پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / کنکور دانشگاه آزاد جدا اما زیرنظر سازمان سنجش
کنکور دانشگاه آزاد جدا اما زیرنظر سازمان سنجش

کنکور دانشگاه آزاد جدا اما زیرنظر سازمان سنجش

درحالی‌که سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفته بود که تمامی آزمون‌های دانشگاه آزاد در سال ۹۳ به‌صورت مجزا برگزار می‌شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دیروز گفت:

حتی درصورت برگزاری آزمون‌های مختلف سراسری، دانشگاه آزاد آزمونی برگزار نمی‌کند و متولی برگزاری آزمون‌ها سازمان سنجش است. ابراهیم خدایی با اشاره به ۴مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، درخصوص تفکیک برگزاری کنکور دانشگاه آزاد و دولتی، گفت: برگزاری تعدد آزمون‌ها تصویب شد، اما مسئولیت برگزاری آزمون‌ها با سازمان سنجش است. وی با بیان اینکه در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۴تصمیم برای آزمون سراسری اتخاذ شد، اظهار کرد:

شورا به‌صورت اصولی برگزاری تعدد آزمون‌ها را برای دادن شانس بیشتر به داوطلبان پذیرفت، اما با توجه به اینکه در قانون سنجش و پذیرش مسئولیت سنجش با سازمان سنجش است، اگر قرار باشد آزمون سراسری بیش از این یک‌بار در سال برگزار شود، مسئولیت برگزاری آن با سازمان سنجش است. وی به تشکیل کارگروهی در این زمینه اشاره کرد و افزود:

این کارگروه تعدد برگزاری آزمون‌ها در سال، سال آغاز اجرای آن و دیگر موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. این در حالی است که امسال داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها تنها در یک کنکور شرکت کردند و کارنامه سازمان سنجش برای مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز ملاک پذیرش در این دانشگاه شد. این امر سبب شد از استرس و مسائل روحی و روانی کنکور که تأثیر مخربی بر جوانان دارد، کاسته شود و برخی کارشناسان به نیکی از این اقدام یاد کردند.

منبع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


+ 3 = هشت

بازگشت به بالا