حتی چند بار که از درس نا امید میشم این مطالب را میخونم و دوباره به جو درس برمیگردم
    بازم ممنون
    موفق باشید

  24. امیر حسین

    سحر خانوم ممنون از مطالب خوبت
    موفق باشی

  25. سلام دوستان
    ب نظرتون چه درسایی رو دی باید امتحان داد ینی زیر چه نمره ای ارزش داره بری امتحان بدی؟
    پیش تجربی

  26. سلامم من کنکور ۹۵ تجربی دارم الان زیست و شیمی و فیزیک و ریاضی رو از مرداد شروع کردم با معلما تا اسفند تموم میکنم میخام ببینم اگه همینجوری پیش برم رتبه زیر ۵۰۰ میگیرم الان تست سطح s تو زیست من ۷۰ درصد میزنم ممنون میشم جواب بدید

    • میتونید ۵۰۰> بیارید ولی شما ب درصداتون اعتماد نکنین سعی کنید پیوسته بخونید…
      و همیشه طوری بخونین ک ۱۰۰بزنین اینجوری بهتره و هر سری پیشرفتتونو میبینین.
      موفق باشین.

    • سلام پس عمومیا را چکار میکنین؟

  27. امیر حسین

    سلام بچه ها
    امیدوارم حالتون کنکوری باشه(یعنی توپ باشه)
    میخواستم ازتون ی بار خودتونو معرفی کنید من هنوز خیلی هارو نمیشناسم
    مثلا بگید بچه کجایید.کلاس چندمید.چند بار کنکور دادید.رتبه هاتون چند شده.کجا قبول شدید.به چی علاقه دارید.تراز هاتون و …
    روی قسمت آخر هم تاکید داشته باشید(منظورم و … ست)
    خوش باشید

  28. یادگیری خلاق

    یادگیری خلاق عبارت است از: توانایی یادگیری بیشترین مطالب در کمترین زمان، به خاطرسپاری همیشگی و به خاطرآوری راحت و کامل مطالب همراه با خلاقیت.
    براین اساس میبایست سرعت مطالعه را در زمان کمتری مورد مطالعه قرارداد و همچنین از شرایط مطالعه و سیستمهای مطالعه و نحوه سازماندهی مطالب و ثبت آن در حافظه از طریق فعال کردن مغز و استفاده از شیوههای یادیاری آگاه شد تا درک مطالب کامل و خلاقانه، بهخاطرسپاری راحت، کامل و سریع صورت پذیرد.
    گسترش روزافزون حجم اطلاعات و نثر انبوهی از کتب و منابع دیگر و همچنین دگرگونی در مناسبات و روابط تولیدی و همچنین افزونی دانش و ایجاد شاخه های جدید در علوم مختلف و ارتباط آن با تکنولوژی از اموری هستند که ضرورت بهرهبرداری از اطلاعات در زمینههای مختلف علمی را بیان میکنند.
    در زمنیه یادگیری به ۳ اصل باید توجه شود: اولین اصل یا مرحله اول، دیدن است. مطالعه بدون دیدن امکانپذیر نیست، اما باید به کلمات نگاه کنیم و آنها را بشناسیم تا اطلاعاتمان کامل شود. دومین مرحله، خواندن است. خواندنی که به صورتهای مختلف ظاهر میشود: کلمه خوانی، عبارتخوانی و اندیشه خوانی.
    سومین و آخرین مرحله در زمینه یادگیری مرحله درک است. خواندنی که همراه با درک و فهم کامل صورت گیرد، یعنی به خاطر بسپاری و به یادآوری مطالب و تعمیم آن و تحلیل آن به خوبی صورت گرفته باشد.

    نکاتی در رابطه با خواندن

    در هنگام خواندن بایستی به نکتههای زیر توجه کرد:

    ۱ – کتاب در فاصله حدود ۳۰ سانتی متری قرار گیرد.

    ۲ – صاف نشستن هنگام مطالعه

    ۳ – زیر عبارات مورد نظر خط ببریم (با دست زیر کلمات اشاره کنیم و خط ببریم)

    ۴ – از راست به چپ در متون فارسی و از چپ به راست متون انگلیسی

    ۵ – دست روی صفحه کتاب کشیده شود، نه در هوا و حالت یکنواخت باشد نه حالت ضربهای

    ۶ – هنگام انتقال به صفحه بعد دست از روی صفحه بلند میشود و در ابتدای خط بعدی قرار میگیرد.

    عوارض و آفت مطالعه

    در زمینه یادگیری و مطالعه مشکلاتی وجود دارند که به ذکر آنها میپردازیم:

    ۱ – عدم توانایی در درک و به خاطر سپاری تمام مطالب ۲ – فراموشی ۳- عدم توانایی در به یادآوری راحت و سریع مطالب ذخیره شده در حافظه ۴- عدم توانایی در پیوند مطالب با یکدیگر ۵- عدم توانایی در تحلیل مطالب ۶- عدم توانایی در ارائه مطالب تازه و کشف مفاهیم جدید ۷ – بیعلاقه بودن به مطالعه ۸ – کسالت و خستگی ۹ – حواسپرتی ۱۰ – عدم توانایی در عبارت خوانی یا اندیشه خوانی ۱۱ – ناتوانی در بازیابی مطالب و پایین بودن سرعت مطالعه و مهمترین مورد شیوه نادرست مطالعه است.

    پس باید به این نکته اشاره کنیم که تا شیوه مطالعه خود را صحیح نکنیم مطالعه همراه با یادگیری و درک مطالب صورت نخواهد گرفت.با توجه به تحقیقاتی که درباره روشهای مخلتف مطالعه صورت گرفته است، همگی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که بیشترین بازدهی در مطالعه، برمبنای یادداشتبرداری به دست میآید.

    اگر مطالعه همراه با یادداشتبرداری باشد، میزان بازدهی افزایش مییابد. اگر به صورت خلاصهنویسی صورت بگیرد بازدهی آن به ۴۰ درصد میرسد. در صورتی که اگر یادداشتبرداری حاوی نکات مهم و کلیدی باشد بازدهی آن به ۵۰ درصد خواهد رسید.

