پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / دیجیتال‌زدایی؛ رویکرد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال ۲۰۱۵
دیجیتال‌زدایی؛ رویکرد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال ۲۰۱۵

دیجیتال‌زدایی؛ رویکرد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال ۲۰۱۵

سم‌زدایی دیجیتالی، یا دیجیتال‌زدایی، به معنی زندگی خارج از فضای سایبر، رها از اسمارت‌فون‌ها و گجت‌ها، روند سال ۲۰۱۵ است که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل در اجرای آن پیشتاز شده‌اند.

براساس گزارش تلگراف، ما در عصری زندگی می‌کنیم مملو از تکنولوژی، به حدی که بسیاری در آستانه تنفر از آن قرار گرفته‌اند و برخی به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند. بسیاری از مردم در کشورهای غربی حاضر نیستند حتی یک ثانیه اسمارت‌فون‌های خود را کنار بگذارند، اما از سویی دیگر گروه‌ها و شرکت‌های مختلف به این فکر افتاده‌اند که زمان جدی‌گرفتن سم‌زدایی دیجیتالی فرا رسیده‌است، زیرا براساس گزارشی جدید، و برخلاف باور عمومی، اعتیاد به موبایل هیچ محصول خوشایندی در پی ندارد.

در سال ۲۰۱۵، سم‌زدایی دیجیتالی دیگر به دوره‌های یک‌هفته‌ای درون یک کمپ محدود نخواهد‌بود، بلکه قرار است این روند در زندگی روزمره افراد تلفیق شود.

نکته جالب توجه این است که این روند توسط شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هدایت خواهد‌شد و شرکت‌های بزرگی مانند گوگل قصد دارند دوره‌های آموزشی از قبیل جستجوی درون را برای کارمندانشان برگزار کنند تا توجه به لحظه و آگاهی از ذهن را به آنها آموزش دهند. در سال آینده قرار است فضاهای خالی از تکنولوژی بیشتری در محیط‌های کاری ایجاد شوند تا کارمندان بتوانند بر تکمیل وظایف خود با بالاترین کیفیت ممکن و بدون حواس‌پرتی ناشی از ارتباطات دیجیتال،‌تمرکز کنند. حتی ممکن است بخشی از روزهای کاری کارمندان وادار شوند تا تجهیزات دیجیتال خود را رها کنند.

همچنین میزان تقاضا از کارمندان برای اتصال به فضای سایبر در راستای افزایش احتیاط آنها در گرایش به فضای سایبری خواهد بود زیرا گزارش‌های متعددی از عوارض ناخوشایند فرهنگ همیشه آنلاین‌بودن خبر می‌دهند. به این شکل افراد از زمان استراحت و تعطیلات خود بیشتر بهره‌برده و در نهایت کارمندان با انرژی و تمرکز بیشتری در محل کار خود حاضر شوند.

امسال، شرکت شرکت‌هایی از قبیل Daimler سیستم پاک‌کن خودکاری را راه‌اندازی کرده‌اند تا ایمیل‌هایی که در زمان تعطیلات به صندوق پست الکترونیکی فرد می‌رسند به صورت خودکار پاک شده و پی از بازگشتش دوباره ارسال شوند. به این شکل ساعات کاری افراد تنها به روزهای کاری محدود خواهد شد و در روزهای تعطیل افراد از فضای کار به‌دور خواهند بود. همچنین قرار است رویداد‌هایی در سال آینده برگزار شوند که در آنها حضور به همراه تجهیزات الکترونیکی ممنوع خواهد بود.

 منبع : همشهری آنلاین 

 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


× 9 = نُه

بازگشت به بالا