سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲     
خانه / بنر نواری / دغدغه‌ ی کنکوری ها در اردیبهشت
دغدغه‌ ی کنکوری ها در اردیبهشت

دغدغه‌ ی کنکوری ها در اردیبهشت

در این مدت باقی مانده تا شروع ماراتن نفس‌گیر کنکور، هر روز استرسمان بیشتر می شود.  احساس می‌کنیم در روز کنکور، موفق نخواهیم شد. با این مشکل چه کنیم ؟ در ضمن بهترین شیوه مطالعه برای این روزهای باقی مانده چیست؟

شما قسمت زیادی از راه را با موفقیت گذرانده‌اید. در این ماه‌های آخر و به خصوص فروردین، افت زیادی در ساعت مطالعه بیشتر داوطلبان وجود دارد و این تنها مختص شما نیست. این نکته به شما کمک خواهد کرد تا حدودی از استرس‌تان کاسته شود. از این رو برای بهبود مطالعه، چند توصیه برای شما داریم.

فرصت مطالعه مباحث جدید

 باید توجه داشته باشید که در نهایت تا آخر اردیبهشت ماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را دارید و مطالعه مبحث جدید از اردیبهشت به بعد توصیه نمی‌شود. بنابراین درس‌های خود را با دقت بررسی کنید. در صورتی که نیاز می‌بینید، مطالعه مبحث جدیدی را که تاکنون به خوبی مطالعه نکرده‌اید، در همین ماه و حداکثر اردیبهشت، شروع کنید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

فقط به روند مطالعاتی خود بپردازید و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید زیرا این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت ساز دستخوش تغییر خواهد ساخت. به خصوص برای شما که استرس بالایی هم دارید، توجه به این نکته ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

دروس عمومی را جدی بگیرید

علاوه بر مطالعه روزانه دروس عمومی حتماً اقدام به زدن تست های زمان دار کنید. بررسی آزمون‌های زمان دار برای دروس عمومی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست های دروس عمومی در کنکور سراسری می‌شود. در ضمن در این زمان باقی‌مانده سراغ تست‌های تالیفی نروید و اولویت اول شما، تست‌های ۱۰ سال اخیر باشد. بهترین کار این است با توجه به این‌که سبک سوالات در تمامی دروس مانند سال‌های گذشته است، تمام تمرکز خودتان را روی سوالات کنکور سراسری بگذارید.

با معضل فراموشی این گونه رفتار کنید

تفکر فراموشی به علت نزدیکی به کنکور سراسری در ذهن بیشتر داوطلبان وجود دارد و فقط از میزان مطالعه شما می کاهد و به استرس‌تان اضافه می‌کند و دچار وسواس در مطالعه می‌شوید و تمامی مباحث را مجدد مطالعه می کنید. این کار وقت شما را به شدت خواهد گرفت. مطمئن باشید اگر این زمان باقی‌مانده را با دقت و با برنامه اصولی مطالعه و جمع بندی کنید با نهایت آمادگی ممکن در جلسه آزمون حاضر خواهید شد

شبیه سازی محیط کنکور

سه روز در میان در قالب آزمون رسمی از خود امتحان بگیرید. دقت داشته باشید که در این آزمون‌ها شما باید خود را در جلسه کنکور سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به آزمون پاسخ دهید وبعد از برگزاری آزمون با دقت جواب هایش را بررسی کنید. در ضمن دفترچه سوالات عمومی دیگر گروه‌های آزمایشی را بررسی کنید.  برای این که در دروس عمومی جهش بزرگی داشته باشید، سوالات عمومی گروه های دیگر را از خود آزمون بگیرید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


− 3 = سه

بازگشت به بالا