    تنظیم نکات کلیدی به ۲ روش انجام میگیرد: خطی و شبکهای و تنظیم نکات. در روش یادداشتبرداری به روش خطی حدود ۶۰ درصد بازدهی را خواهیم داشت، در صورتی که در یادداشتبرداری به روش تنظیم نکات حدود ۱۰۰ درصد بازدهی خواهیم داشت.

    تنظیم نکات کلیدی

    نکات کلیدی از یک یا چند کلمه تشکیل شده است که میتواند کلمات اصلی یا فرعی باشد و از چنان موقعیتی برخوردارند که با دیدن آنها تمام مطالب به ذهن تداعی میشود. فقط باید نکاتی را یادداشت کرد که وجود آنها ضروری باشند و از کلمات و جملات غیرضروری خودداری کرد و باید تلاش کرد تا تعداد کلمات کلیدی کمتر باشند اما حجم مطالب گستردهتر.

    راهکارهای یادگیری خلاق و به خاطرسپاری اطلاعات عبارت است از:طرح شبکهای، طبقهبندی، داستانسرایی، تصاویر ذهنی، گره مکانی، مشاهده ذهنی، نمادها، کلمات مشابه و مأنوس، حرف اول، موسیقی و آهنگ، شعر و نظم، کاربرد.

    تصاویر ذهنی: بهرهگیری از حروف، شعر و… در زمینه یادگیری مانند یادگیری فرمولها

    گره مکانی: استفاده از مکانی واقعی یا تخیلی برای یادگیری بهتر

    مشاهده ذهنی: استفاده از تجسم به منظور یادگیری

    حرف اول: به طور مثال از پیوند حرف اول نام آثار گنجوی کلمه ملخها پدید میآید.

    در زمینه طبقهبندی و داستانسرایی؛ موسیقی و آهنگ، شعر و نظم هم که مشخص هستند. که یادگیری با استفاده از هر یک از این روشها پایدار و با ثبات هستند.
    باید به نقطهای برسیم که با نکات کلیدی اندک تمامی متن مورد نظر را مطالعه کنیم. پس از استخراج نکات کلیدی به دو صورت نسبت به ثبت آن اقدام میگردد: در نظام خطی، نکات کلیدی در پی یکدیگر به صورت افقی و عمودی ثبت میشوند و بازیافت مطالب به این شیوه صورت میگیرد. در این شیوه یادداشتبرداری صورت میگیرد اما هیچ تضمینی بر جلوگیری از افتادگی بخش مستقلی از نکات کلیدی را ندارد.
    برای پرهیز از این کار نیاز به استفاده از نظام شبکهای احساس میشود. در نظام شبکهای نکات کلیدی برحسب موضوع در شاخههای اصلی و فرعی طبقهبندی و ثبت میگردد.
    در این نظام، جایگاه هر نکته در ارتباط با سایر مفاهیم مشخص است. در هنگام بازیابی مطالب، با به خاطر آوردن عنوان مطلب و شکل طرح شبکهای و جایگاه هر یک از شاخههای اصلی و دیگر نکات کلیدی، ذهن با شروع حرکت خود از عنوان مطلب و پایان حرکت خود که به آخرین نکته فرعی ختم میشود مسیر خود را طی میکند و هیچ مطلبی از نظر دور نمیماند و تمامی مطالب به یکدیگر متصل هستند.

  29. سلام دوستان…
    معدل کتبیم افتضاح ۱۸/۰۳بود:'(
    روزی بالای۱۰س درس میخونم ولی فک میکنم دانشگاهای خوبو نمیتونم بیارم..متاسفانه برای یه ناآگاهی ابلهانه راضی نشدم برم مدرسه نمونه والان حس میکنم دیگه فرصتی ندارم ک پیشرفت کنم هرچند الان کلاس میرم ک جبران شه:'(
    کنکور ۹۵تجربی…برای برگشتن اعتماد ب نفسم چیکار کنممم؟؟؟!

    • سلام عزیزم معدلت که زیاد بد نیست تازه درسات طراز میشن مثلا اگه ریاضی را ۱۹ شدی توی طراز ریاضیت تاثیر داره و به معدلت کاری ندارن
      خیلیا با معدلهای پایین تونستن به پزشکی برسن مال شما که در مقابل اونها خوبه و فقط ۲۵ درصد مال معدله
      باید سعی کنی رتبه خوبی بدست بیاری حتی چند شب پیش در اخبار گفت دانشگاه های برتر کشور مثل شریف و شهید بهشتی امسال بر اساس رتبه فرد وبدون در نظر گرفتن معدل دانشجو پذیرفتن
      پس اصلا نگران نباش و فقط به بدست اوردن یه رتبه خوب فکر کن که مطمئنا موفق میشی

    • مرسی سحر خانم:-)

  30. سلام بچه.من دانش اموز مدرسه تیزهوشان شیراز هستم.راسش از بچگی فقط به پزشکی فکر میکردم اما امسال نمیدونم چم شده همش جا میزنم تصمیم داشتم از تیر شرو کنم به خوندن اما خیییلی کم میخوندم تا الانم همش یادم رفته اخه مرداد مدرسمون شرو شد نتونستم دوم سومو توی تابستون جمع کنم الان خیلی مضطرب هسم.نه به پیش رسیدم نه به پایه.اگ کسی میتونه کمکم کنه ازش یه دنیا ممنونم

    • سلام دوست گلم درسته تابستون مهمه اما نه اینقدر که اگه تو تابستان درس نخوندی یعنی نمیتونی به اهدافت برسی بلکه حتی از اول مهر با یک برنامه خوب میتونی پزشک بشی ادم هایی بودن که توی مدت کمتر از این تونستن به پزشکی برسن. پس حتما شما هم میتونی.
      تیزهوشانیم که هستی پس سطح علمیتم باید خوب باشه
      میتونی با یک مشاور هم مشورت کنی
      موفق باشی

