جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / دسته‌بندی نشده / ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)
ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)

ارتباط با فارغ التحصیلان (ویژه دانش آموزان کنکوری)

به تجربه ثابت شده است ، راهنمایی ها و پیشنهاد های ارائه شده توسط فارغ التحصیلان  ، روش موثری در   موفقیت  داوطلیان کنکور است. این عزیزان مسیر پرتلاتم کنکور را با موفقیت پیموده اند و اکنون در دانشگاه ، ادامه مسیر می دهند و با کمال میل حاضرند تجربیات خود را در اختیار دیگر دانش آموزان قرار دهند ، تا بهتر و آسانتر به اهداف خود برسند.
دانش آموزان عزیز  ، می توانند در این قسمت سوالات و مشکلات خود در زمینه های درسی و کنکور را ، مطرح نمایند و پاسخ مناسب را از فارغ التحصیلان  دریافت نمایند. دوستانی فارغ التحصیلی که در این زمینه همکاری می کنند ، عبارتند از :

۱- خانم مهدیه خورسندی – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۲- خانم کیانا شرکت – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۳- خانم مه نگار شریعتی – دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۴- آقای شایان عظیمی – دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۵- آقای علی حسینی – دانشجوی رشته زیست جانوری – دانشگاه فردوسی مشهد – سال ورود ۱۳۹۳

۶- خانم منیبا بیجاری – دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

۷- خانم مریم حسینی – دانشجوی رشته دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد – سال ورود ۱۳۹۲

 

لطفا سوالات و مطالب خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا توسط این عزیزان پاسخ داده شود. با تشکر
دانش آموزان عزیزی که در کلاسهای اول ، دوم و سوم تحصیل می کنند و در زمینه کنکور و نحوه مطالعه دروس مختلف سوالاتی دارند نیز می توانند ، در این قسمت سوالات خودشان را مطح نمایند تا توسط این عزیزان پاسخ داده شود. برنامه ریزی صحیح از سالهای پایه در موفقیت شما بسیار موثر است.
لطفا سوالات خود را فقط به فارسی تایپ کنید. سوالاتی که بصورت فینگلیش نوشته شوند ، حذف می شوند.

با تشکر – محمدی

۲,۳۹۱ نظر ها

  1. سلام دوستان
    جریان دانشگاه تعهدی چیه؟هم چنین پزشکی و داروسازی و تغذیه چه رتبهایی میخواد؟هرجایه چیزی میگن لطفا کامل جواب بدید.با تشکر

    • سلام مینا جون

      نمیدونم منظور تون درست متوجه شدم یا نه اما دانشگاه هایی از قبیل بقیه الله یا ارتش از جمله دانشگاه هایی هستن که دانشجو تعهد میکنه بعد از تحصیل مدت زمان مشخص رو در اون دانشگاه که وابسته به ارگان خاصی هست مشغول به کار بشه که برای هر دانشگاه مدت زمانش فرق میکنه
      رتبه برای پزشکی و دارو تغذیه در سایت کانون زده شده برای هر شهر ، اینکه رتبه هایی که به شما گفته میشه متفاوته به دلیل نوع منطقه و دانشگاه هست چون اگه منطقه دو یا سه باشید به دلیل داشتن سهمیه با منطقه یک متفاوته ، و همینطور هر دانشگاهی تا یه رتبه ای برای این رشته ها میگیره به سایت کانون سری بزنید حتما رتبه رشته و دانشگاه مورد نظر تون رو پیدا میکنید
      پاینده باشید

  2. رو چیزای مهم تمرکز کنید⭐

  3. موفقیت در کنکور

    برای موفقیت در هر کاری عواملی چون هوش ، استعداد ، تلاش ، پشتکار و … لازم است اما مواردی مجود دارد که به آن مهارت های موفقیت گفته می شود که با که با مطالعه تجربه و عملکرد دیگران میتوان به اسرار آن پی برد.

    ۱- احساس خلأ :
    اصولاً شکل گیری هر انگیزه‌ای برای حرکت ناشی از احساس کمبود و خلاء می‌باشد. انسان تا احساس گرسنگی نکند به سوی غذا نمی‌رود و تا احساس فقر نکند به سوی غنا گام بر نمی‌دارد.
    اثبات این مسأله آسان است. ما برای حرکت به سوی مقصد احتیاج به «انگیزه» داریم و برای طی کامل مسیر نیز این «انگیزه» باید لحظه به لحظه تجدید و تقویت شود. تا وقتی که انسان در خود احساس خلأ و کمبودی نکند انگیزه‌ای برای حرکت ایجاد نمی‌شود. پس از شروع به حرکت نیز دوام و استمرار آن منوط است به بقاء این احساس. لذا هرلحظه که انسان متوجه شود که کمبود برطرف شده است یا اینطور تصور کند، بدیهی است که از حرکت باز می‌ماند.
    تحصیل علم نیز به همین ترتیب است. انسان تا احساس جهل (خلأ علم) نکند به سوی کسب دانش گام بر نمی‌دارد. و برای استمرار این حرکت نیز باید «فقدان علم» همواره مدنظر باشد. بی‌شک از بین رفتن این احساس، انگیزه جوینده علم را زایل می‌کند و او را از حرکت باز می‌دارد.

    ۲- تعیین هدف :
    گام بعدی در دستیابی به یک مقصود شناخت دقیق و کامل‌ِ آن است. زیرا پس از آنکه انسان کمبود و خلأ چیزی را در خود احساس ‌کند برای رفع آن تلاش می‌کند. اما تنها این کافی نیست بلکه او نیازمند دورنمایی است که تا انتها او را در یک مسیر به حرکت وادارد و از انحراف او به اطراف جلوگیری کند و آن چیزی جز تعیین «هدف» و شناخت کامل و دقیق آن نیست. در تعیین هدف نکات زیر باید مورد توجه واقع شود:

    الف) هدف باید متعالی و ارزشمند باشد. بدون شک اهدافی بی ارزش و پوچ مانند «فرار از سربازی» و «چشم هم‌چشمی» نمی‌تواند دورنمای مناسبی برای حرکت باشد.

    ب) هدف باید واضح و مشخص باشد و داوطلب کاملاً به آن آگاهی و اعتقاد داشته باشد. بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در کنکور از اهداف واقعی خود بی‌خبرند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود «هدف شما از مطالعه و تحمل سختی‌های شرکت در کنکور چیست؟» از «علاقه»، «استعداد»، «درآمد» و امثال اینها صحبت می‌کنند اما پس از چند لحظه اعتراف می کنند که علاقه‌ای به رشته مد نظر خود ندارند یا برای کسب درآمد نیازی به تحصیل احساس نمی‌کنند و استعدادی هم در میان نیست. مشخص نبودن هدف یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت داوطلبان است.

    ج) هدف باید ثابت باشد. معمولاً تغییر هدف آثار سوء و جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارد. در نظر بگیرید داوطلبی برای قبولی در رشته مهندسی عمران شروع به مطالعه می‌کند و طبق عادت نادرست، وقت خودرا تماماً مصروف یادگیری دروس اختصاصی می‌کند اما پس از مدتی بنا به دلایلی تصمیم به شرکت در آزمون زبان انگلیسی می گیرد و در مدت کوتاه باقیمانده تا کنکور مجبور است دروس عمومی را که مدت مدیدی از آنها غافل بوده است مطالعه کند. تأثیر ناخوشایند تغییر هدف در چنین مواردی آشکار است.

    د) هدف باید واحد باشد. در نظر داشتن چند هدف آن هم اهدافی که همسو نیستند (مثلاً انتخاب رشته‌هایی که در یک زیر گروه نیستند) موجب تحمیل تکالیفی بیش از حد توان بر داوطلب می‌شود.

    ۳- برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح و اصولی.
    پس از تعیین هدف و شروع به حرکت، نخستین نیازی که احساس می‌شود یک «برنامه صحیح و اصولی» می‌باشد. در این مرحله انسان از خود می‌پرسد: «حال که باید برای تحقق یک هدف حرکت کنم «راه درست» کدام است؟ راه درست برای نیل به مقصود همان «برنامه‌ریزی صحیح و اصولی» است. رسالت یک برنامه خوب آنست که ما را با صرف کمترین انرژی و زمان به تمامِ اهداف تعیین شده برساند. برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای داوطلبان کنکور باید دارای شرایط زیر باشد:

    الف) تجزیه زمان باقی مانده به واحدهای کوتاه مدت: بدین معنا که مثلاً اگر تا روز آزمون صد روز باقی است این صد روز به دوره‌هایی کوتاه مدت همچون دوره‌های هفت یا ده روزه تقسیم شوند و تکلیف داوطلب در هر دوره مشخص باشد. این تقسیم‌بندی موجب می‌شود داوطلب گذران دوره‌های زمانی را یکی پس از دیگری احساس کند و بتواند تا حدی برنامه آینده خود را پیش‌بینی نماید و در پایان هر دوره خود را بیازماید تا از میزان پیشرفت خود مطلع شود.

    ب) برنامه ریزی باید مبتنی بر تجربه باشد: بدون تردید برای رسیدن به یک هدف، بهترین و مطمئن‌ترین راه‌، حرکت در مسیری است که از «آزمون و خطا» سر سلامت به درآورده باشد و امتحان خود را پس داده باشد. تجربه برنامه‌های غیراصولی و نیازموده و همچنین برنامه‌هایی که از جانب افراد غیر متخصص و غیرکارآزموده طرح‌ریزی شده است به داوطلبان شرکت در کنکور – که فرصت کوتاه و جبران ناشدنی دارند – به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

    ج) تجویز کلیه دروس در کلیه واحدهای زمانی: نکته بسیار مهمی که هر برنامه اصولی باید آن را تأمین کند «قرار دادن کلیه دروس در کلیه واحدهای زمانی» است. مثلاً اگر برنامه تحصیلی شامل هفت مرحله ده روزه باشد باید در هر هفت مرحله، داوطلب کلیه دروس را مورد مطالعه قرار دهد. غفلت از هر ماده درسی و تعویق در مطالعه هر درس هرچند کم اهمیت، تبعات سوء و جبران ناپذیری را به‌ دنبال دارد.

    البته باید توجه داشت که کمتر دانش‌آموزی توانایی برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند را دارد و در اینجاست که نیاز به مشاوران متخصص و مجرب در این زمینه احساس می‌شود. در این مورد به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که مهمترین ویژگی مشاور آنست که خود توانسته باشد این مسیر را با موفقیت پیموده باشد و از راه و چاه آگاه باشد.

    ۴- مطالعه صحیح و اصولی:
    یکی از کلید واژه‌های اساسی در موفقیت تحصیلی و بخصوص موفقیت در کنکور آشنایی داوطلب با تکنیک و اصول مطالعه است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که مطالعه برای کنکور یک مقوله پیچیده و علمی است و نیازمند آموزش است.
    با افزایش رقابت در کنکور و علمی و تخصصی شدن سؤالات تنها کسانی می‌توانند در این مبارزه نفس‌گیر پیروز شوند که با تکنیک‌ها و روش‌های مطالعه آشنا باشند.
    روش صحیح مطالعه روشی است که با صرف کمترین زمان و انرژی از سویی باعث تسلط کامل دانش‌آموز بر مطالب کتب درسی شود و از سوی دیگر ثبات معلومات را در ذهن او تضمین نماید. در شماره‌های آینده به این مقوله بیشتر پرداخته می‌شود.

    ۵- بهداشت روان :
    تأثیر بهداشت و سلامت روان را بر فرآیند یادگیری، پیشرفت تحصیلی و حفظ و تقویت انگیزه داوطلب نمی‌توان انکار کرد. درواقع بهداشت و آرامش روان بستری مناسب جهت نیل به هدف را فراهم می‌آورد. علت شکست بسیاری از داوطلبان مستعد و کوشا در کنکور عدم تأمین آرامش و سلامت روان است. آفت‌های بهداشت روان از این قرار است.

    الف) افسردگی: افسردگی نوعی غم و اندوه و کاهش غیرطبیعی سطح شادمانی در انسان است. افسردگی موجب می‌شود داوطلب انرژی لازم را برای دنبال کردن برنامه تحصیلی خود، نداشته باشد و در میانه راه سرد و متوقف شود رابطه میان افسردگی و هجوم افکار منفی و مشغولیت بیش از حد فکر به این افکار و متعاقباً از دست دادن قدرت تمرکز و افت کیفیت یادگیری، کاملاً اثبات شده است.

    ب) استرس: استرس‌های روانی اگر بی‌قاعده و بیش از حد معمول باشند آرامش فرد را به مخاطره انداخته و او را از پیشرفت تحصیلی باز می‌دارند.

    ج) ترس از ناکامی: ترس از ناکامی که داوطلبان از آن به عنوان «اضطراب» و «دلشوره» یاد می‌کنند آفتی است که موفقیت هر داوطلب کنکور را تهدید می‌نماید. این ترس غیر موجه از آینده تمام وجود داوطلب را تسخیر می‌کند و بستر مناسب برای رشد و ثبات هرگونه دانش مفید را از بین می‌برد.

