سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲     
خانه / دانستنی های کنکور / اردیبهشت‌ و خرداد ماه کنکوری ها!
اردیبهشت‌ و خرداد ماه کنکوری ها!

اردیبهشت‌ و خرداد ماه کنکوری ها!

فرصت طلایی‌ و سرنوشت‌ساز اردیبهشت‌ و خرداد ماه کنکوری ها فرا رسید.این دوران باقی‌مانده برای همه طلایی است، هم برای کسانی که از ابتدای سال با برنامه شروع کرده و به همه‌ خواسته‌هایشان رسیده‌اند و هم برای کسانی که بنا به دلایلی نتوانسته‌اند آن طور که باید مطالعه کنند و از برنامه عقب هستند.آنچه که یک داوطلب را در این دوران از سایر داوطلبان پیش­ می­اندازد، مطالعه مستمر و با برنامه، در مدت باقی مانده تا آزمون سراسری است.

باید بدانید که لازمۀ رسیدن به اهدافتان، با برنامه و مرحله به مرحله گام برداشتن است. هیچ کس به یکباره و ناگهانی به موفقیت نمی‌رسد؛ بلکه برای رسیدن به موفقیت، باید راه‌ را گام به گام، با حوصله و طبق برنامه طی کرد.

 

اولین و مهم‌ترین نکته این است که در این دوران ذهنتان را از آشفتگی رها کنید.

اولین راه برای رهایی از آشفتگی ذهنی این است که تمام فکر و ذکر خود را روی یک برنامه متمرکز کنید و در مورد آن، خوب فکر کنید و اراده و تصمیم خود را روی آن متمرکز کرده و از تغییر برنامه جداً بپرهیزید.

دومین راه‌حل برای ایجاد نظم فکری، بیرون ریختن افکار منفی از ذهن است. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفق شدن، داشتن افکار مثبت است.

سعی کنید در اردیبهشت و خرداد به روزها و ماه‌های قبل فکر نکنید. فقط سعی کنید برنامه‌ی مشخصی برای روزهای باقی‌مانده داشته باشید. در این روزهای باقی‌مانده تا می‌توانید ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش دهید و از کلاس‌های متفرقه بکاهید.

استراحت !

استراحت نیاز هر انسانی است. این اشتباه است که فکر کنیم می‌توانیم بدون استراحت پیش برویم. اگر زمان استراحت ما کافی و منظم نباشد، مطمئناً خستگی ما را از ادامه‌ی مسیر بازمی‌دارد. زمان باقی‌مانده را که مهم‌ترین زمان برای رسیدن به موفقیت است دریابید.

زمانبندی مناسب

در این دوران باید زمان مناسبی را برای مطالعه تک تک درس‌ها اختصاص دهید و هیچ درسی را کنار نگذارید و به طور متعادل درس بخوانید؛ البته لازم است که توجه خود را روی موارد مهم معطوف کنید و از دوباره‌کاری‌هایی که مفید واقع نشده‌اند پرهیز کنید تا بتوانید در این روزهای باقی‌مانده و مهم، کارهای مفیدتری انجام دهید. برای اینکه بدانید چه چیزی را باید در این دوران مطالعه نمایید، نتایجآزمون­های آزمایشی یا نمرات درسی خود در مدرسه را در طی ماه­های گذشته، با دقت بررسی نمایید تا نقاط قوت و ضعف خود را به درستی بیابید تا بتوانید از ظرفیت­ ها و توانمندی ­های خود به صورت مطلوبی بهره برداری کنید.

محیط مطالعه

در پایان باید گفت که در این دوران، عده‌ای از داوطلبان در فضایی شلوغ که پر از کتاب و دفتر و جزوه است، درس می‌خوانند و حاضر به مرتب کردن محل مطالعه خود نیز نیستند و بهانه می‌آورند که مرتب کردن محل مطالعۀ شان زمان بر است و ترجیح می‌دهند که وقتشان را به جای مرتب‌سازی، صرف مطالعه کنند و از افراد خانواد نیز می خواهند که کاری به محل مطالعه آنها نداشته باشند؛ چون بعد از مرتب‌سازی نمی‌توانند جزوات و کتاب‌هایشان را پیدا کنند؛ در حالی که مطمیناً در یک محیط نامرتب و کثیف نمی­توان بخوبی تمرکز کرد.

نمود محیط مطالعه و حتی محتویات درون کیف شما در ذهن شما آشکار خواهد شد. اگر همه چیز مرتب و سر جایش باشد، ذهن شما هم مرتب‌تر و راحت‌تر درگیر مسایل می­شود تا اینکه دغدغه ذهن شما، یافتن یک خودکار یا یک برگه تست در بین انبوهی از کاغذهای روی میز یا درون

اتاقتان باشد ! پس در پایان هر روز، محیط کاری خود را مرتب کنید تا روز بعد را با یک حس توام با پاکیزگی و انرژی مثبت آغاز کنید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


سه − 3 =

بازگشت به بالا