  31. جدی واقعا تاثیر داره من کنکور ۹۷ام خیالم جمع تاثیر داره چون دارم تجربی و ریاضی باهام میخونم

  32. سلام
    من امسال کنکور دادم ولی رتبم ۷۰۰۰شد کاملا نامیدم ایا می تونم سال بعد رتبم زیر ۱۰۰۰بشه؟

    • آقا حسین شما اول باید ببینید تواناییش رو دارید یا نه…منظورم اینه ک عایا شما ب خودتون اعتماد دارین ک اگه بخواین بمونین همون نتیجه دلخواهتون رو کسب کنین یا نه؟
      تلاشتون رو نسبت ب سال قبل بیشتر میکنید یا نه؟
      الان من خودم رتبه سال دوم کنکورم نسبت ب رتبه سال اولم خیلی بهتر شد ینی خیلی اومدم بالا ولی یکی از دوستام ک پنج هزار آورده بود سال دوم اورد بیست هزار…
      وختی هم ک شنیدم هنگ کرده بودم واقعا حیف شد…

    • بعدشم رتبتون خوبه ک

    • سلام دوست عزیز
      بله اگر خودتون باور و ایمان داشته باشید که میتونید و در راستای اون تلاش کنید قطعا قابل دسترسی است
      در سایت کانون فکر میکنم کنکور ۹۲یا۹۳ بود که یه فارغ التحصیل از ۱۴ هزار به ۱۴۰۰ رسیده بود ، پس شما هم میتونید فقط کافی تلاش بیشتری داشته باشید و اشتباهات سال گذشته رو تکرار نکنید و با انگیزه ادامه بدید
      پاینده باشید

  33. سلام من امسال پیش هستم به شیمی علاقع مندم هرتست چهارگزینه ای را با اولین نگاه دوتست درست را تشخیص میدم تو تست درست مشکل دارم خیلی امتحان کردم ۸۰درصد غلط میزنم لطفا کمکم کنید باتشکر از برنامه خوبتون ممنونم

    • امیر حسین

      سلام
      از نظر من به جای اینکه بری به پاسخ ها نگاه کنی
      خودت جواب را بدست بیار بعد بورو جوابارو چک کن موفق باشی

    • اینطور ک میگین شما دو گزینه ک یکیشون پاسخ صحیحه رو راحت تشخیص میدین و بین دو گزینه گیر میکنین…
      شاید ب این علته ک شما گزینه ها یا صورت مسئله رو سرسری میخونید و رد میشین و تمرکز کافی رو گزینه ها ندارین.

    • اونی ک فک میکنی درسته رو نزن,

  34. چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

    گاه ممکن است دچار وسوسه شوید که کلاس درس وقتتان را تلف میکند و حضور در مدرسه سبب کمبود وقت برای مطالعه آن دسته از کتابهای درسی می‌گردد که برای شما در کنکور مهم است ولی اشتباه همین جا است که با این تصور از کلاس غیبت می‌کنید و یا با تأخیر به کلاس می‌روید و از نکات مهمی که ممکن است در جمع کلاس به ذهن خود و دوستانتان برسد غافل می‌شوید مطمئن باشید اکثر طراحان خود معلم بوده و هستند و سؤالات را بر اساس سؤالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند طراحی می‌کنند.
    نگرش و نظر دانش آموزان درباره مدرسه بر چگونگی مطالعه و درس خواندن و حتی رفتار او تاثیر دارد بعضی از دانش آموزان به درس و کلاس نگرش منفی دارند و به اصطلاح به درس و کلاس و معلم مدرسه خوشبین نیستند طبیعی است که این گروه از دانش آموزان توجه زیادی به یادگیری و مطالعه نشان نمیدهند و در نتیجه موفقیت های چندانی نیز کسب نمی کنند بدین ترتیب نگرش مثبت داشتن یا خوشبینی نسبت به مدرسه میتواند باعث موفقیت در مدرسه و کنکور و یا امتحانات ورودی هر مؤسسه‌ای گردد.
    گاه ممکن است دچار وسوسه شوید که کلاس درس وقتتان را تلف میکند و حضور در مدرسه سبب کمبود وقت برای مطالعه آن دسته از کتابهای درسی میگردد که برای شما در کنکور مهم است ولی اشتباه همین جا است که با این تصور از کلاس غیبت میکنید و یا با تاخیر به کلاس میروید و از نکات مهمی که ممکن است در جمع کلاس به ذهن خود و دوستانتان برسد غافل میشوید مطمئن باشید اکثر طراحان خود معلم بوده و هستند و سوالات را بر اساس سوالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند طراحی میکنند . اگر چه گاهی در این کلاس ها درباره درسها اطلاعات کم و یا تکراری به دست می آورید ولی همین شما را بس است که یک نکته که ممکن است جزو سوالات کنکور باشد در آنجا پیدا کنید . وقتی بطور منظم به کلاس ها میروید خبرها و اطلاعات ضروری و مفید مربوط به درس و تکلیف و امتحان را دریافت می کنید . یادداشت برداری هم یکی از نکات اساسی است که به شما کمک می کند تمرکز کنید و هر آنچه در کلاس می گذرد از ذهنتان دور نگردد.

    ● سؤال کنیم
    نکته دیگر که حائز اهمیت است این است که چگونه سوال کنیم . گاه نسبت به موضوع مورد بحث در کلاس آگاهی و تسلط دارید ولی برای روشن تر شدن مساله لازم است یک سوال مطرح کنید. سوال کردن جزو مهم زندگی دانش آموزی و دانشجویی است و باعث افزایش تمرکز فکر ، افزایش سرعت یادگیری و جلوگیری از به خواب رفتن و خیال پردازی در کلاس درس میشود.