  4. امیر حسین

    سلام سحر خانوم
    بازم تشکر میکنم از مطالبتون
    فقط اگه امکانش هس منبع مطلباتونو بنویسید و اگه مطمئن هستید این مطالب حقیقت داره اونارو درج کنید چون ماها همش را میخونیم و تاثیرش رومون اجرا میشه
    با عرض پوزش.موفق باشید

    • مطالبی که میزارم از یه مشاور عالیه
      من خودم خیلی در این موارد مطلب خواندم همه مشاورها در این موارد برای کنکور باهم موافقند جای هیچ نگرانی نیست
      منم سعی میکنم بهتریت وکاملترین مطالب را بزارم

  5. مجددا سلام:)
    اینجا کسی هس ک دودمانه رو کامل بلد باشه؟

    • سلام من به طور مفهومی بلدم و میتونم تحلیل کنم چون واحداشو پاس کردم ولی نمیدونم منظورتون از کامل شامل تکنیکای تستیشم هست یا نه چون کار نکردم

    • امیر حسین

      تا حدودی بلدم
      اگه سوالی دارید بفرمایید در حد توان کمکتون میکنم.

    • خداروشکر یکی پیدا شد ک بلد باشه…
      آقا محمد و آقا امیرحسین اگه براتون مقدوره هر چی میدونیدو برام سند کنین…البته ببخشیدا شرمنده زحمت میشه:)
      ن آقا محمد تکنیکای تستیش رو نمیخوام همین ک محتوای مقدماتیش رو بلد باشم اونقد رو تست زدن کار میکنم تا تکنیکاشم یاد بگیرم:)
      ینی وااااقعا ممنون:) 🙂 🙂 🙂

    • امیر حسین

      سلام مجدد.
      ببخشید دودمانه احتیاج به شکل داره برا توضیح و در این نرم افزار نمیتونم شکلاشو بکشم
      راه حلی براش دارید بگید تا سریعا اقدام کنم.
      راستی برا چی میخواین ؟رشته مدیریت که نیازی به دودمانه نداره؟

    • اخه من میخوام کنکور۹۵هم ثبت نام کنم…این رشته ای ک من قبول شدم هیچ ربطی ب تجربی نداره بدتر ازون از شاخه های انسانیه…من اصلا ب این رشته علاقه ای ندارم و بزور میخونم من فقط عاااااشق زیست و شیمی ام و رشته های مربوط ب اون دوتا…
      شما توضیح بدید شکلشو تو ذهنم میکشم.

    • من کتاب مناسبی در این مورد دارم که به صورت نکته وار ویژگی های هر دودمانه رو که شامل ۵ فرم میشه تشریح کرده میتونم اسکن این صفحات رو هر جور که شما راحت ترید براتون بفرستم تا با تصاویری که داره به تفهیم موضوع کمک کنه .هر جا شم که نامفهوم بود میتونم تا حد ممکن براتون تشریح کنم ..

    • امیر حسین

      ببخشید.شرمنده.
      اینجوری فقط وقت تلف کردنه و با توضیحات من نمیتونید تو کنکور تست دودمانه را بزنید چون احتمالا امسال تست خیلی سختی از دودمانه بیاد . چون دوساله که تستش آسونه
      به نظر من کتاب دکتر آرام فر را بگیرید به راحتی میفهمید
      اگر باز هم مایل هستید که براتون بنویسم خبر بدید .
      از نوشتن ابایی ندارم ولی فقط برای خودتون اینارو گفتم
      موفق باشید

    • اشکالی نداره آقا امیرحسین تا اینجام ک راهنماییم کردین خودش خیلیه ممنون…
      آقا محمد اگه امکانش هس براتون تصاویرو ب ایمیلم بفرستین…ممنون
      tiffany1996ff@gmail.com
      ببخشیدا شرمنده زحمت میشه براتون

    • سلام ارسال کردم

  6. سلام, من در پایه سوم تجربى تحصیل مى کنم و معدلم هم تا به حال خوب بوده. براى موفقیت در امتحانات نهایى چه کار کنم ؟ در ضمن درمورد گذراندن طرح در مناطق محروم اطلاعى دارین؟ چون یکى از آشنایان در پزشکى گناباد تحصیل مى کنه و ظاهرا باید ۳ برابر مدت تحصیل رو صرف گذراندن طرح کنه!

    • سلام بعد از خوندن کتابات به صورت مفهومی به شدت رو مسئله های تالیفی کار کن هرچی بیشتر بهتر کتاب خالی خوندن اصلا کفاف نمیده اشتباه من فقط خوندن تنها کتاب درسی بود که باعث شد با معدل ۱۹٫۶۰ در ترم ۱ ترم ۲ بشم ۱۶ که خیلی تاثیر منفی تو رشته ام داشت.
      مدت طرح در رشته های وزارت بهداشت ۲ ساله .که البته حقوق خوبی ام میدن و مراکز خدمت هم چند مورد توسط دانشگاه اعلام میشه .اون گزینه خدمت چند برابر در صورتیه که نیاز به نیرو باشه که معمولا نیست ولی اگه ام باشه بد نیست چون حقوقش واقعا خوبه ..

    • سلام
      ببین داداش گلم شما باید اول از همه رو کتابای درسیت تسلط کاااامل داشته باشی و کتابات رو علاوه بر مفهومی خوندن ترکیبی هم کار کنی اینجوری ذهنت برا بعضی فاکتورا و پیشنیازای کنکور هم آمادگی لازم رو پیدا میکنه…همین
      در مورد سوال دومت هم متاسفانه اطلاعی ندارم
      موفق باشی:)

    • خیلى ممنون
      براى امسال به نظرتون تست هم کار کنم یا تمرکزم رو نهایى باشه ؟

    • نه فعلا احتیاجی نیست .روی کتابای درسیت تمرکز کن و تا جایی که میتونی مفهومی کار کن اگه وقت زیادی هم داری توصیه میکنم زبان کار کنی یعنی اینجوری بهت بگم که اگه یه چیز قرار باشه از کل دوره دبیرستان به درد دانشگاهت بخوره همین گستره لغاتیه که بلدی و الا بقیه دروس دبیرستان بسته به رشته ای که قبول میشی دوباره از صفر پایه ای بهت آموزش داده میشه فقط زبان زبان زبان این توصیه منه که اگه شما تو کنکور بالای ۵۰ زبان بزنی خود به خود کلی رقیب رو زدی کنار چون خیلیا (شاید بالای ۵۰ درصد ) یا زبان رو سفید میزارن یا حتی منفی میزنن ..

  7. تغییرات منابع کنکور ۹۵ – ریاضی بدون تغییر

    تغییرات منابع کنکور ۹۵ – ادبیات بدون تغییر

    تغییرات منابع کنکور ۹۵ – دینی – بدون تغییر

    تغییرات منابع کنکور ۹۵ – زبان – بدون تغییر

    تغییرات منابع کنکور ۹۵ – عربی – تغییر جزیی

    تغییرات منابع کنکور ۹۵ – زیست تغییر کلی

    تغییرات منابع کنکور۹۵ – شیمی – پایه جزیی -پیش کلی

    تغییرات منابع کنکور۹۵ : فیزیک::

    تغییرات منابع کنکور۹۵ – فیزیک۱ – بدون تغییر

    تغییرات منابع کنکور۹۵ – فیزیک۲ – تغییرات جزیی ولی مهم

    تغییرات منابع کنکور۹۵ – فیزیک۳ – تغییرات کلی در متن درس و مسائل

    تغییرات کتاب های کنکور۹۵ – فیزیک پیش -تغییرات بسیار جزیی در فصل اول

    • سلام.منظورتون از تغییر منابع چیه؟

    • برای پشت کنکوری هاست که برای دومین بار و…دارن کنکور میدن
      این تغییراتم نسبت به درسهای کنکور۹۴ است

    • سلام سحر جان ایا تو کتاب فروشی ها کتاب جدید میدن ؟ فک نکنم باشه .خود شما تهیه کردین .ایا کتاب کمکی ها ی جدید هم متناسب با تغییرات چاپ شده یا ن؟ ممنون میشم جواب بدی

  8. زیست ۱
    فصل ۱
    ص ۳ خودآزمایی ۱-۱ اضافه شده است .

    ص ۷ اضافه شدن شکل ساختار کلی استرویید ها .

    حذف تعدادی از فعالیت های انتهایی فصل .

    ** تغییری مشترک در تمامی فصل ها حذف تعدادی از سوالات خودآزمایی هاست **

    فصل ۲
    ص ۱۴ شکل تریکودینا تغییر داشته

    ص ۱۷ فعالیت ۱ – ۲ کار با میکروسکوپ با تغییر متن و شکل همراه بوده

    ص ۲۴ اضافه شدن شکلی جدید از دیواره و پلاسمودسم ها

    ص ۳۱ شکل واکویل ضربان دار و مرکزی تغییر داشته

    ص ۳۵ اضافه شدن شکل انتقال فعال

    ص ۳۷ اضافه شدن شکل اسمز سلول های گیاهی و جانوری

    ص ۳۸ شکل فعالیت ۷ – ۲ تغییر داشته

    فصل ۳
    ص ۳۹ – ۴۱ اضافه شدن رده بندی جانداران و شکل های مربوط به اونا + اضافه شدن بیشتر بدانید

    ص ۴۸ اضافه شدن شکل برش عرضی ساقه و ریشه گیاهان تک لپه ای و دو لپه ای

    ص ۵۰ شکل نمای طولی آوند های چوبی تغییر داشته

    ص ۵۲ اضافه شدن بیشتر بدانید

    فصل ۴
    ص ۶۴ اضافه شدن شکل مخل اتصال روده کوچک و بزرگ + اضافه شدن بیشتر بدانید

    ص ۶۵ اضافه شدن شکل طول لوله گوارش جانوران گیاه خوار و گوشت خوار

    فصل ۵
    ص ۷۰ اضافه شدن شکل اسپیرومتر و اسپیروگرام

    فصل ۶
    ص ۸۱ اضافه شدن شکل ساختار رگ های خونی

    ص ۸۴ اضافه شدن شکل تبادل مواد مویرگ های خونی و مایع بین سلولی

    ص ۹۲ اضافه شدن شکل ساختار سلول های درون پوست

    ص ۹۳ شکل مسیرحرکت مواد در عرض ریشه تغییر داشته

    ص ۹۴ اضافه شدن شکل عدسک در تنه درختان

    حذف فعالیت انتهایی فصل

    فصل ۷
    ص ۱۰۶ اضافه شدن شکل برش طولی کلیه گوسفند

    فصل ۸
    ص ۱۱۴ اضافه شدن شکل باله ها و بادکنک شنای ماهی

    ص ۱۱۶ شکل ساختار سارکومر تغییر داشته

    ص ۱۱۹ شکل ساختار استخوان دراز و اسفنجی تغییر داشته

  9. زیست۲
    این تغییرات از تغییر جلد کتاب تا اضافه شدن یا حذف برخی مطالب بود . البته عمدتا شامل تغییر اشکال کتاب بود . و بنظرم نسبت به شیمی پیش دانشگاهی تغییرات زیاد و مهمی محسوب نمیشود

    در بررسی این تغییرات اولین چیزی که مشاهده کردیم ، در مقدمه کتاب بود ، که عبارت ” طرح سوال از جدول های کتاب در ازمون سراسری ممنوع میباشد ” حذف شده بود . پس با این وجود دست طراح ها از قبل بیشتر باز گذاشته شده و باید حتما این جدول های مهم رو مورد مطالعه قرار دهید؛ البته تعدادی از این جدول ها در چاپ جدید تبدیل به بیشتر بدانید شده اند

    فصل ۱
    اضافه شدن یک فعالیت تنها چیزی است در این فصل میبینیم(ص ۱۷ چاپ جدید)

    فصل ۲
    بجای دود سیگار از واژه دود ” تنباکو ” استفاده کرده(ص ۳۸ چاپ جدید)

    تغییر اکثر شکل ها

    روش تشریخ مغز با توضیحات مفصل تری اورده شده نسبت به کتاب قبلی . همچنین شکل های کتاب قبلی با شکل های جدید جایگزین شده اند)ص ۴۹ چاپ جدید(

    فصل ۳
    اضافه شدن تشریح چشم در قالب یک خود ازمایی (ص ۶۱ چاپ جدید)

    تغییر بیشتر شکل ها + اضافه شدن یا حدف بعضی از خودآزمایی ها(ص ۷۸ )

    فصل ۴
    مکانیسم خودتنظیمی منفی و مثبت ب انتهای فصل منتقل شده

    جدول هورمون های غده هیپوفیز دیگه جزمطالب بیشتر بدانید نیست و از اونجایی که طرح سوال از جدول ها موردی نداره ! باید مورد مطالعه قرار بگیره(ص ۹۰)

    در قسمت غده های هیپوفیز در چاپ جدید مطالب مطرح شده دسته بندی شدند و برعکس کتاب قبلی بصورت کلی نیست . بجز اندکی توضیح برا هیپوفیز میانی دیگه چیزی اضافه نشده ولی همون مطالب قبلی به ۳ دسته پسین پیشین و میانی تقسم شده اند (ص ۸۹ و ۹۰ چاپ جدید)

