پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / تابلو آزاد / مهربان باشید تا شاد بمانید
مهربان باشید تا شاد بمانید

مهربان باشید تا شاد بمانید

به نظر می‌رسد آنهایی که مهربان‌تر و بخشنده‌ترند، شادترند! به خاطر این ۵ دلیل از امروز بخشنده‌تر باشید.
۱) برای لذت بردن از زندگی :
می‌خواهید در زندگی موفق باشید؟ بخشنده شوید. به گفته استفان انهورن، سرطان‌شناس سوئدی، بخشنده بودن یکی از فاکتورهای دخیل در موفقیت است. بررسی‌های علمی نشان داده است وقتی شما کار خیری انجام می‌دهید، ناحیه‌ای در مغز که مربوط به لذت بردن است، فعال می‌شود. این همان ناحیه‌ای است که وقتی غذایی خوش‌مزه می‌خورید یا رابطه عاشقانه برقرار می‌کنید، فعال است.
۲) رهایی از افسردگی:
آیا می‌دانستید وقتی زمان خود را صرف کمک کردن به دیگران و برطرف کردن نگرانی آنها می‌کنید خود نیز از نظر روانی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرید؟ تحقیقات پژوهشگران نشان داده است افراد بخشنده و خیرخواه خوشبخت‌تر بوده، احساس افسردگی کمتری می‌کنند و کمتر به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر مبتلا می‌شوند.
۳) کمک به دیگران یعنی کمک به خود:
وقت گذاشتن برای دیگران به معنی هدر رفت وقت نیست. بررسی‌ها روی دانش‌آموزان دبستانی نشان داده است، دانش‌آموزانی که به هم‌کلاسی‌های خود در آموختن دروس کمک می‌کنند در ۲ سال آتی نمراتی بالاتر از آنچه دیگر هم‌کلاسی‌ها کسب می‌کنند، به دست می‌آورند.
۴) بخشیدن یعنی تضمین سلامت قلب:
محققان به مدت ۱۰ سال از ۷۱ قربانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند خواستند به دردهای خود فکر کرده و از ضارب انتقام بگیرند. بررسی‌های پزشکی روی این افراد نشان داد ضربان قلب آنها و فشار خون‌شان هر بار که به این موضوع فکر می‌کنند، افزایش می‌یابد. در مقابل محققان از گروهی دیگر خواستند به بخشیدن و فراموش کردن دردهای خود فکر کنند. نتایج حاکی از کاهش استرس و ناراحتی‌های قلبی عروقی در این افراد بود.
۵) بخشیدن یعنی خوشبختی :
جالب است بدانید که همیشه بخشیدن با به دست آوردن رابطه مستقیمی دارد. همان‌طور که می‌گوییم با هر دست بدهی با همان دست می‌گیری، بخشیدن نه تنها یک حس لذت را به دنبال دارد، بلکه اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد. بررسی‌های پژوهشگران کانادایی نشان داده است که در میان افراد با درآمد یکسان آن دسته که بخشنده‌‌ترند حس خوشبختی بیشتری دارند.-
منبع: Pausa Sant’e -2010

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


+ چهار = 7

بازگشت به بالا