    ● چگونه گوش کنیم؟
    نکته سومی که می بایست خوب به آن توجه کنید این است که خوب گوش کردن را یاد بگیرید . از آنجا که انسان در سراسر زندگی بیشتر از راه شنیدن یاد میگیرد تا از راه مطالعه ، ممکن است شما فکر کنید گوش کردن کاری آسان است اما باید به شما یادآوری کنم که خوب گوش کردن و یادداشت برداشتن دو مهارت وابسته به یکدیگرند . اگر شما گوش کردن را به خوبی یاد نگیرید نمی توانید به خوبی یادداشت بردارید .

    یادگیری از طریق خوب گوش کردن به دلایل ذیل اهمیت دارد:
    ۱) به جهت تقویت حافظه شنیداری یعنی آنچه را که شما از راه شنیدن در حافظه خود ثبت می کنید .

    ۲) در بیشتر موارد شما جز با استفاده از روش خوب گوش کردن راهی برای ضبط و ثبت گفته ها ندارید

    آن چیزهایی که خوب گوش کردن را در حافظه شما تقویت می‌کند این است:
    ۱) قبل از رفتن به کلاس مطالب را بخوانید این عمل در بهتر درک کردن مطالب به شما کمک میکند.

    ۲) به موقع در کلاس درس حاضر شوید چون بیشتر مطالب مهم و خلاصه موضوع درسی ، در اول کلاس ارائه میشود.

    ۳) سعی کنید مشکلات و مسائل شخصی خود را در طول کلاس از ذهن دور کنید.

    ۴) اگر میتوانید در ردیف اول کلاس بنشینید، در این صورت گوش کردن آسانتر میشود.

    ۵) اگر از عینک استفاده میکنید حتما در کلاس آن را به چشم بزنید.

    ۶) آغاز و پایان صحبت های معلم را با دقت بیشتری گوش کنید.

    ۷) به عبارتهایی که معلم روی آن تاکید دارد بیشتر توجه کنید . یک مطلب عبارت است از مقدمه ، متن یا مطلب اصلی و نتیجه گیری . بدین ترتیب در این سه مرحله نکات گنجانده میشوند ، پس به دقت و خوب گوش کنید و یادداشت بردارید.

    ۸) هر سوالی که در ذهنتان تداعی میشود یادداشت کنید و بعد از کلاس بپرسید.

    ۹) در پایان اگر نتوانستید تحت هیچ شرایطی به کلاس بروید از یادداشتهای دوستان استفاده کنید.

    ● انگیزه
    انگیزه یکی از عوامل مهم یادگیری است و دشوارترین بخش هر کاری شروع آن است . فرد باید بر خود مسلط شود و به هر شکل ممکن کار را شروع کند برای انجام بسیاری از کارها یک دوره آمادگی لازم است که طی آن فرد به کاری که باید انجام دهد آشنایی پیدا میکند و بتدریج به بالاترین سطح بازدهی میرسد . قطع کردن بی موقع کار یا مطالعه بازدهی را کاهش میدهد ، چون دوباره باید خود را گرم کند . این نکته بسیار مهم است که وقتی شاداب و سرحال هستید مطالعه را شروع کنید و با شدت به مطالعه ادامه دهید بهتر است مطالعه در مدت مناسبی مثلا یکی – دو ساعت پیگیری شده و با شدت ادامه یابد و بعد از تنفس و استراحت دوباره از سر گرفته شود.
    مطالعه طولانی و شبانه روزی باعث کسالت و خستگی میشود . خستگی کم را میتوان با تغییر کتاب درسی مورد مطالعه جبران و برطرف کنید اما خستگی زیاد با تغییر موضوع مطالعه برطرف نمیشود به خاطر داشته باشید که خواب کافی و استراحت و تفریح برای حفظ هوشیاری کامل و سر حال بودن ضروری است . هر قدر میزان تمرکز و دقت در زمان مطالعه بیشتر باشد میزان یادگیری افزایش می یابد ، به علاوه پیگیری در مطالعه باعث میشود که علاقه و اشتیاق زیادتر شود و همین علاقه زیاد به نوبه خود انگیزه و شوق یادگیری را افزایش میدهد.
    سعی کنید فقط به درسی که می‌خوانید تمرکز کنید و به اتفاقات بلند مدتی که بر اثر خوب یا بد امتحان دادن می‌افتد فکر نکنید. اول مهمترین کار حال حاضر را انجام بدهید و بدانید هر چیز مزاحم دیگری که به ذهنتان می‌رسد اهمیت کمتری از آنچه در حال انجامش هستید، دارد. این شعار را در ذهن داشته باشید که؛ «با شرایطی که دارم بیشترین تلاش خود را خواهم کرد.» نه اینکه فکر کنید «باید همه چیز کامل باشد». یاد بگیرید چگونه تشخیص بدهید مساله‌ای که حواس‌تان را پرت کرده‌است مهمتر از درس خواندن است. هرگاه که ممکن بود مستقیماً به سراغ علت حواس‌پرتی‌تان بروید. گاهی با حذف علت حواس‌پرتی اصلی می‌توانید زمان بیشتری را به درس اختصاص دهید و بعداً کمتر نگران باشید.
    سعی کنید جای خاصی را برای درس خواندن انتخاب کنید که وسایل حواس پرت کنی مثل رادیو و تلویزیون در آن نباشد.
    محل درس خواندن خود را تمیز و مرتب نگه دارید و سعی کنید از آن فقط برای درس خواندن استفاده کنید. این کار حواس پرتی را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند راحت‌تر به حالت تمرکز دست پیدا کنید. مثلاً ممکن است وقتی روی تخت دراز می‌کشید و درس می‌خوانید کمتر تمرکز داشته باشید تا وقتی که پشت میزی می‌نشینید که همیشه از آن برای درس خواندن استفاده می‌کنید.
    درس خواندن را در دوره‌های زمانی محدود انجام بدهید تا بدانید به زودی نقطه پایان فرا می‌رسد. در بی وقفه درس خواندن این طوری به نظر می‌رسد که نقطه پایانی وجود ندارد که این سخت‌تر است.
    همه کتاب‌ها، جزوه‌ها و کتاب‌های کمک درسی‌تان را کنار دست‌تان بگذارید. اگر لازم باشد برای این‌ها از جایتان بلند شوید یا مدتی دنبالشان بگردید حواس‌تان بیشتر پرت می‌شود.
    برای کاهش اضطرابی که با آماده شدن برای درس خواندن می‌آید، می‌توانید کتاب‌ها و محل درس خواندن‌تان را مرتب کنید. این کار باعث می‌شود محل کارتان عاری از هر چیز حواس‌پرت کننده‌ای باشد. ممکن است شما از آنهایی باشید که برای درس خواندن نیاز به «گرم شدن» داشته باشید؛ برای این کار از مطالبی شروع کنید که با آنها آشنایی بیشتری دارید. با این کار مروری هم بر نتایج خوب امتحانات گذشته دارید که از نظر ذهنی شما را در وضعیت اعتماد به نفس خوبی قرار می‌دهند.
    برای کاهش اضطرابی که با گذشت زمان پدیدار می‌شود استراحت جسمی کمک می‌کند نگرانی‌تان کمتر شود و آگاهی و انرژی خود را بازیابید. شاید هم لازم باشد هر بخش از درس را که تمام می‌کنید مروری بر آن داشته باشید تا حس تمام کردن و اطمینان‌تان افزایش یابد. البته اگر درس خواندن را به شب امتحان موکول نکنید کمتر دچار اضطراب می‌شوید.
    و در پایان در مورد این که فرمول‌ها را فراموش می‌کنید، بهتر است فرمول‌ها را در کاغذی یادداشت کنید و بارها در بازه‌های زمانی متعدد آن‌ها را مرور کنید تا وارد حافظه بلند مدت شما شوند و نگرانی این را نداشته باشید که ممکن است فراموش شوند.