    اضافه شدن یکی دومورد فعالیت و خود آزمایی (ص ۸۷ چاپ جدید)

    تغییر شکل ها و اضافه شدن یه بیشتر بدانید که اهمیت کنکوری نداره

    فصل ۵ و ۶ و ۷
    تغییر خاصی جز تغییر بعضی از اشکال نداشته که بنظرم انچنان مهم نیست

    فصل ۸
    حذف مقدمه های قبل فرضیه مندل (ص ۱۶۰ چاپ قدیم ) و توضیحات قبل از مندل و ریاضی در صفحه ۱۵۲ البته این توضیحاتو قبلنم کسی نمیخوند

    اضافه شدن شکل ها و توضیحاتی برای نشان دادن فنو تیپ و ژنوتیپ از خوکچه هندی بجای رنگ چشم و نخود فرنگی در چاپ قدیم (ص ۱۵۸ و ۱۵۹ )

    اضافه شدن شکلی جدید برای ترکیب و توضیح قوانین مندل و میوز(ص ۱۶۲ چاپ جدید)

    جابجا شدن و اصطلاحا پس و پیش شدن متن های کتاب درسی)مثلا دودمانه چند صفحه جلوتر رفته( و همچنین تغییری در تیتر ها . البته محتوا و مفاهیم تغییری نداشته

    جدول ۸ – ۲ چاپ قدیم (ص ۱۸۱ ) در چاپ جدید تبدبل شده به بیشتر بدانید(درچاپ جدید ص ۱۷۶) که درهرصورت مهم نیست

    فصل ۹
    حذف جدول ۹ – ۳ روش های تکثیرررویشی گیاه(ص ۲۰۸ چاپ قدیم)

    حذف فعالیت و خود ازمایی انتهایی فصل(فعالیت ۹ – ۵ و خود ازمایی ۹ – ۴ )

    تغییر تعدادی شکل ها که اهمیت انچنانی ندارد

    فصل ۱۰
    تغییر تعدادی از شکل ها که همیت خاصی ندارند

    حذف توضیحات مربوط به حلقه های سالیانه در انتهای ص ۲۱۹ کتاب چاپ قبلی

    جدول ۱۰ – ۱ صفحه ۲۲۶ چاپ قدیم ” تعدادی از عناصر اصلی مورد نیاز گیاه ” در چاپ جدید ص ۲۱۸ تبدیل شده به بیشتر بدانید .

    درکاربرد های ” ژیبرلین ” توضیحات انتهایی که مربوط به گیاهان تریپلویید و نازا و بدون دانه هست . حذف شده اند)ص ۲۲۱ چاپ چدید(

    توضیحات بازدارنده های رشد)صفحه ۲۲۱ چاپ جدید( مرتب تر شده اند و توصیه میشود این توضیحاتو از چاپ جدید مطالعه کنید .

    فعالیت ۱۰ – ۵ هم که درباره حلقه های سالیانه بود . متناسب باحذف توضیحات حلقه های سالیانه حذف شده .

    فصل ۱۱
    اضافه شدن بخشی به اسم اسپرم سازی وتخمک زایی واژه هایی همچون ” اسپرماتوگونی ” و ” اسپرماتوسیت “.” اووسیت ” و ” اووگونی ” و شکل های این فرایندها البته گول این اسم های سختو نخورید . موضوع خیلی ساده و کوچکیست که قبلا هم در کلاسهاتون مطرح میشد ولی اسمشو بهتون نمیگفتن! ولی حالا کتاب اسمشونوگفته و باید حفظشون کنید (ص ۲۳۹ و ۲۳۴ چاپ جدید)

  10. زیست ۳ (پیش) بدون تغییر است

  11. شیمی دوم متوسطه
    بخش۱

    بدون تغییر

    بخش ۲

    ص ۳۱ در حاشیه این صفحه توضیح مختصری درباره گالیم داده شده

    بخش ۳

    ص ۵۹ و ۶۰ اضافه شدن ۲ شکل درباره نمایش ترکیبات یونی

    بخش ۴

    بدون تغییر

    بخش ۵

    ص ۹۴ اضافه شدن شکل و توضیحاتی درباره سیلیس و سیلیکات ها

    ص ۹۶ اضافه شدن شکل و توضیحاتی در حاشیه این صفحه درباره گرافیت و الماس

    ص ۹۸ اضافه شدن توضیحاتی درباره کربن مونوکسید

    ص ۱۰۶ اضافه شدن شکل و توضیحاتی درباره منتول

    ص ۱۰۷ اضافه شدن ” حفظ نام و ساختار ترکیب های آلی جز هدف های این کتاب درسی نیست “

  12. یا خدااااااا…اینا دیگه چین سحر خانوم؟؟!!!!!!
    عاغا بنده الان ب این نتیجه رسیدم ک رشته دانشگاهیه خودمو بخونم کلی هنر کردم…
    کتابا(مخصوصا زیست)با این تغییراتی ک جدیدا اعمال شده مثل خوکچه بجای نخود فرنگی تو بخش ژنتیک یا همون اسمای عجیب غریب؛
    اووگونی؟!اسپرماتوگونی؟!
    شیمی رو بگووووو؛گالیم؟!منتول؟!
    حالا دیگه چرا شکلاشونو تغییر دادن،مگه تریکودینا و سارکومر و استخوان اسفنجی و…چشون بود آخهههههه…
    آخه چرااااااا؟؟؟؟؟
    حالا فک کن اینا رو بخوای بدون معلم و استاد بخونی…هیچی دیگه باید هنگ کنی…
    هر جوری حساب کردم دیدم ک نمیتونم واس کنکور۹۵بخونم…باور کنید راس میگم این تغییرات جزیی نیست،کلیه.
    ای خدااااااا دیگه باید قید داروسازی رو بزنم:(
    اینم از شانس ما…
    برا کنکوریای سخت کوش۹۵آرزوی موفقیت میکنم…
    خودمم برم ب درس و دانشگام برسم…
    راستی سحر جون آجی گلم خوب شد قبل اینکه انرژیم بیخودی هدر شه و الکی امیدوار شم اطلاع رسانی کردی…خدایی خیییییلی مرسی فداتشم:)

    • سلام مجدد .
      اولا عرض پوزش که یکی دو روزی درگیر بودم و پیامتونو برای فرستادن تصاویر ندیدم ولی تصاویر آمادس اگه هنوز مایلید برای کنکور ۹۵ براتون بفرستمش ..
      تغییرات رو منم دیدم ولی به نظر من بهتر شده قبلا واقعا مبهم و گنگ بود چون یه بخشایی رو که باید بدونی تا بقیه کتاب مفهوم بشه برداشته بودن ولی الان خیلی قابل فهم تره اینو من که کاملشو خوندم بهتر متوجه میشم .حداقل زیستش که اینطوره .
      به نظر من تصمیم عجولانه نگیرید حداقل یه بار روزنامه وار کتاب ها رو بخونید خودتون متوجه حرفم میشید.

    • فاطمه جون شما اگه واقعا به پزشکی علاقه دارین باید حتما دوباره کنکور بدین
      حتما موفق میشین
      منم با اقا محمد موافقم لااقل یه بار روزنامه خوانیشون کن

    • دوستای خوبم خیلی ممنون ازتون ک صادقانه راهنماییم کردین ولی اگه راستشو بخواین من از شنبه تا سه شنبه حدود هف هش ساعت کلاس دارم خب قطعا اون چار روزو نمیتونم ولی سه روز تو هفته می مونه ک فک نکنم با این تایم بتونم پزشکی یا داروسازی بیارم؛
      فک میکنم برا رسیدن ب هدفم بایستی از دانشگاه انصراف بدم ک این کار برام امکان پذیر نیس چون تازه ترم اولم و…
      دوباره میگم دوستان گلم خیییییلی ممنون از کمکتون…امیدوارم بتونم جبران کنم:))))
      موفق باشین;)

    • هر طور مایلید ولی دیدتون رو نسبت به رشتتون عوض کنید با این رویه موفق نمیشید ..سعی کنید کم کم بهش علاقمند بشید تازه اول راهه ارشد دکترا شغل آینده اینا همش تو راهه به خاطر یه سال این ور اون ور یا حرف دیگران پا رو علاقه نذارید که قطعا بد جور پشیمون میشید

    • س.آقا محمد اگه زحمتی نیس براتون بفرستین:)

  13. یه توصیه دوستانه به کنکوری هاااا

    هیچ وقت کتابهاتون رو تکی نخونید .مثلا اینکه زیست ۱ بعد برید سراغ ۲ و ۳
    حتما به فصل بندی ها دقت کنید و مثلا فصل های مربوط به بافت ها رو استخراج کنید و از زیست یک تا پیش پشت سر هم بخونید یا مثلا زیست گیاهی رو همین طور این به تثبیت مفاهیم به شدت کمک میکنه و ارتباط موضوع ها رو برای شما روشن تر میکنه .دقت کنید تست های کنکور به هیچ وجه تک فصلی نیست که بخواید همون حالتی که برای امتحانات خوندید اینجا هم همون کار رو کنید ..
    مهمترین نکته در خوندن برای کنکور تستی

    ۱ حتما قبل از شروع مطالعه در هر درسی اول مبحث مورد نظر رو در همه کتاب هاتون مشخص کنید ( مثلا بافت های بدن انسان)

    ۲ نگاه اجمالی به سر فصل ها .نکته های هایلایت شده و تصاویر …

    ۳ پیش مطالعه : نوعی خواندن با سرعت بالا و دقت متوسط طوری که کلیات براتون مشخص بشه ..

    ۴ خواندن عمیق که بهتره همراه با نوشتن و خط کشی متن نباشه!!!
    ..
    ۵نوت برداری : در این مرحله باید توانایی داشته باشید (با توجه به مطالعه عمیقی که داشتید ) طوری نکته برداری که مثلا ده صفحه کتاب تبدیل به یک صفحه بشه (نکات باید گویا باشند ) برای اسامی سخت که در خاطر نمیمونه از g 5 استفاده کنید که با این روش حتما این اسامی براتون تثبیت میشه ..

    ۶تفسیر تصاویر کتاب یا حل مسائل تشریحی که برای تثبیت کمک میکنه

    ۷حل تست

    ۸ مطالعه دوباره نکات بعد از بازه های زمانی مشخص که هر بار این زمان بیشتر میشه

    ۹حل تست های جدید و تست های قدیمی حل شده برای بار مجدد در بازه های زمانی مشخص

    ۱۰ مرور نکات چند روز قبل از کنکور

    روش پیشنهادی فوق تغییر جدیدی از روش ۸ مرحله ای پیشنهادی دانشگاه هاروارد برای تثبیت تضمینی دروس هست که البته هرکس میتونه طبق میلش تغییراتی در اون ایجاد کنه ولی عمل به این روش (خیلی باید با برنامه باشید :)))) ] تضمینی صد در صد برای قبول شدن در کنکوره به شرطی منابع درست انتخاب شده باشن
    موفق باشید…..

  14. سلام..خدمت خواهرا وبرادران گلم..من میخواستم برای تست زبان مبتکران شهاب اناری بگیرم..ولی معلمم میگه سوالاش قدیمی و مناسب نیست وبجاش خط سفید بگیر چون سوالای امتحان نهایی سالهای قبل و تست های خوب کنکور داره.موندم کدوم بگیرم ؟ از دوستان خوبی که به این سوال جواب میدن ممنونم..

    • سلام به نظرم مبتکران خیلی بهتر از خط سفیده
      من هردوشون را دارم خط سفید برای مدرسه و تشریحی مناسبه و زیادم تست نداره وحتی پاسخنامه تستی هم نداره
      ولی مبتکران کامل وجامعه

    • سلام من درصدم توی قلمچی ۸۰-۱۰۰ و مبتکران
      و کتاب و نترسیم از متن نشر شبقره رو استفاده میکنم و هرروز لغت میخونم

    • گاج بگیر،من تمام کتابام بجز ریاضی گاجه!خییییلیم عااالی:-)

  15. شیمی سال سوم
    بخش۱

    ص ۲۴ واکنش ترمیت در قالب یک خودآزمایی اضافه شده

    بخش ۲

    بدون تغییر

    بخش ۳

    ص ۸۶ و ۹۵ تغییر جزیی اشکال (اهمیت کنکوری ندارند)

  16. متاسفانه شیمی پیش امسال تغییرات زیاد و گسترده ای داشته…
    نمیشه تغییراتشو نوشت!پیشنهاد میکنم یه کتاب جدید تهیه کنید.(انتظار میره سوالهای شیمی پیش امسال اسون باشه)

  17. تغییرات منابع مربوط به کنکور۹۴ نسبت به۹۵ است

  18. سلام دوستان همه میگن فیزیکو ریاضی رو الان نخونم بزارم واسه عید ب بعد ب نظرتون درست این کار ؟؟؟ چیکارکنم بگید لطفا

    • بعد عید موقع جمع کردن دروس و تست زدنه ..شروع درسهای دشواری مثله فیزیک و ریاضی تنها زمان رو از شما میگیره و نا امیدتون میکنه با توجه به حسابی که رو این درس ها باز میکنید و مفهومی بودنشون چند روزی رو در هفته بهشون اختصاص بدید.