  35. سلام.من کنکور۹۵٫دروس عمومی رو خوب میزنم تستاشو و درصدشون خوبه.تنها مشکل من شیمی ک هیچ علاقه ایی ندارم ولی میخوام ملزم کنم خودمو ک بخونم و حداقل چند تست کنکور بزنم.بنظرتون چه کار کنم شاید یکم علاقه مند بشم به شیمی؟

    • سلام نیلوفر جان

      برای نتیجه گرفتن در درس شیمی باید مفاهیم پایه ای اون رو خوب متوجه بشید ، عدم علاقه به یک درس معمولا به دلیل داشتن اشکالات متعدد و رفع نشدن اون اشکالاته ، به نظر من شما ابتدا اشکالاتی که در درس شیمی دارید رو مشخص کنید مثلا ببینید بیشتر در مفاهیم اشکال دارید یا در مسائل ، گرچه که در کنکور های سال های اخیر مسائل شیمی در بطن خودشون مفاهیم رو در پی دارن و برای حل مسائل هم باید مفاهیم رو به خوبی به تسلط رسید، اگر شما شیمی ۲ رو تسلط کامل داشته باشید فراگیری مطالب در بقیه فصول کتاب های شیمی خیلی راحت تر خواهد بود به خصوص شیمی پیش ، پس ابتدا سعی کنید اشکالات و ضعف خود را پیدا کنید و با مطالعه و کمک گرفتن از دبیر اشکالات تون رو رفع کنید وقتی نقاط ضعف شما حل بشه و بتونید از پس تست ها بر آیید به شیمی علاقه مند خواهید شد و حتی از حل کردن تست ها لذت خواهید برد
      پاینده باشید

  36. سلام .
    ببخشید من از دانشگاه فارغ التحصیل شدم.در رشته مهندسی پزشکی.و میخوام امسال کنکور پزشکی شرکت کنم.ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم .چه کتابایی بخر چه درسایی بخونم.واقعاااا هیچ چی نمیدونم ۴ سال از زمان کنکور قبلیم گذشته و دروس دبیرستان رو فراموش کردم.دنبال یه مشاور حضوری میگردم که کلا برام برنامه ریزی کنه و کمکم کنه

  37. سلام غزاله جان:)
    شما ابتدا باید کتابای پایه و پیش رو حداقل یه دور بصورت مفهومی و ترکیبی بخونین و تستاشو بزنین…
    ی کتاب تستی هم هس اسمش(دور دنیا در ۴ساعت)کنکور چن سال قبل داخل و خارج،توضیحاتشم ک حرف نداره(عااااالیه)
    در مورد درس خوندنم باید بگم مهمترین دروس برای پزشکی زیست و شیمی هس ک شما باید بیشترین تمرکزتونو رو این دوتا بذارین و بصورت حرفه ای بخونیدشون بعدش ریاضی و فیزیک و بقیه دروس…
    موفق باشین:)

  38. سلام نیلوفر جان:)
    ببین عزیزم شیمی خیلی درس مهمیه و تو کنکور از ارزش بالایی برخورداره…
    پیشنهاد من ب شما اینه ک(اجبار)تو کار نباشه…چون اینجوری بجای اینکه تمایل و علاقت ب خوندن شیمی بیشتر شه،کم میشه…شما سعی کن یه مبحثی ک بنظرت ساده ترو جذاب تره رو انتخاب کن بعد بشین بصورت کاااااملا مفهومی بخونش و کلا ته و توهه مبحثو دربیار…در حین خوندنتم نگو ک من زوری دارم میخونمو…چون این افکار حکم یه سرعت گیر رو داره برات و مانع با علاقه خوندنت.اینم بگم ک شما مبحثی ک انتخاب کردی رو اول بدون مسائلش بخون ینی فقط متناشو ک بفهمی مبحثی ک داری میخونی چی میخواد بهت بگه بعدش ک فهمیدی قضیه مبحث از چ قراره میری سراغ مسائلش…در نهایت شیمی خیییییلی درس شیرین و جذابیه فقط بستگی داره ب خودتون ک چجوری و با چه طرز فکری بخونیدش.
    موفق باشی:)

  39. سلام به همه دوستان و اساتید محترم فارق التحصیل :))
    من دارم برای ارشد بیوشیمی میخونم کسی میتونه یه کتاب خلاصه و البته جامع برای شیمی عمومی و شیمی آلی معرفی کنه.
    اگه کتاب جامع تست هم باشه که چه بهتر

  40. بچه ها یه سوال=====>
    میخواستم بپرسم رشته مدیریت بازرگانی چجوریاس؟؟؟بازار کارش چطوره؟؟من ک شنیدم خیلی سخته!!!
    میشه راهنماییم کنین؟؟؟؟
    مچکرم از همتون:)

    • رشته خیلی خوبیه و برای پول در آوردن مناسبه ولی چند تا نکته :
      ۱ در مرز اشباع شدنه
      ۲ رقابت بسیار شدید در این رشته و سایر رشته های مدیریت داریم
      ۳از نظر منابع درسی سخت یا آسون بودن معنی نداره چون هرچی هست برای همه یکسانه مگر اینکه بخواید از رشته های بی ربط تر سراغ این رشته برید .
      با توجه به این نکته برای موفقیت و آینده کاری یا باید جز افراد تاپ این رشته باشی یا به بند پ دسترسی داشته باشی
      موفق باشید.

  41. سلام.فاطمه جان من توضیحات این رشته رو کاملا بصورت پی دی اف دارم اگه خاسی ایمیلتو بده برات بفرستم.

  42. سلام.من رشته ی تجربی ام برا کنکور از کی باید شروع کرد؟

    • مهدی جان سال چندمی ؟بهتره ک از سال دوم برا کنکور خونده بشه چون تو سوم ک باید برا نهایی خوند تو پیش هم وقت خیلی کمه

    • مهدی جان سال چندمی ؟بهتره ک از سال دوم برا کنکور خونده بشه چون تو سوم ک باید برا نهایی خوند تو پیش هم وقت خیلی کمه

    • سلام مهدی به نظرم سال دوم‌شروع کنی بهتره نهایی سوم دبیرستان وقت نمیدن بخونی پس ازسال دوم‌شروع کن‌بخون ایشالله موفق باشی

  43. سلام بچه ها دوست دارم یه توصیه دوستانه بهتون کنم توی کنکورتون اصلا به دنبال این موسسه هایی که همش دم از خرید منابعشون میزنن نرید
    میگن تکنیکای ما کاری میکنه که راحت ۱۰۰ میزنین و….
    من خودم بعضی منابعشون رادیدم اصلا نتونستم ۲۰ درصدم بزنم ولی الان با همین کتابای توی بازار میشه درصدهای بالایی زد به نظرمن ورتبه های برتری که مقاله هاشون را خوندم کنکور اصلا اسان نیست وبا تلاش خودمون میتونیم موفق بشیم
    و واقعا برای رسانه ها متاسفم که برای پول به این کلاهبردارها میدان دادن
    من متاسفانه این دو ماه تابستون اینقدر دنبال این چیزا بودم که الان احساس میکنم از هدفم یکمی دور شدم
    خواهش میکنم شما اشتباه من را تکرار نکنین و پول و وقتتون را صرف این منابع نکنید.به کنکوری هایی هم که میشناسین اطلاع بدین تا گولشون را نخورن

  44. سلام بچه ها
    من این چند وقت هر چه درباره رتبه های برتر کنکور تو نت سرچ کردم دیدم همشون تیزهوشانین
    خیلی ناراحتم اخه چرا؟؟
    پس ماهایی که مدارس عادی خوندیم چی؟ماهم اگه همچین معلم های سطح بالایی داشتیم رتبه می
    شدیم
    شما کسی را سراغ ندارین که رتبه باشه ودر مدرسه عادی درس خونده باشه؟البته رتبه های تک رقمی را میگما

    • اخرش یکی پیدا کردم مث من فک کنه.. حالا تو واسه چی مدرسه عادی موندی؟

    • شاید به خاطر طرزتفکرم که باید صبح تا شب اونجا درس خوند و خوشیهای زندگی را تباه کرد

    • دقیقا…خونوادم میگفت هرجا باشی خودت بخونی حله..درصورتی ک این اشتباهه..
      ولی این نباید مارو ناامید کنه باید به خودت بگی با هرشرتیطی باید بتونم
      ولی میتونی مثل من بجاش درسای تخصصیتو کلاس بری و بااستاد جلوبری..موفق باشی عزیرم

    • بله سراغ دارم…
      من شنیدم ک بچه های تیزهوشان صرفا برای نمره گرفتن میخونن و درس خوندنشون جنبه رقابتی داره…بنظر من اگه فقط۳۰%از امکاناتی ک برا مدرسه تیزهوشان میذارن برا مدارس عادی هم بذارن و یکی دوتا ازین دبیرای تیزهوشان میومدن مدارس عادی قطعا نتایج بهتر و عجیب تری از تدریسشون میدیدن ولی خب امکان عملی شدن این مسائل فرضی تو جامعه نیس متاسفانه…
      شما هم امیدتون ب خدا باشه و بیشتر رو مفهومی و ترکیبی خوندن دروس کار کنین…اینجوری قطعا موفق میشید…
      ایشالا ک همتون ب اهداف ایده التون برسید.