    • ممنون درست میگین

    • سلام:)
      نازی جان این کار اشتباه محضه باید بعد عید رو صرفا اختصاص بدی ب جمع بندی و تست زدن بصورت حرفه ای تر
      ضمنا مشاور من گفته بودن برا شروع خوندن از اختصاصیا شرو کنیم و بلافاصله تست بزنیم تا مفهومشون تو ذهنمون تثبیت بشه و عمومیا چون فرارن باید بذاری نزدیکای عید بخونی مثلا بهمن و اسفند و اینکه بعد اینکه خوندی کتابو، تقریبا ی نیم ساعت ی ساعت بعدش تست بزن اصولا اینجوری یادت نمیره…
      موفق باشی;)

  19. سلام دوستان ب نظرتون ازبین موسسه کنکور اسان و ونوس و افبا کدوم بهتر هستن؟؟؟

    • نازی جان دنبال این موسسه ها نرو زیاد کمکت نمیکنن مخصوصا کنکور اسان است که فقط تبلیغ و ادعاست با همین کتابها کار کن
      ولی اگه میخوای بخری ونوس را بخر

  20. قلم چی بهتر یا گزینه دو؟؟؟؟

    • قلم چی بهتر از گزینه دو هست بهتون پیشنهاد میدم ازمون های کانون را بدین ولی سوالهای گزینه دوهم تهیه کنید ورویشان کار کنید

    • سلام
      برای آزمون دادن جامعه آماری قلم چی بالاتره وبهتر میتونی خودت بسنجی…ولی گزینه ۲سوالاش شبیه تره به کنکور ..من خودم قلم چی میرم..

    • ممنون دوستان

  21. شایان پور میربابایی علاوه بر آنکه رتبه ۱ کشور در رشته ی تجربی را به دست آورد یک رکورد منحصر به فرد دیگر هم برجا گذاشت . درصد زیست او در کنکور ۱۰۰ شد. دانش آموزان زیادی می خواستند بدانند که روش مطالعه شایان برای این درس چگونه بوده که به این موفقیت رسیده است. با او گپی در مورد روش مطالعه ی زیست داشتم .البته همان طور که خود شایان هم در مصاحبه اشاره کرده روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است و دانش آموزان با آشنایی با روش های مطالعه ی دیگران می توانند به روش مطالعه مطلوب خود دست پیدا کنند.

    یک سری از دانش آموزان هستند که فکر می کنند حتما دبیر خصوصی برای زیست داشتید . برای آنها چه جوابی دارید ؟

    من دبیر خصوصی نداشتم اما دبیرهای خیلی خوبی داشتم که از آنها بهترین استفاده را بردم. آقای میر محمدی در سال دوم و آقای همتی در سال های سوم و چهارم دبیرهای زیستم بودند. در اینجا از آنها تشکر ویژه می کنم . هم به لحاظ درس دادن و امتحان گرفتن و هم به لحاظ ارتباط دوستانه ای که با دانش آموزان داشتند.

    مهم ترین منبع مطالعه ی زیست شما چه بود ؟

    مهم ترین منبع من ، کتاب درسی ام بود و نکات مهم از تست ها را هم در کتاب درسی ام یادداشت می کردم.

    روش مطالعه ی شما برای درس زیست چگونه بود که اینقدر خوب جواب داد؟

    روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است . من از این روش استفاده کردم و از آن نتیجه گرفتم. در ابتدا متن کتاب درسی را کامل می خواندم . خیلی با دقت این کار را انجام می دادم . اگر نکته ای وجود داشت که با مطالب قبلی ارتباط داشت ، استنتاج خود را یادداشت می کردم . شکل های کتاب را هم بررسی می کردم و نکات آن را یادداشت می کردم . این یادداشت برداری های من در خود کتاب درسی و گوشه های آن بود. بعد از آنکه چند دور مطالعه می کردم و به تسلط نسبی می رسیدم سراغ تست زدن می رفتم .

    اولویت شما برای تست زدن چگونه بود ؟ و بعد از تست زدن چه می کردید ؟

    در کل تست های کنکور را برای خودم در اولویت قرار می دادم.کنارتست هایی که غلط جواب داده بودم یا جواب نداده بودم، برای خودم علامت می زدم تا بعدا به این تست ها توجه کنم. به جواب همه ی تست ها – حتی تست هایی که درست جواب داده بودم – نگاه می کردم تا اگر نکته یا استدلال بهتری وجود دارد از آن استفاده کنم . نکات تست ها را هم در خود کتاب درسی می نوشتم .

    احتمالا کتاب درسی شما باید پر از نوشته و نکته باشد؟

    بله

    در هفته چقدر برای زیست وقت می گذاشتی ؟

    در سال چهارم به طور میانگین ۱۲ ساعت در هفته وقت می گذاشتم البته دوستانی داشتم که بیشتر هم وقت می گذاشتند و این زمان مخصوص به هر فرد است.

    با توجه به اینکه درصدهای دیگر شما هم در کنکور خوب بوده ، چگونه غرق در مطالعه ی زیست نمی شدید و به درس های دیگر هم توجه می کردید ؟

    با تکمیل دفتر برنامه ریزی و برنامه ریزی خودم این کار را انجام می دادم . دفتر برنامه ریزی به تعادل کمک می کند تا به همه ی درس ها توجه کنی.

    آیا روش دیگری هم برای مطالعه زیست داشتید که بخواهید به آن اشاره کنید ؟

    گاهی اوقات برای خودم تست طراحی می کردم . سعی می کردم پیش بینی کنم کدام قسمت ها و کدام نکته ها می تواند مورد توجه طراحان باشد. برای قسمت های حفظی و فرار زیست از خلاصه برداری هم استفاده می کردم .فصل چرخه ها را برای خودم خلاصه کردم . برای نکات سه فصل آخر زیست پیش ۲هم جدول درست کرده بودم تا مطالب را بهتر به یاد بسپارم.

    زهرا کلاه‌چی:چگونه در کنکور ۹۳درصد ۱۰۰ را در درس زیست کسب کردم؟

    زیست شناسی را می‌توان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین درس داوطلبان کنکور علوم تجربی نامید . بنابراین بدیهی است که داشتن یک روش مطالعه منظم و برنامه‌ریزی شده برای این درس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

    در متن زیر زهرا کلاه‌چی رتبه ۱۹ کنکور منطقه ۲ و ۳۸ کشوری از شهر دزفول که موفق شده در کنکور ۹۳به ۱۰۰% سؤال‌های زیست پاسخ صحیح دهد، به بیان شیوه‌ی مطالعاتی خود پرداخته است:

    ۱- مهم ترین نکته این است که دانش‌آموزان تجربی بدانند تمام جملات کتاب باید حفظ و تحلیل شود . متن کتاب در درس زیست شناسی اصلی ترین منبع کنکور است .البته تست زدن در خانه لازم است . اما دقت کنید که تعداد کتاب های تست درصد شما را تعیین نمی‌کند . سعی کنید همیشه تست های کنکور را در اولویت قرار دهید و با ان ها سطح و روش مطالعه خود را بسنجید .

    **این مرحله از مطالعه ( حفظ نمودن مطالب کتاب درسی ) مهم‌ترین و ابتدایی ترین اقدام برای درصد بالا زدن در زیست شناسی است . فقط زمانی می‌توانیم اشکالات دیگرمان را در تست زنی و مفهموم را رفع کنیم که این مرحله را با اطمینان انجام داده باشیم . برای حفظ نمودن مطالب هر شخصی روش منحصر به فردی دارد که این روش حاصل تجربیاتش در دوران راهنمایی و دبیرستان است . اما نکته مشترک اکثریت این است که اصل استمرار را رعایت می کنند .

    ۲- دومین نکته برای بالا زدن در زیست شناسی فنّ تست زنی است . برای بیش‌تر ما پیش آمده است که با وجود این‌که درس را کاملاً بلد بوده ایم اما نتوانسته ایم عملکرد خوبی در آزمون داشته باشیم . دلیلش این است که مهارت تست زنی هم یکی از عواملی هست که تأثیر زیادی در آزمون ها و کنکور دارد . این مهارت فقط و فقط با آزمون دادن به دست می آید . هر چقدر هم که در خانه تست زده باشیم در جلسه ازمون باید سعی کنیم که تحلیل کردن و استدلال را بیاموزیم . اگر به درصد های آزمون های یک سال گذشته من توجه کنید می بینید که به ندرت درصد ۱۰۰ در زیست شناسی داشته ام ولی یکی از اساسی ترین دلایل من برای ۱۰۰ زدن در کنکور این بود که همیشه سعی می کردم از آزمون های کانون نه تنها نکته درسی بلکه مهارت تست زنی را بیاموزم . پس سعی کنید همیشه برای یاد گرفتن آزمون بدهید نه بدست آوردن رتبه .

    ۳- در آخر این‌که برنامه آزمون های کانون برای درس زیست شناسی فوق العاده عالیست . پس حتی اگر در آزمون هایتان بعضی منابع را نمی‌توانید بخوانید سعی کنید از برنامه زیست شناسی جدا نشوید .
    منبع مکتبستان

  22. امیر حسین

    سلام به همه
    سحر خانوم شدیدا ممنون.هرچی مطلب اینجوری دارید با رتبه های برتر بزارید.خیلی مفیدن
    دوستانی که اطلاعات بالایی دارن برای دروس تخصصی پیش تجربی چه کتابایی را میخونید؟؟لطفا در صورت امکان برام بنویسید.ممنون
    موفق باشید

  23. سلام.
    یه ذره از بعضی فارق تحصیلان ناراحتم …ب نظرم اگه یه ذره تو راهنمایی هایی ک میکنید و حرفایی ک میگید توجه کنید شاید بتونید بیشتر تاثیر مثبت بذارید رو بقیه اخه مثلا تو کامنت های قبلی تغیرات کتاب درسی رو جوری بزرگ جلو میدید ک من ک خودم خیلی پیگیرش بودم و تغیرات کتاب درسی رو خط ب خط فهمیدم و استخراج کردم موندم توش ک چرا باید اینقد بزرگ جلو داد رک و.پوست کنده بگم ب همه از جمله کسایی ک ب خاطر همین تغیرات کتاب درسی کنکورو گذاشتن کنار ..فقط۱۰ درصد کتاب درسی تغیر کرده ۹۰ درصد همون بخدا اخه یه ذره توجه کنید میتونیم اصلا اون ۱۰ درصدو حذف کنید اگه خیلی واستون سخته و ۹۰ درصد بقیه رو بخونید اینقد بزرگش نکنید من تعجب کردم ک اینقد بزرگ جلو دادین ک خیلیا دس کشیدن از تلاش ،کل تغیرات کتاب درسی زیست دو برگ A4 نمیشه بعد بخاطره اینا قید کنکورو بعضیا میزنن نمیدونم من ک تو هنگم از اینجور کارا….دوستایه فارق تحصیل گلم میدونم ک از این حرفی ک میخوام بزنم استفاده میکنن و توی راهنمایی دادنا بهتر کار میکنن بهتره ک کنکورو واسه کسایی ک از ما سوال میکنن چ جوریه رو زیادی بزرگ یا زیادی کوچیک و ساده جلو ندیم مطمئن باشید اگه تمام خوبی ها و لذت های کنکور و اون هدفی ک با کنکور بهش میرسیم رو برای طرف توضیح بدیم با چاشنی از سختی ها و مشکلات کنکور مطمئن باشید طرفتون هم انگیزه میگیره و از سختی کار اگاه میشه من ب شخصه کنکورو اینجوری میتونم برا بقیه جلو بدم ک اینه جاده ای ک دو و ورش کلی درخت قشنگو سرسبز هست و ته این جاده یه چیزی ک تورو شاد میکنه ک اون هدفته ولی از این درختا و جنگل دور و وره این جاده ممکنه همه چی در بیاد از مار گرفته تا خرسش و کلی خطراته دیگه ک توی همچین توصیف هایی هم طرف ب لذت کنکور پی میبره و انگیزه میگیره و هم از سختی کار با خبر میشه و حتما مواظب این خطرات و سختی ها خواهد بود …..
    راستی مخاطب خاصی نداره این حرفام.
    موفق باشید .

    • سلام من فقط به خاطر حرف سمیرا خانم که گفتن نمیدونن تغیرات کتاب درسی چیه این تغییرات را نوشتم
      اگه منم نمیگفتم بالاخره خودشون توی نت سرچ میکردن و میدیدن
      شما میگین تغییرات ۱۰ درصده بله درسته اما این تغییرات کجاها اعمال شده من فقط همین ۱۰ درصد را به صورت جزئی نوشتم
      اگه دقتم کرده باشین فقط زیست وشیمی نصف تغییراتش حذفه
      ولی اگه اینطوره که شما میگین از همه بچه ها معذرت میخوام مخصوصا فاطمه خانم

    • سلام سحر خانم
      من اخر کامنتی ک گذاشتم گفتم ک مخاطب خاصی نداره کلی گفتم اخه همه این تغیرات کتاب درسی رو بزرگ جلو دادن طرف رتبه کنکوره ۹۰درصد کتابو میخونه میره ۹۰میزنه ولی خیلیا دنبال همین قبول شدن هستن ولی نگران اون ۱۰درصده هستن متاسفانه اون ۹۰درصدو نمیبینن و نمیخونن نمیدونم چرا ؟ حالا ب هر حال باید اینو روشن کنیم ک.موفقیت ۵۰درصد بخونی و ۵۰درصد بزنی تا دیگه خیلی از داوطلبا بخاطر این ۱۰درصد تغیرات ناامید نشن و دس از تلاش برندارن .