    • سلام .این جور طرز فکر فقط شما رو از هدفتون دور میکنه .این که امکانات و اساتید برتر در اختیارتون نیست فقط باید برای شما یه معنی داشته باشه و اون اینه که تلاشتونو بیشتر کنید.من برای ارشد میخونم و از دوستان سراغ دارم افرادی رو که فقط با تلاش بدون هیچ آزمون و موسسه ای رتبه تک رقمی آوردن .
      یک توصیه به دوستان اولین قدم برای موفقیت روشن کردن هدف و ایمان قلبی به اون هدفه .حتما هدف هاتون رو بنویسید هر روز رو اهدافتون فکر کنید تا ملکه ذهنتون بشه شما باید باور کنید رتبه برتر هستید تا براتون محقق بشه.
      موفق باشید

  45. امیر حسین

    سلام دوستان
    خسته نباشید
    چند تا پیام دادم نیومد
    ..
    سحر خانوم کاش یکم زود تر میگفتی.
    من هفته پیش از یکی از موسسه ها خرید کردم
    ولی در کل بابت توصیه های کنکوری ممنونم
    موفق باشید

  46. سلام اقای محمدی
    دوباره سرعت به روزرسانی کم شده لطفا بازم رسیدگی کنین
    ممنون

    • مرتضی محمدی

      سلام دختر خوبم. من الان مسافرت هستم و اینترنت مناسبی در اختیار ندارم. علتش همینه. از همه شما عزیزان پوزش میخوام و قول میدم اونو برطرف کنم. مرسی

    • ممنون اقای محمدی سرعت به روز رسانی خیلی عالی شده
      موفق باشین

      • مرتضی محمدی

        سلام سحر خانم. خواهش میکنم. تلاش من این است که این برنامه برای همه مفید باشه.شاد باشید.

  47. امیرعباس رضایی

    سلام
    من دانش آموز پیش تجربی هستم و توی قلم میانگین تراز خوبی دارم
    برای هر درس از خیلیا پرسیدم کدوم کتاب بهتره پیشنهادای مختلفی دادن ک بیشترشون ب درد نخورد بعد از چک کردن به نظرم به یه لیست جامع از بهترین کتابای هر درس رسیدم و ب نظرم اومد که خیلی به درد شما هم بخوره پس این لیستو براتون میذارم و کتابهای هر درس رو به ترتیب اولویت بهتر بودن جولوش مینویسم و در ضمن فقط کتابای تسته و اگه تو درسی کتاب آموزششم سراغ داشتم تو پرانتز مینویسم
    ادبیات:میکرو گاج-املا و واژگان الگو-(آموزش کلک معلم)
    زبان فارسی:۵ بحث الگو
    عربی:عربی کامل گاج-(محوری گاج)-فوت و فن عربی خ سبز
    انگلیسی:کتاب کنکور شهاب اناری انتشارات مبتکران-کم حجم و مقوی خ سبز(منم نخریدمش تاحالا)
    ریاضی،آمار و هندسه:رجامع مهروماه-میکرو گاج
    فیزیک:میکرو گاج
    شیمی:بهمن بازرگانی مبتکران
    زیست:کتابهای اشکان هاشمی الگو-میکرو گاج-(زیست شناسی تصویری قلم چی)
    زمین شناسی:کم حجم و مقوی خیلی سبز(اینو خودمم نخریدم)
    این چکیده تمام اطلاعات جمع آوری شده ام بود ک از خیلی از رتبه های دو رقمی سه رقمی و معلما و مشاورام پرسیدم و به درد بچه های کنکوری و پایه خیلی میخوره

  48. با سلام…
    یه سوال از استاد محمدی و فارغالتحصیلان عزیز
    میخواستم بپرسم بعد از دانشگاه سراسری مدرک کدوم یک از دانشگاهها معتبر تره؟؟
    غیرانتفاعی یا آزاد؟؟؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    • امیر حسین

      سلام فاطمه خانوم.
      با اینکه فارغ التحصیل نیستم ولی اطلاعاتی در این زمینه به صورت مختصر دارم ولی مطمئن نیستم
      من شنیدم که آزاد بهتره
      راستی کجا قبول شدید.چه رشته ای؟
      موفق باشید

    • ممنون از پاسختون…
      من وختی پیش دانشگاهی بودم یکی از دبیرامون گفتن ک مدرک غیرانتفاعی معتبرتره منم ازون موقع این حرفشون یادم نرفته بود تا اینکه موقع انتخاب رشته همه هفت تا الویت اولمو غیرانتفاعی زدم(متاسفانه)؛من حتی دفترچه دوم انتخاب رشته رو نگرفتم ک آزاد نزنم رو حرف دبیرمون…تا اینکه جدیدا شنیدم دبیر محترمم عکس این قضیه رو گفته و الان عین چی پشیمونم ک چرا آزاد نزدم…میخواستم امسالم پشت کنکور بمونم ولی پدر و مادرم اجازه ندادن و ثبت نامم کردن…هیچی دیگه هر وخت یادم میفته بدجوری بغضم میگیره…لامصب الویت اولم دراومدم(حتی فکرشم نمیکردم)بعدیاش شیمی الی و روانشناسی بالینی و زیست شناسی و…حیف شدن واقعا.
      الویت اول/رشته مدیریت بازرگانی(ک هیچ علاقه ای بش ندارمو نمیدونم چیه)/دانشگاه غیرانتفاعی نوین(شهر خودمون)…
      شما هم لطفا اشتباه منو تکرار نکنین و موقع انتخاب رشته چشماتونو باز کنید و قشنگ تحقیق کنید.
      اوف اوف چقد نوشتم…ازبس عصبی شدم من

    • امیر حسین

      اشکال نداره فاطمه خانوم
      الان ی نفر تو کتاب خونه ی ما داره مدیریت میخونه.فقط خیلی تلاش میکنه و مث اینکه بازار مدیریت خیلی خوبه.فقط به گفته ی اون شخص الان شما باید بشینی حسابی زبان بخونی.مثلا بشینی ۵۰۴را بخونی.موفق باشید

    • جدی؟!خوبه ک من زبانم عالیه خیلیم دوسش دارم.
      بینهااااااایت ممنون آقا امیر حسین
      جدی جدی امیدوار شدم
      ایشالا شمام موفق باشینو ب هدف خوشگلتون برسین

    • سلام .ببینید اینا همه حرفه اصلا اهمیت ندید شما میتونید برای ارشد خیلی راحت دوباره سراسری شرکت کنید در ضمن اگه تلاشتون خوب باشه حتی میتونید ارشد رو هم غیر انتفاعی برید مهمترین اصل در انتخاب و استخدام و بورسیه و ..فقط رزومه شماست .که شامل تحقیقات isi و تا حدودی پایان نامه شما میشه پس سعی کنید از همین حالا به جای در نظر گرفتن نوع مدرک از امکانات بهتر دانشگاهتون برای جمع کردن رزومه قوی استفاده کنید اگه هم واقعا این رشته رو دوست ندارین بعد از یه ترم به فکر انتقالی باشید البته خیلی سخت میشه.