      همه ب فاطمه خانم روحیه بدید تا برگرده و درسشو شروع کنه حتما تا میتونید کامنت بذارید برا همه و علاوه ب حرفای مثبت باید سختی راهو هم روشن کنیم.
      یا علی موفق باشید.

  24. سلام من سال ۹۵کنکوردارم…ولی درست وحسابی نخوندم تاحالا…کمکم کنید که بتونم قبول بشم..معدل کتبیم هم۱۳.۵شده.کدوم کتاباخوبه اگه بخونم؟؟اعتمادبنفسم هم کاملاازبین رفته.توروخداکمکم کنین:-(

    • خب شما بنا رو از همون اول به نا امیدی گذاشتی !! این بدترین اشتباه شما میتونه باشه و بزرگترین مانع واسه موفقیتتون .
      در قدم اول تصمیم بگیرید و حتی جایی بنویسید که شما حتما در کنکور ۹۵ و در رشته و حتی شهر مورد نظرتون قبول هستید .
      در درجه دومم برنامه ریزی کوتاه مدت برای مطالعه انجام بدید .از ساعات کم شروع کنید و سعی کنید پیوسته بخونید خوندن مداوم بهتر از خوندن تفننی ولی با ساعات بالاست ..
      چند تا نکته :
      وقتتون اصلا کم نیست چون ۹ ماه واسه کنکور سراسری زیادم هست اصلا نگران نباشید میشناسم دوستانی رو که تو سه ماه هم کنکور رو کامل جمع کردن و نتیجه گرفتن.
      مهم تر از زمان شیوه مطالعه شماست ..
      معدلتون پایینه و این خودش باید دلیلی باشه برای تلاش بیشتر شما نه این که بخواد دلسردتون کنه شما باید این خلا رو با درصد های بهتر در کنکور پر کنید که کار دشواری نیست .
      در مورد کتاب فعلا فقط تمرکز کنید روی کتاب های درسیتون و از کتابهایی که بیشتر دوستش شروع کن تا به درس و روند چند ساعت مطالعه در روز علاقمند بشی …
      مطالعه تون باید پیوسته و مفهومی باشه و مطالب رو جوری یاد بگیرید که قادر باشید برای خودتون تدریسش کنید و اصلا به فکر حفظ کردن طوطی وار نباشید .

      قدم بعدی شما بعد از خوندن مفهومی کتابها شروع تست زدنه که با توجه به تایمی که دارید از تست های ده سال پیش کنکور سراسری شروع کنید و در مرحله بعد به تست های آزاد و تالیفی بپردازید که دروس تثبیت بشن البته روش های مختلفی برای مطالعه وجود داره که سلیقه شما مهمترین شرطه ..(در مورد اینکه چه کتا های تستی مناسب ترن اطلاع چندانی ندارم ولی شما دنبال کتابی باش که تا جای ممکن جواب هاش تشریحی باشه حتی بیشتر از نیازت به اسم و رسم و ..هم کاری نداشته باش)
      از زبان غافل نشید حداقل روزی ۱۰ لغت از تیک ایت به روش g5 یاد بگیرید و تایم های اضافی و مرده رو صرف یاد گیری و تکرار کنید بعد از چند ماه که دایره لغتتون بالا رفت سراغ متون برید زبان ارزش بالایی در کنکور داره .
      .
      در آخر هم به شما توصیه میکنم در درجه اول طرز نگاهتون رو به کنکور و درس خوندن عوض کنید تا امیدوار مطالعه کنید .به اندازه کافی تفریح .استراحت و تغذیه مناسب داشته باشید حداکثر روزی ۸ ساعت درس بخونید(به ساعت های افسانه ای روزی ۱۲ تا حتی ۱۷ ساعت توجه نکنید ) .۸ ساعت در خواب عمیق باشید و ۸ ساعت باقی مونده رو صرف کارای روزانه و ورزش کنید چند دقیقه ورزش شما رو آماده درس خوندن میکنه ..

      بهترین بازدهی مغز برای حل مسئله در ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهره پس درس های سخت رو به این ساعت موکول کنید ..
      تا یک ساعت بعد از بیدار شدن اصلا درس نخونید بازدهی بسیار پایینه و سطح هوشیاری کم ..با این کار به طبقه بندی اطلاعات روز قبل هم صدمه میزنید ..(البته سحر خیز باشید )
      بهترین ساعت برای خواندن لغات زبان قبل از خواب شبانه است ..
      بهترین ساعت برای خواندن مفاهیم مانند درس زیست و شیمی بعد از خواب عصر گاهی(حداکثر یک ساعت ) و از ۴ بعد از ظهر تا حدود ۷ است .

      “”اصولی درس خواندن بهتر از اصولا درس خواندن است “”
      موفق و پیروز باشید ..

    • ممنون داداش محمد خیلی خوب بود

    • راز عدد ۲۱

      در روانشناسی از عدد ۲۱ به عنوان عدد طلایی عادت یاد می شود ..
      بسیاری از دانش آموزان که اصلا عادت به درس خواندن برای ساعات طولانی ندارند و یا در طول تابستان آنقدر زیاد خوابیده اند که حالا سحر خیز شدن برایشان کابوس است شکایت می کنند که نمی توانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند..
      توصیه به این افراد اجبار ۲۱ روزه است .شما اگر بتوانید برای ۲۱ روز متوالی خود را مجبور به انجام کاری کنید بعد از ۲۱ روز به صورت اتوماتیک وار و بدون اجبار سراغ همان کار می روید و این بار انجام ندادن آن آزارتان خواهد داد و اگر روزی از آن کار غافل شوید ناراحت و عصبی خواهید بود و احساس بدی خواهید داشت ..
      امتحان کنید مثلا هر روز با کوک کردن ساعتتان سر ساعت ۶ از خواب بیدار شوید در ابتدا دشوار است ولی خود را مجبور کنید .بعد از ۲۱ روز متوجه می شوید دیگر نیاز به کوک کردن ساعت ندارید .
      همه کارها به همین روال است امتحان کنید…

  25. تقسیم بندی ساعات شبانه روز از نظر ترشحات هورمونی برای کمک به زمان مناسب مطالعه :

    موارد زیر تنها اثرات ساعات مختلف شبانه روز و هورمون های مترشحه بر مغز را تشریح می کند که طبیعتا می تواند برای برنامه ریزی موفق تر مفید باشد …

    ۱ بر خلاف تصور عموم صبح زود به هیچ وجه زمان مناسبی برای مطالعه نمی باشد چون مغز هنوز در خواب است و در حال پردازش داده های روز قبل پس با خیال راحت حداقل ۸ ساعت در خواب عمیق باشید و تا یک ساعت بعد از بیداری مطالعه نکنید و به جای آن صبحانه ی کاملی خورده کمی نرمش کنید (نه ورزش )

    ۲ مغز شما در ساعت حدودا ۱۱ به بالاترین توان و بازدهی میرسد (به خاطر اوج ترشح هورمون های محرک)
    این ساعت بهترین زمان برای خواندن دروس دشوار به خصوص حل مسئله و حتی ورزش های سنگین است شما از ۱۱ تا ۱۳ هالک میشوید :))
    ۳ بعد از این تایم خاص بدن به شدت افول میکند و خالی میشود پس تلاش نکنید زیاد از مغزتان در این ساعت کار بکشید ناهار بخورید و کمی بخوابید فقط کمی (حداکثر ۱ ساعت )

    ۴ بعد از بیدار شدن مغز شما هنوز خسته است ولی کشش درسهای سبک را دارد شما میتوانید تا ساعت ۱۶ درسهای آسان تر را بخوانید ..
    ۵ از ساعت ۱۶ مغز وارد مرحله ی استقامتی میشود جایی که حداکثر توان را ندارد ولی توانی متوسط ولی طولانی در اختیار شما می گذارد .بهترین زمان است برای خواندن دروس مفهومی که حوصله زیاد میطلبد چون باید بارها تکرار شود این روند تا حدود ۱۹ یا ۲۰ ادامه دارد ..
    ۶شام را زود بخورید بهترین ساعت همان ۱۹ است ..
    ۷از ساعت ۲۲ به بعد مغز کم کم دوست دارد آماده پروسه پردازش اطلاعات روز و همچنین سم زدایی بدن شود که توصیه میشود مطالعه لغات زبان قبل از خواب باشد .
    ۸ اگر به سلامتی خود علاقه مندید ساعت ۲۳ در خواب عمیق باشید .
    مطالعه در ساعات اواخر شب عموما از دید دانش آموزان با بازدهی بسیار بالایی همراه است که دلیل آن استفاده از مغز توانمند شده برای پردازش اطلاعات روز در مسیری غیر از هدف اصلی این توانمندی است که باعث چند آسیب جدی می شود
    ۱ اطلاعات روز طی شده به درستی طبقه بندی نمی شود
    ۲ متابولیسم سم زدایی بدن با مخاطره روبه رو می شود که کم ترین آسیب این اتفاق چاقی تدریجی و کوتاهی قد در افراد در سن رشد است .

    “”سلامت باشید تا توان برای سرآمد بودن داشته باشید””

    • جالبه..ولی اگه ایطوری بخوایم بخوابیم روزی بیشتر۵-۶ساعت نمیشه درس خوند که:|
      فک کنم این برنامه خواب واسه ی مرفه های بی درده!!

    • عااالی. خیلی استفاده کردم.

    • مرفه بی درد که درس نمیخونه باباش مدرکشو میگیره :)) بعدم شما یه حساب کن کمه کم میشه با همین حالتم ۱۲ ساعت درس خوند که ۸ ساعتم واقعا کافیه مگه میخوای چیکار کنی یه کنکوره دیگه قرار نیست که خودکشی کنیم :))

    • کنکور کارشناسی خود من سال ۸۹ بود اون موقع همراه یه شیفت پیش دانشگاهی رفتنو یه شیفت ۴ ساعته کار.. کتابخونه مسجد محل میرفتم فوقش چهار ساعتم درس میخوندم این روند درس خوندنم از ترم بهمن شروع کردم ولی خدا رو شکر به نتیجه ام رسیدم و رشته خوبی قبول شدم. منظورم از این حرفها اینه که اولا سلامت اشخاص در درجه اوله ثانیا کنکورم اونقدرا خفن و ترسناک نیست .یه هوش متوسط ..هدف مشخص و اراده قوی البته همراه با درس خوندن اصولی میخواد ..موفق باشید..
      “””اصولی درس خواندن بهتر از اصولا درس خواندن است “””

    • جمله اول خوب اومدی داداش گلم…والا آدم پولدار که سراغ درس نمیره به خودش زحمت بده مدرک آماده بهش میدن..مفید بود من که استفاده کردم..ممنون

    • الان دقیقا چ ساعاتی باید درس بخونیم!؟!؟ همش ک مغز امادگی نداره!!!

    • اولا تشکر از توجه دوستان ثانیا باید بگم این مطلب وحی الهی نیست شما میتونید طبق سلیقه خودتون پیش برید ولی طبیعت شما اینه که همین که از خواب پا میشید بازدهی نداشته باشید یا موقع ظهر حداقل یک ساعت نیاز به ریکاوری داشته باشید و شب از ساعت خاصی به بعد مغزتون رو برای کارهای ضروری به حال خودش بذارید…
      از صبح ساعت ۸ تا ۸ شب خودش ۱۲ ساعته که شما دو ساعتم ظهر استراحت کنید بازم ۱۰ ساعت زمان دارید نمیدونم چرا اینقدر زمان رو کم میبینید .
      در ضمن ساعات طلایی ۱۱ تا ۱ ظهر که مخصوص حل مسائله و ۴ تا ۷ که مخصوص خوندن مفاهیمه فقط یه جور تایم ویژه هستن که نشون میدن مغز در این ساعات بیشترین انطباق رو با موضوع مورد مطالعه شما داره و اصلا منظورم این نیست که غیر از ساعات درس نخونید.شما میتونید درسهای آسون تر رو به تایم های خالی دیگه منتقل کنید ..
      موفق باشید ..

    • وای مردم از خنده!!ما اگه بخوایم ب این دستورات مغز توجه کنیم که همش باید بخوریم و بخوابیم!درکل ساعت مطالعمون میشه۲ساعت درروز:-\دوست من امسال رتبه۱۱۳کنکورشد،قبول شد پزشکی دانشگاه
      شهیدبهشتی،دفتربرنامه ریزیشو که دیدم کمترین ساعت مطالعش۸ساعت بود:|بیشترینش۱۹نیم ساعت درروز:|اونوقت من یه بار۷ساعت خوندم سه بارتشنج کردم:-\بنظرم ارزش داره یه سال از خواب وخوراک بیوفتی ولی یه عمر راحت باشی
      یاعلی…

    • نرگس خانم شما هر طور دوست دارید درس بخونید .هیچی ارزش حتی کوچیک ترین آسیب به سلامتی رو نداره .

  26. سلام دوستان ساعات مناسب برای درس خوندنو بگید لطفا

    • خب شما متن رو به دقت نخوندی :))
      شما مثلا اگه ۱۱ شب بخوابی با حساب ۸ ساعت خواب ۷ صبح بیدار میشی .تا یک ساعت درس نخون …میشه ۸ حالا میتونی شروع کنی تا ساعت ۱ ظهر که میشه ۵ ساعت …
      اوج آمادگی مغز تو این ۵ ساعت هم میشه ۱۱ تا همون ۱ ظهر ..شما با حساب ناهار و یک ساعتم خواب ۳٫۳۰ میتونی شیفت ۲ درسیت رو شروع کنی که میتونه تا ۸ باشه اینم شد حدود ۴ ساعت .که اوج فعالیت ذهن ۴ تا ۷ هست ..
      بعد از شام و استراحت هم میتونی ۱ ساعت قبل از خواب زبان بخونی ..
      این شد غیر مفید ۱۰ ساعت
      حالا با وقت هایی که تلف میشه میگیم مفید ۸ ساعت که خیلی ام عالیه ..
      با توجه به اون ساعات خاص که تو پست قبلی گفتم میتونید برنامه بریزید که هر درسی رو در چه ساعتی بخونید تا بهتر نتیجه بگیرید ..
      باور کنید بیشتر از ۸ ساعت درس خوندن واقعا صدمه زدن به خودتونه در ضمن این برنامه در صورتیه که تنها مشغولیت شما درس و کنکور باشه اگه هنوز محصلید و یا مشغول کار و …باید خودتون مبتکر باشید و برنامه منطبق تری طراحی کنید…

    • خب شما متن رو به دقت نخوندی :))
      شما مثلا اگه ۱۱ شب بخوابی با حساب ۸ ساعت خواب ۷ صبح بیدار میشی .تا یک ساعت درس نخون …میشه ۸ حالا میتونی شروع کنی تا ساعت ۱ ظهر که میشه ۵ ساعت …
      اوج آمادگی مغز تو این ۵ ساعت هم میشه ۱۱ تا همون ۱ ظهر ..شما با حساب ناهار و یک ساعتم خواب ۳٫۳۰ میتونی شیفت ۲ درسیت رو شروع کنی که میتونه تا ۸ باشه اینم شد حدود ۴ ساعت .که اوج فعالیت ذهن ۴ تا ۷ هست ..
      بعد از شام و استراحت هم میتونی ۱ ساعت قبل از خواب زبان بخونی ..
      این شد غیر مفید ۱۰ ساعت
      حالا با وقت هایی که تلف میشه میگیم مفید ۸ ساعت که خیلی ام عالیه ..
      با توجه به اون ساعات خاص که تو پست قبلی گفتم میتونید برنامه بریزید که هر درسی رو در چه ساعتی بخونید تا بهتر نتیجه بگیرید ..
      باور کنید بیشتر از ۸ ساعت درس خوندن واقعا صدمه زدن به خودتونه در ضمن این برنامه در صورتیه که تنها مشغولیت شما درس و کنکور باشه اگه هنوز محصلید و یا مشغول کار و …باید خودتون مبتکر باشید و برنامه منطبق تری طراحی کنید…

    • محصلم ممنون از توضیحتون پ چرا همه مشاورا میگن باید ۱۳یا۱۴ساعت در روز درس بخونی برای موفقیت در کنکور؟!؟!

    • نه تو رو خدا نکنید از این کارا !!۱۴ ساعت !! کی همچین مشاوره ای داده ?? به قول برایان تریسی احمقانه ترین کار اینه که برای کاری که مثلا دو ساعت وقت میخواد ما ۲۰ ساعت وقت صرف کنیم .
      شما با ۸ ساعت مطالعه درست در روز میتونید کتاباتونو چند باره در این نه ماه دوره کنید.. .حتی اگه لازم می بینید کنکور رو موکول کنید به سال بعد ولی زیر بار این جور برنامه ها نرید واقعا سلامتی خیلی مهم تره این توصیه منه ولی در نهایت تصمیم به عهده شماست .

    • ممنون واقعا منطقیه کلامتون

  27. سلام آقا محمد ممنون از مطالب خوبتون،من میخوام ریاضی و فیزیک رو برم کلاس چه دبیری و کدوم آموزشگاهو پیشنهاد میکنید؟لطفا راهنماییم کنید،با تشکر

    • سلام ممنون از لطفتون ..
      راستش من کنکور سراسری رو ۵ سال پیش دادم و الان برای کنکور ارشد میخونم و نسبت به کلاس و دبیر و آموزشگاه برای کنکور سراسری اطلاعات چندانی ندارم ولی در کل اساتید کانون در تهران .اصفهان .شیراز .مشهد و تبریز و قم جز تاپ ترین ها هستن ..
      اینجا دوستان دیگه ای هستن که بتونن در این مورد شمارو کمک کنن میتونید از اون ها اطلاعات بهتری بگیرید

  28. سلام،یه سوال داشتم لطفا جوابمو بدید.
    من الان بیشتر وقتمو واسه ریاضی و فیزیک میزارم و نمیدونم اصلا عمومی هامو باید چطور بخونم! !!
    لطفا راهنماییم کنین

    مرسی

    • امیر حسین

      این اشتباهه که وقتت را روی یک یا دوتا درس بزاری
      در هفته هر درسی که تو مدرسه میخونی دو برابرش را باید توی خونه بخونی
      عمومی هم مث تخصصی مهمه
      موفق باشید

    • سلام دروس عمومی حفظی هستن و معمولا حافظه کوتاه مدت شما رو درگیر میکنن .طوری شروع کنید که بتونید بعد از یک دوره مطالعه عمیق روی مباحث ..دوره تست زنی و تثبیت رو انجام بدید و برای کنکور تقریبا یک هفته قبل تر این مباحث رو به صورت اجمالی مرور کنید .شما بهتره درس های عمومی رو بین مطالعه ریاضی یا فیزیک بخونید چون هم نقاط مختلفی از مغز شما رو اشغال میکنن و اخطلاط مباحث پیش نمیاد و در درجه دوم کمک میکنه مغزتون مباحث پیشین رو مرتب کنه و برای دور دوم مطالعه آماده تر بشه .
      زبان رو هم قبل از خواب بخونید ..

  29. سلام دوستان من قراره برای سال دوم کنکور بدم و هنوز هم با خوندن شیمی مشکل دارم لطفا نظرتون رو در مورد چطوری خوندن شیمی بگید ممنونم؟؟!!!!!

    • امیر حسین

      سلام
      نظر خودم را میگم:
      اول کتاب را مو به مو بخون
      بعد بورو سروقت یکی از کتابای زیر
      مبتکران یا گاج نقره ای یا خیلی سبز
      هر سه تاشون خوبن
      فقط تاکید میکنم ی دونشو بخون ولی قشنگ
      مبتکران هم بهتره
      بعد نکات را وارد کتابت کن تا برای جمع بندی راحت باشی
      بازم میگم نظر شخصیم بود و راه های دیگه هم هست
      موفق باشید

    • سلام
      از کتاب های آموزش شیمی مبتکران تالیف مهندس بهمن بازرگانی استفاده کن .مباحث رو پیوسته بخون و پا به پای کتاب مثال ها و تمرین ها رو حل کن .این کتاب ها تا حدی شیمی رو ساده آموزش دادن که نمیشه یاد نگرفت .
      موفق باشید

    • سلام عزیزم
      توی درس شیمی فرمول ها،نمودارها،تصاویر ،وهمینطور حاشیه های کتاب اهمیت زیادی دارن..بیشتر بدانید ها رو هم بخون..درسته توی کنکور ازشون سوال مستقیم نمیاد ولی خوندنش به حل بعضی تست ها کمک میکنه..ودر آخر از هر فصل یه خلاصه داشته باش..وطبق گفته داداش امیرحسین برو سراغ تست..اگه سوالی داشتی بازم بپرس..موفق باشی عزیزم..

  30. محیط مطالعه

    ۱-نور محیط : بهترین نور برای محل مطالعه نور مهتابی و ترکیب رنگ زرد و سفید است .اگر شرایط ترکیب این دو رنگ محیا نیست نور نارنجی و زرد ارجحیت دارد.نور را طوری تنظیم کنید که از شما سایه ای روی میز و کتاب ایجاد نشود..
    ۲- سکوت محیط : چیزی که در کل کم گیر میاد حتی در کتابخانه ها …راه حل ” وایت نویز ها ” هستند .
    وایت نویز نوعی موزیک یکنواخت است که با توجه به سلائق سبک های متفاوتی دارد ولی در مجموع وظیفه آنها این است که وقتی با هدست یا هندسفری خود به آنها گوش میسپارید پوششی باشند برای صداهای مختلف اطراف شما ..ویژگی این وایت نویزها این است که بعد از چند دقیقه گوش سپردن به آنها همراه درس خواندن دیگر متوجه آنها نخواهید بود و با تمرکز بالا مشغول درس خواهید شد .
    در استفاده از وایت نویز ها دقت کنید که وایت نویز انتخابی شما برایتان آزار دهنده نباشد و همچنین صدای آن را خیلی زیاد نکنید .و هر یک ساعت هم موزیک را قطع کنید ..
    این موزیک های خاص در اینترنت به وفور یافت می شوند .اگر احتیاج بود دانلود کنید ..
    ۳- سقف محل مطالعه هرچه بلندتر باشد بهتر است .حتما برای این محیط از یک تهویه کننده مناسب استفاده کنید .در یک ظرف دهان گشاد آب بریزید و در محیط مطالعه خود قرار دهید رطوبت ایجاد شده توسط آن تنفس را راحت تر می کند .
    ۴- مغز برای سوزاندن قند به اکسیژن زیادی نیاز دارد وجود چند گلدان با برگ های سبز و پهن به تامین این اکسیژن در فضای اتاق شما کمک می کند.اکسیژن به علت سبک بودن بالا می رود و co2 چون سنگین است در بخش های پایینی اتاق بیشتر است پس هنگام مطالعه دراز نکشید و حتی روی زمین ننشینید صندلی شما بهترین جا برای درس خواندن است اگر احساس خواب آلودگی و گیجی داشتید یک لیوان آب سرد بخورید و چند دقیقه در هوای تازه عمیق نفس بکشید قطعا حال شما بهتر می شود ..
    ۵-دمای محیط : دمای اتاقتان بستگی به حالت جسمی و روحی شما در ساعات مختلف دارد اگر احساس می کنید خیلی شاد و پر انرژی هستید کمی اتاقتان را سرد کنید گرما در این شرایط می تواند امیال غریزی و میل به خوردن را در شما تقویت کند و اگر کرخت و بی حوصله اید کمی اتاق را گرم تر کنید تا متابولیسم شما بالا رفته سرحال تر شوید .
    به هر حال در مجاورت لوازم گرمایشی درس نخوانید چون مونوکسید و دی اکسید کربن متساعد از آن القا خواب میکند.
    در کل اکسیژن کم .دی اکسید کربن زیاد .هوای سرد و استفاده از پوشیدنی های زیاد در القا خواب بسیار موثرند
    ۶-هر چیزی که اعم از عکس.وسایل بازی .کامپیوتر و حتی گوشی شما اگر موجب حواس پرتی تان می شود باید از محیط مطالعه خارج شود .به جای آنها از تصاویر طبیعت و نوشته های تهییج کننده در مسیر هدف خود بر روی میز و دیوار ها استفاده کنید .
    ۷- .بهترین رنگ برای استراحت چشم هایتان رنگ مشکی مات است .هنگام استراحت چشم خود را ببندید و پوششی رو چشم ها قرار دهید ..
    این ها تعدادی از عوامل مربوط به محیط بودند که در مطالعه بسیار موثرند ولی در مجموع نوع تغذیه و روش مطالعه نیز در کنار محیط درس خواندن اثرات به سزایی در بازدهی شما دارند که اگر فرصت شد برای شما دوستان بیان می کنم ..
    موفق باشید..

    • یعنی این کارا واقعا تاثیر داره بقیه هم تایید میکنن این حرفارو میشه تغذیه رو هم بگید??

    • اصلا شک نکن آجی جون منم اول فکر میکردم این کارا الکیه ولی یکی دو تا شو که نوشته امتحان کردم خیلی بازدهیم رفت بالا حتما بقیه شو هم بذار داداش محمد .