    • امیر حسین

      خواهش میکنم . قابلی نداشت
      براتون آرزوی موفقیت دارم.انشالله روزی برسه که منم بتونم ی رشته خوب انتخاب کنم و یا علیییییی

    • راستش آقا محمد من دقیقا متوجه منظورتون نشدم…ینی اینکه باید پایان نامم قوی باشه و…..؟؟؟؟
      میتونم بپرسم شما چی خوندین و کدوم دانشگاه؟؟
      در کل مرسی از کمک و راهنماییتون:)

    • اول یه نقل از یکی از اساتید درجه یک ایران که پار سال باهاش واحد داشتیم ..
      ایشون گفتن تو کارشناسی سیستماتیک گیاهی قبول شدن رشته ای که به خاطرش خیلیا حتی مسخرش کردن ولی با تلاش تونست برای ارشد فیزیولوژی گیاهی بخونه و تز دکتراش هم آلکالوئید ها بود که از همین طریق تونست فصلی رو تو بیوشیمی تدوین کنه و در کتاب های آینده بیوشیمی در جهان ازش استفاده میشه این یعنی فقط تلاش کن و به موفقیت فکر کن …
      در حال حاضر طبق تجربه ای که خودم و دوستانم داشتیم دیگه هیچ موسسه ای حتی تجاری ها برای کار و استخدام سراغ نوع مدرک نمیرن .مهمترین فاکتور اگه پارتی نباشه !!!:))) رزومه شخصه که گفتم شامل پایان نامه و تحقیقات و دوره های عملی فرد مورد نظره چون اونا که نمیخوان مدرک استخدام کنن اونا دنبال تخصص هستن البته گاهی دیدم برای شغلای رده پایین تر که متقاضی زیاده بیان مثلا فیلتر بذارن که فقط دانشگاه دولتی استخدام میکنیم که فقط متقاضی ها رو کم کنن ولی برای شغلای خوب همیشه فیلترها خاص هستن.. تلاش کنید بار علمی – عملی خودتونو بالا ببرید .
      من بیوشیمی شیراز بودم و قصد دارم برای ارشد بالینی شهید بهشتی قبول بشم و فعلا تو فکر برنامه ریزی و پیدا کردن منابع درست و مطمئن هستم .خواهش میکنم و امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم .

    • بینهایت ممنونم آقا محمد…
      ببخشیدا ی سوال دیگه:
      میخواستم بپرسم رشته ای ک من قبول شدم(کارشناسی مدیریت بازرگانی)خیلی مذخرفه؟درسته؟
      بدجوری پشیمون و ناراحتم خیلی زیااااااد…
      فقط خدا کنه سال بعد میکروبیولوژی یا رادیولوژی سراسری قبول شم…

    • خواهش میکنم .
      نه مزخرف نیست اتفاقا برای کسی که علاقمند این طور رشته هاست عالیه و تلاش زیاد میطلبه .
      در ضمن شما دور میکروبیولوژی رو خط بکشی بهتره بدجور اشباعه حتی تو ارشد به نظرم دنبال پرستاری یا اتاق عمل حتی اگه تو خودت میبینی پزشکی برو آینده شغلیت تامینه اگه هم اینارو دوس نداری برو سمت بیوتکنو یا رشته ی تغذیه واقعا فوق العادن.البته بیوشیمی و شیمی ام عالیه گستردگی شغلیش عالیه

    • مثلا من در خودم پزشکی میبینم 🙂 روانشناسی بالینی هم دوس دارم. تازه امسال لیسانس مترجمی زبانم میگیرم. به اونم علاقه دارم. یه زمونی میخواستم ارشد بالینی بخونم. اما فهمیدم علاقه ام به پزشکی رو نمیتونم ندید بگیرم. الانم افسرده و پر بغض نمیدونم از کجا شروع کنم. چه وضعیِ 🙂

    • مترجمی زبان خوبه ولی اگه وقت و حوصله دارید حتما روانشناسی رو شروع کنید با توجه به این که پایه زبانتون قویه تو این رشته خیلی راحت میتونید موفق بشید .البته تلاش زیاد میطلبه من خودم بعد چهار سال قصد کردم برم دنبال کنکور پزشکی .با زبان و زیست و شیمی هیچ مشکلی نداشتم ولی عربی و ریاضی و فیزیک رو که دیدم پشیمون شدم شمام یه بررسی کن ;)))

    • واااای منم ازین سه تا درس بیزارم شدید…
      این سه تا نبودن درس خوندن باحالتر میشد:)
      آبجی سمیرا مگه شما پلان نداری؟!!!
      اگه داری پ با خیال راحت بشین بخون…انقدم نفوس بد نزن شما با این انگیزه و علاقه ای ک دارین قطعا ب هدفتون میرسین;)
      اهداف ایده ال تلاش ایده الیم میطلبه عزیز:)
      خودمم میام اینجا بهت روحیه میدم عزیزم؛ولی سعی کن هیچوخت و تحت هیچ شرایطی ب روحیه دادن و…دیگران نیاز نداشته باشی…
      موفق باشی;)

  49. امیر حسین

    سلام بچه ها.
    ما ی عادت بدی پیدا کردیم مخصوصا خودم میایم اینجا و بعضی سوالات را که جوابش را بلدیم به بقیه نمیدیم .بیاین از امروز دیگه هرچی دیدیم و بلد بودیم جوابش را بدیم
    و درضمن اینجا برای پاسخ به سوالات درسیه مخصوصا شیمی.پس ممنون میشم اگه اینجا هی آدرس ایمیل و آیدی اینستاگرام رد و بدل نکنید
    با عرض پوزش.موفق باشید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


7 − = چهار

بازگشت به بالا