    • سلام دوستان .خوشحالم مطالب به دردتون خورده .
      بحث تغذیه طولانیه و نوع برخورد دوستان با این توصیه های علمی طوری بوده که دیگه علاقه ای به مطرح کردن بقیه اش برام نمونده .در واقع چیزی که الان بین دانش آموزان رایج شده چشم و هم چشمی و تب شدید کنکوره که اون هم برمیگرده به بی تجربگی و صد البته مشاورینی که فقط دنبال دست و پا کردن چند تا رتبه برتر برای موسسه خودشونن و اهمیتی نمیدن چه بلایی سر دوستانشون بیاد .ایمیلم ahmadim32@ gmail.com بهم ایمیل بدید در اسرع وقت براتون میفرستم .
      یا علی

  31. سلام, براى کنکور ۹۶ تجربى من کتاباى داداشم که ۲ سال قبل کنکور داد رو دارم. به نظرتون کتاباى جدید بگیرم یا همونارو بخونم ؟

    • سلام..
      اگه الان دوم هستی میتونی از کتابهای دومش استفاده کنی…ولی برای سوم وپیش بایدعوض کنی..موفق باشی.

    • سلام..
      من خودم کنکوری۹۶هستم…برای سال سوم وپیش باید کتاب بگیری..ولی برای دوم میتونی از کتابهای برادرت استفاده کنی…

    • خیلى ممنون.موفق باشید

    • خواهش میکنم داداش گلم..خوشحال میشم بتونم به سوالای بچه‌ها جواب بدم.موفق باشی..

    • از من میشنوی همه رو عوض کن ….
      تیپ جدید
      روش جدید
      دام جدید
      راه حل کوتاه تر
      تا جایی ک میتونی کتابای کمک اموزشیا اپدیت باشن .
      موفق باشی

  32. خاطره حمید

    عدد اووگادرو چند است؟

    • سلام..
      اگه منظورت درست فهمیده باشم میشه..۶/۰۲۲٫٫ضربدر ده به توان بیست و سه..یعنی این عدد۶/۰۲۲ …بیست و سه تا صفر جلوش..که غیر قابل خوندن میشه..بنابراین همون توان دار می‌نویسیم..حالا من نمیدونم شما الان کلاس چندم هستید..ولی توی شیمی سال اول درباره اش توضیح داده..موفق باشی..

  33. سلام به همه
    آقا محمد مطلبتون واقعا برای من مفید بود میشه بگید وایت نویز چیه من متوجه نشدم کارش چجوره از کجا بیارم آخه خونه ما همش سر و صداس به خصوص شبا

    • سلا.
      ب وات نوینز عادت نکنید چون سر جلسه کنکور همچین چیزی نخواهند گذاشت ک با خودت ببری باید عادت کنی ب اندک سرو صدا چون جلسه کنکور سرو صدای خیلی داره و باید عادت کنی و خودتو اماده کنی برای اینکه با این سرو صدا ها سر جلسه تمرکزتو از دس ندی .
      استفاده کن ولی در حد خیییلی کم تا عادت نکنی.
      موفق باشی

    • سلام
      شما میتونید در گوگل سرچ کنید و به راحتی این وایت نویز ها رو پیدا کنید و در مواقعی که سر و صدا هست برای کاور کردن این شلو غی استفاده کنید .البته همون طور که دوستمون فرمودن موقع تست زدن محیط رو تا جای ممکن مثله کنکور شبیه سازی کنید حتی از نظر تایم زمانی البته نگران نشید جلسه کنکور خیلی آرام و بی تشنجه حداقل کنکورهایی که من تو این چند سال شرکت کردم اینجور بوده :))

    • ممنونم دیگه پیدا کردم .اونه که موقع برفک تلویزیون قدیمیا هست اون صداست خیلی ام خوبه واقعا به نظر توام این خوبه بعد از یه دقیقه دیگه صدای اطراف نمیاد من که دیگه تقریبا همیشه ازش استفاده میکنم خیلی تمرکز و بازدهیمو برده بالا یه دنیا ممنون ازت داداش محمد .نه با کنکور مشکل ندارم اونجا خودشون انقدر شعور دارن که محیطو ساکت کنن نا سلامتی کنکوره هاا

    • متاسفانه کنکورمو با سرو صدای فراوان تموم کردم احتمالش کم نیس ک برا ایشون هم این اتفاق بیوفته باید برا همه چی اماده باشن .کنکور قابل پیش بینی نیس .
      پایینده باشید

    • خواهش میکنم بله خوبه ..
      خب شما میتونستین به همراه بقیه دوستان در مورد نحوه برگذاری آزمون به سازمان شاکی بشید کنکور شوخی نیست که با تشنج اعصاب شرکت کننده رو به هم بریزن اتفاقی عجیبی برای شما افتاده..

  34. سلام
    میگم چه کاریه که اینجا سوال جواب میکنید انقدرم دیر رفرش میشه چرا یه جای دیگه گروه نمیزنید تا هم سوالاتونو بپرسید هم با هم هم خوانی کنیم ?

    • قبلا گروه زده شده,خیلی ازبچه هاهم جمعوترک کردن…ولی من اصلا باگروه موافق نیستم…

    • سلام..
      اگه سوالی داری همینجابپرس..من وبچه هاخوشحال میشیم کمکت کنیم..و
      میشه بگید اونجا چه طوری هم خوانی میکنیم ؟

    • گروه خوب نیست وقت گیر میشه شما اگه سوالی چیزی داشتی همینجا بپرس یا ایمیل بده راهنماییت میکنیم حداقل زیست و شیمی من خیلی خوبه :)))

    • دم شما گرم آقا محمد پس ایمیلتم بده چون خیلی پیش میاد قفل کنم به خصوص تو بعضی تستا .عکس میگیرم میفرستم انگار شما مشاور خوبی ام هستی مطالبت عالی بود ممنون

    • بله فراموش کردم :))
      ahmadim32@gmail.com
      خوشحالم به دردت خورده
      فقط سوالات در زمینه زیست و شیمی باشه داداشم

  35. سلام دوستای گلم‌.من چهارم تجربی هستم برنامه ی کلاسام خیلی فشرده هست.میخوام به غیر از درسای پیش پایه رو هم بخونم اما نمیتونم میشه راهنماییم کنید ممنون.

    • سلام .
      انجام دادن یک کار ولی کامل بهتر انجام چند کار ولی ناقصه .
      اگه اجباری ندارید که ۹۵ کنکور بدید از نظر من تمرکز کنید روی دروس پیش دانشگاهی و البته قبل از خواندن هر مبحث اگه پیش نیازی از اون موضوع در پایه وجود داره برای یاد گیری عمیق تر میتونید اون مبحث رو هم بخونید ولی اصلا سراغ مباحث بی ربط نرید .تا جایی که براتون مقدوره مباحث رو مفهومی بخونید نه تستی .سراغ تست زدن هم نرید ولی حتما کنکور ۹۵ شرکت کنید بسیار تجربه ی گران بهایی برای شماست. اگه وقت داشتید زبان کار کنید چون تعیین کننده ترین درس در کنکوره .
      و در نهایت بعد از امتحانات پایان ترم با یه برنامه ریزی صحیح و جامع یکسال فرصت دارید بدون استرس تایم و دروس مدرسه و … به خواندن دروس پایه بپردازید حتما در کنکور ۹۶ جز رتبه های بر تر خواهید بود .

    • سلام عزیزم..
      شما باید دروس پایه در تابستون جمع بندی میکردید..ولی بازم اشکالی نداره وهیچوقت برای شروع دیرنیست..اجی میتونی هر روز یه ساعت ثابت مثلا ساعت ۲_۳توی برنامت بزاری ودروس پایه بخونی..و بقیه وقتت درسهای امسال بخونی..ولی اگه یه کم از وقت خوابت بزنی همه چی درست میشه..موفق باشی گلم..

    • سلام
      حرف سمانه خانم اشتباهه ..
      تا میتونی ب خوابت برس اخه تنظیم کننده فعالیت تمام روزته همچین اشتباهی نکنی ۸ساعت کامل بخواب ۱۱،شب تا خود ۷٫یادت نره از خوابت کم نکن ک نظم دهنده ی کارته.
      ب نظرم ک کار خیییلی اشتباهیه ک کنکور ۹۵ثبت نام نکنی و ندی اخه حتی اگه نمیخوای واقعا امسال بخونی همین درس های پیشو بخون برو ازمون کنکورو بده میشه واست یه بازیه تدارکاتی برا سال اینده ک از دس نده این بازی تدارکاتی رو .
      ولی بدون سال اینده هیچ تضمینی نیس ک با صدتا مشکل بدتر از مدرسه رفتن و … مواجه نمیشی اصلا تضمینی نیس پ امسال تموم کنی کارتو بهتره تا سال اینده چون هیچ کسی تضمین نمیکنه ک سال اینده مشکل بدتر از نخوندن دروس پایه تو تابستان واست ب وجود نیاد.
      ۹ماه مونده ب کنکور ۵۰درصد کنکورو ببندی امسالو قبول شی بری دانشگا بهتره با ارزش تره این نظر خودمه وقتشو داری ک امسال موفق شی و حتی رتبه بیاری ولی بازم تصمیم اخر با شماس.
      پایینده باشی

    • سلام..
      داداش گلم آقا مرتضی…
      خوب پس هم نظر من رد کردی..هم آقا محمد…ولی من بدون دلیل این نگفتم..حال ندارم برات توضیح بدم..من خودم توی تابستون درسهای عمومی شب کار میکردم وحتی بعضی شب ها تا ساعت ۴هم بیدار بودم..و دروس اختصاصی روز تست کار میکردم.ولی کلا خواب روزانه من ۶ساعت بود..وهمین الان همینطور ه..یادمه یه بار توی یه برنامه تلویزیونی یک نفر آورده بودن..وخیلی جالب بود..میگفت من شبا کتاب مینویسم و وقتی خوابم میاد ۳دقیقه چشمام میزارم روی هم..بعد بیدار میشم و ادامه میدم.این میشه خواب من…ببین داداش گلم خواب زیاد باعث تنبلی مغز وحتی مرگ میشه وهمینطور خواب کم..و خواب مناسب بین ۶_۸ساعته..من گفتم یکم از خوابت بزن.. مثلا اگر در روز ایشون ۸ساعت میخوابیدن بیاد از این به بعد ۶ساعت بخوابه..که ۶ساعت میشه میانگین خواب مفید..اگه با حرفام قانع نشدی داداش گلم بگو تا یه برنامه بهت بگم دان کنی..تا به همین جوابای من برسی.. من و داداش محمد فقط نظرمون گفتیم..آخ انگشتای دستم..!!

    • شرمنده .
      من نظر شما رو رد کردم ن اقا محمد دوما من فقط نظر خودمو گفتم همین.
      سوما دست شما درد نکنه ک پسوند منو این اقا گذاشتید ..
      اخر سری هم حرف شما درست من شرمندم ک نظر شما رو رد کردم امیدوارم ب بزرگی خودتون بخشیده باشید.
      خواب زیاد تنبلی مغز میاره ن خواب در حد ۸ساعت ک مدت زمان بازیابی اطلاعات مغزه و مدت زمانی ک باید هر انسان بخوابه اونم از یازده شب تا هفت صبح این اقا کتاب مینوشت ن اطلاعات درسی رو برای یه ساااال ذخیره میکرد ما باید شرایط مغزمون طبیعی باشه ک ذخیره کنیم اطلاعات رو برای یه سال کامل .و مغز باید هشت ساعت هر روز بازیابی کنه تا بتونی طبیعی کار کنه .د نتیجه میگیرم ک خواب مهم ترین اصله پایداری و طبیعی کار کردنه مغزه و مطمئن باشید با این کارتون ک تا نصف شب بیدار میمونید دارید فقط رو مغزتون فشار میارید و ب این حرفم خواهید رسید ک خوابیدن ب اندازه کافی نظم دهنده ی کل روزتون و اطلاعات دریافتی روز قبل و بعد است
      پ ایشالا با یه ذره تفکر بیشتر میتونید ب این حرفم برسید ک دارید اشتباه میکنید ک تا نصف شب بیدارمیمونید برای درس خوندن چون طبیعتن چیزی یاد نمیگیره .
      پایینده باشید و بازم میگم نظر خودمه اگه ناراحت شدید از رد کردن نظرتون ب بزرگی خودتون ببخشید .
      مپف باشید.

    • سلام…..
      من شرمنده ام…
      حرفای شما کاملا درسته..من اشتباه کردم..کوچیک داداش گلم هستم..هر چی باشه شما بزرگترین تجربتون بیشتره..ما هنوز خام هستیم وتجربمون کمه..ولی این تیکه رو نفهمیدم….که گفتی دست شما درد نکنه..پسوند من این آقا گذاشتید…من هرچی نگاه کردم توی متن همچین چیزی ندیدم…حالا اگه جای دیگه ای گفتم ببخش…داداش گلم..
      خوشبحال کسی که داداشی به خوبی تو داره….در ضمن از آقا محمد هم معذرت میخوام.منظور داداش مرتضی درست متوجه نشدم…من کلا اشتباه کردم..به بزرگی خودتون ببخشید…

    • مرتضی حرفت درست..ولی من روز وقت کم میارم…مجبورم شب بخونم…کلا برنامه ای که در طول هفته قرار انجام بدم..وسط هفته برنامه بهم میریزه…حالا تو اگه بتونی به من کمک کنی.یا برام برنامه ریزی کنی..ممنون میشم ازت..در ضمن ی بعضی جاها من شوخی میکردم..چ میدونستم بهت برمیخوره…اصلا من کلا عذاب وجدان گرفت..نمیتونم هم بخوابم..

    • میگم شما اینجا بحث میکنید خود صاحب سوال نیومد بگه خرتون به چند من :)))
      ولی به هر حال حداقل خواب لازم در کمترین حالت ۷ ساعت خوابه عمیقه یعنی اون سه ساعت که تو رختخواب با گوشی ور میریم حساب نمیاد :)) .البته این نظر روانشناسا و فیزیولوژیست هاست افراد نسبت به وضع و فیزیکشون و فعالیت روزانه ممکنه کم و زیادش کنن ..
      چه اصراریه ایشون امسال کنکور بده ?? مشکلات همیشه هست و هرچی خدا بخواد همون میشه منطقی تره با این وضع برنامه برای سال ۹۶برنامه ریزی کنن .یه سال دیرتر میرن دانشگاه ولی جای فقط دانشگاه رفتن دانشگاه خوب و مورد علاقشونو میرن ..

  36. سلام دوستان
    کسی از سطح کتاب نشرالگو برای زیست اطلاع داره??!!
    یعنی تستاش سخته,آسونه یا متوسطه??!!

    • امیر حسین

      سخت
      خیلی سخت

    • سلام شقایق جون

      من از روی نشر الگو واسه زیست تست میزنم همه مدل تست داره از خیلی اسون گرفته تا خیلی سخت ، اما در مجموع نسبت به سایر کتاب های موجود در بازار خوبه

    • سلام .
      حرف ریحانه خانم درسته .
      خلاصش کنم برات هر تست نشر الگو یه دام اموزشی داره با یه نکته حداقلش.
      پ هم سطح با کنکوره همه تست های کنکور نکته و دام دارن اینم همه تستاش اینجوری یعنی اپدیت شده ب روش کنکور.
      موفق باشی

  37. سلام.میخاستم بدونم میانگین روزانه بدون مدرسه چند ساعت باید درس بخونیم واسه کنکور.من بیرونم کلاس میرم.

    • سلام..
      داداش پوریا چون شما بیرون کلاس میرید..روزی ۶ساعت خوبه.

    • رشتت تجربی :۸
      رشتت ریاضی:۶
      روزایی ک کلاس نداری تا مرز ۱۲برسون تا روزایی ک کلاس داری کمتر بشه مثلا تا ۵_۶ساعت کمترش کن تا تمرکز کنی رو درسای کلاس

    • راستی موفق باشی

    • خسته نباشی..!!

    • اگه رشتت تجربیه بالای ۱۰ساعت درروز باید بخونی مخصوصا اگه فارغ التحصیل باشی که بازم بیشتر!من فارغ التحصیلم روزی۷_۸مفید میخونم ولی دوستم که امسال پزشکی شهید بهشتی با رتبه۱۱۳قبول شد ماکزیمم ساعت مطالعش۱۹ونیم ساعت در روز بود:|مینیممش۸!!!دبیرمون میگفت اگه روزی۱۲ساعت نخوندی۱۰۰۰تا به رتبه کنکورت اضافه کن،خوددانی دیگه!
      هدف بزرگتر=ساعت مطالعه بیشتر
      موفق باشی:-)

  38. سلام
    بچه‌ها راسته میگن سهمیه برای مناطق محروم برداشته شده؟ و مثلا ۲نفر از استان تهران انتخاب میکنن ۱نفر از یه استان محروم؟

  39. سلام, کسى راجع به رشته بیوتکنولوژى اطلاعى نداره؟! با چه رتبه اى مى شه قبول شد؟بازار کارش چطوره؟

    • سلام
      ببینید بیوتکنولوژی اولا رشته بسیار مشکلیه ثانیا تو وزارت علوم آینده خوبی نداره اینو میگم چون خودم برای ارشد بیوشیمی بالینی میخونم و دفترچه ما با ارشد بیوتک یکیه.. شما حداقل باید در ارشد برید سمت بیوتکنولوژی بالینی که زیر مجموعه علوم پزشکیه که اون هم در حال حاضر رشته تاپیه ولی نه در ایران یعنی بازار کار خیلی فوق العاده ای نداره البته اگه جز بهترین ها باشید حتما رشته عالی ای هستش و اگه امکان سفر و بورسیه شدن رو دارید بهترین رشته ممکنه
      در مورد رتبه اش اطلاع چندانی ندارم .
      موفق باشید

    • خیلى ممنون

  40. سلام.ب.نظرتون من رشته ام ریاضی بوده کنکور تجربی بدم احتمال قبولیم تو ی رشته خوب وجود داره؟؟

    • اگه به ریاضی و فیزیک واقعا مسلط هستین میتونید با برنامه ریزی دقیق زیست رو جمع کنید و به مراتب موفق تر باشید از اکثر تجربیایی که از ریاضی و فیزیک فراری هستن .
      البته شما چیزی از زیست نمی دونید بهتره قبلش کتاب ها رو روزنامه وار بخونید ببینید اصلا این جور مفاهیم با طبیعت شما سازگار هست یا نه .
      موفق باشید.

  41. من از زیست خوشم میاد زیادم اهل درس خوندن نیستم رشته راحت و خوب و کم دردسر چی به نظرتون خوبه خودم اصلا بهش فکر نکردم میخوام شروع کنم محصلم نیستم

  42. تجربی های عزیر که دنبال رشته خوب و آینده دار میگردن میتونن رو رشته تغذیه و روانشناسی بالینی برنامه ریزی کنن .از لحاظ آینده شغلی در آینده نه چندان دور از بهترین رشته ها خواهند بود .این دو رشته در سطح کارشناسی هم دارای بازار کاری مناسبی هستن و درآمد این مشاغل در حالت نرمال کمتر از یک پزشک متخصص نیست این رشته ها در ارشد بسیار مورد توجه هستن ولی به خاطر اینکه در کارشناسی برداشت چندانی ندارند دانش آموزان از آن غافل می شوند .

    • روانشناسی بالینی خیلی رشته خوبیه .من خیلی دوست دارم اگه تونستی یه مطلب در موردش بذار بیشتر توضیحش بده .البته بهت ایمیلم دادم خواستی برای ایمیلش کن ممنون داداشم

    • همه چیز این دو تا رشته رو سیر تا پیاز برات ایمیل کردم

    • فدات داداش دیدم عااااالی بود .خیلی از تغذیه خوشم اومد اصلا صد در صد میخونم برای تغذیه .

  43. سلام دوستان….
    من اصلا حوصله ی تست زدن دینی روندارم:-(
    هربار برنامه میریزم تست درسی رو ک خوندم بزنم حوصلم نمیشع!
    لطفا راهنماییم کنید ک چیکار کنم بتونم تستاشو مفید بزنم و مهم تراز همه – بعدا مغزم ریسارت نشه مجبور شم همع رو ازاول بخونم.

    • یه پیشنهاد میدم شاید به نظرت جالبم نباشه ولی خب امتحانش ضرر نداره .
      دینی درس ساده و یه شکلیه و همین باعث میشه کسالت بار بشه حتی موقع خوندن چه برسه به تست زدن .شما قبل از خوندن یه مبحث از روی کتاب به شکل آموزشی تست های اون رو بزن !! یعنی سعی کن با زدنای تستای یه مبحث و در آوردن نکته هاش اون رو یاد بگیری .
      دینی درس استنتاجیه و این روش کمک میکنه اولا از زدن تست هدف داشته باشی ثانیا این طور سوال و جوابی یاد گرفتنش باعث میشه صد در صد تو ذهنت بمونه بعد میتونی بری سراغ کتاب و با یه نگاه بین فهمیده هات ارتباط برقرار کنی .روش اکثر طلبه ها تو یاد گرفتن درساشون همین سوال و جواب کردن هاست ..

    • سلام آجی من میگم کلا تست نزن دینی که تست نمیخواد من خودم اصلا تست نمیزنم .
      ولی نظر آقا محمدم جالبه

  44. سلام من چهارم تجربیم..بعددرس خوندن که میخام تست بزنم تستای کتابای مختلفومیتونم بزنم ولی تستای کنکوراخیروکه بهش نگاه میکنم دیگه ناامیدمیشم.چرانمیتونم اوناروبزنم اخه؟؟!!

    • نا امید شدن نداره .
      شما بشین با آرامش راه حل تشریحی سوالایی که از پسش بر نیومدی رو نگاه کن تا متوجه بشی ضعفت کجاست و کامل برطرفش کن.بعضی سوالای کنکور واقعا زیادی سخته و به این راحتیا حل نمیشه که اون هم برای همه است جای نگرانی نداره شما کم نذار بقیه فقط توکل .

  45. سلام دوستان من امسال باید انتخاب رشته بکنم.خودم ریاضی رو دوست دارم ولی چون بازار کار اونم واسه ی دخترا خوب نیست موندم چیکار کنم .معدلمم بالاست هر رشته ای رو می تونم انتخاب کنم. لطفا راهنماییم کنید.

    • عزیزم قدم اول علاقست.. ازروعلاقه برو

    • سلام
      فعلا برای شما زوده به بازار کار فکر کنی تا وقتی شما بخوای شاغل بشی دنیا هزار چرخ میخوره
      شما فعلا به علاقت عمل کن البته با دقت چون ریاضی و فیزیک از این جا به بعد خیلی سخت تر و پیچیده تر میشه باید ذاتا از بازی با اعداد و فرمول ها لذت ببری .
      شما این سه سال رو در رشته مورد علاقه ادامه تحصیل بده برای کنکور سراسری اگه دیدی باهاش حال نمی کنی برو سمت تجربی فقط یه زیست اضافه داره برای کنکور .
      در ضمن بازار کار خیلی گسترده است ولی دختر و پسر نداره در مجموع ریاضی محدود تره چون بیشتر رشته های خوبشو فنی پوشش میده و بازار کارم دنبال نیروی کاریه نه کسی که تئوری کار کرده …اگه میخوای محدودیت نداشته باشی از همین الان سعی کن به تجربی علاقمند شی چون بی نهایت فرصت شغلی براتون داره به خصوص برای درس خونا و کسایی که به درس علاقه دارن..
      موفق باشی

  46. سلام…
    دوستان مطلع میشه درمورد روانشناسی بالینی توضیح بدید.خسته شدم ازبس دورورم میگن پزشکی پزشکی پزشکی…کل ایران برنامهاش شده پزشکی و درمورد پزشکی حرف زدن بعد میگه رشته های دیگه هم هست چراهمه عشق پزشکی دارن..هرچند خودمم ب پزشکی علاقه دارم ولی دیگه شبوروز پزشکی پزشکی نمیکنم و قصد خودکشیم ندارمo_O
    لطفا درمورد رشتهایی اطلاعات بذارین ک بدربخور و تاپن ولی معمولا عموم مردم اشنایی ندارن باش..##

    • تو با عشق مردم چیکار داری آخه ….ب تو چ مربوطه ..خوبه ک خودتم دوست داری مسخره ….آدم باید ب آرمان و هدف های دیگران احترام بزاره نمیگم رشته های دیگ بد هستن ….ولی خب ب شما چ مربوطه …..توی ایران رشته های ریاضی درآمد ندارن …ولی لی وزیر بهداشت رو میبینی هر چی تو مملکت بودجه هس پای دکترا میریزه ….

    • وااااا این چ طرزه حرف زدنه الای جان؟؟؟
      زششششششته خووووو!!!!!!
      شما میتونستی این متنو با یه ادبیات درستتر بنویسی عزیز من.
      من ک شخصا متعجب شدم:\

  47. میگم داداش محمد تو چند سالته؟چون کامنت هایی که میذاری..سطح مطالبت نسبت ب بقیه یکم بالاتره.احساس میکنم ارشد تموم کردی.درسته یا اشتباه میکنم؟

    • سلام سمانه خانم
      .من کنکور اول کارشناسیم ۸۷ بود ولی رشته ای که قبول شدم بعد از چهار ترم زیاد رضایتمو جلب نکرد ۸۹ دوباره کنکور دادم و رشته مورد علاقمو قبول شدم الانم دارم برای ارشدش میخونم و مثله همه دوستان پشت کنکوری ام :)) و ۶ ماه دیگه کنکور دارم .

    • اها…درسته…موفق باشی.

  48. با سلام و خسته نباشید…خواستم بابت ساخت چنین برنامه ای ازتون تشکر کنم واقعا دستتون درد نکنه خییییلی مفید وخوبه،ایشالا هرچی ازخدا میخواین بهتون بده،بازم ممنون* 🙂

  49. سلام بنده فارغ التحصیل پرستاری ام
    میخوام فیزیوتراپی بخونم
    تراز چقد میخواد؟ رتبه سهمیه سه چی

  50. سلام بنده فارغ التحصیل پرستاری ام
    میخوام فیزیوتراپی بخونم
    تراز چقد میخواد؟ رتبه سهمیه سه چی

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


8 + شش =

بازگشت به بالا