پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / تجلیل از ۱۰ معلم فداکار
تجلیل از ۱۰ معلم فداکار

تجلیل از ۱۰ معلم فداکار

۱۰معلم فداکار از سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند. در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی «علی بهادری» از استان اردبیل به‌دلیل اهدای نیمی از کبدش به دانش‌آموزش، «اکبر عابدی» از استان گیلان به‌دلیل نجات دانش‌آموزانش از آتش، «مرتضی اصغری» از آذربایجان‌شرقی به‌دلیل تدریس ۵سال متوالی به دانش‌آموز بیمارش در منزل و «معصومه‌خوشکام» از شهر تهران به‌دلیل حضور در کلاس درس بعد از عمل دیسک کمر روی تخت تجلیل شدند.

 همچنین «کاظم جعفری» از استان آذربایجان‌غربی به‌دلیل درمان دانش‌آموز سرطانی با هزینه شخصی، «احسان موسوی» از استان کرمان به‌دلیل پیگیری مداوای دانش‌آموزی که قادر به حرکت نبوده، «ثریا مطهرنیا» از استان کردستان به‌دلیل پیگیری مداوای ۱۵دانش‌آموز بیمار، «فرخنده جعفری‌پور» از استان قزوین به‌دلیل تقبل هزینه تحصیل ۲دانش‌آموز و اهدای جهیزیه، خانواده مرحوم «فرزاد» از استان کهگیلویه و بویر احمد به‌دلیل اهدای اعضا به ۷بیمار نیازمند و خانواده مرحوم «صفرزاده» از استان لرستان به‌دلیل نجات دانش‌آموزان در حادثه سیل، به‌عنوان معلم فداکار انتخاب شده و از سوی وزیر آموزش و پرورش تقدیر شدند. در این مراسم که وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مدیران آموزش و پرورش به همراه همسران‌شان حضور داشتند، همچنین از همسر شهید همت، همسر شهید زین‌الدین و همسر شهید باکری تجلیل شد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه همه معلمان ایثارگر هستند، گفت: ما در تلاش هستیم تا با معرفی تعدادی از معلمان به جامعه آنها را الگوی سایرین قرار دهیم. امیدوارم که این حرکت ادامه داشته باشد و آموزش‌وپرورش با این قبیل اقدامات، در راه الگوسازی برای جامعه موفق باشد. اقدام فراتر از وظیفه بدون انتظار پاداش ایثار است، چرا که ایثارگر پاداش خود را از خدا می‌گیرد و بدون هیچ چشمداشتی و تنها در راستای رضای خدا حرکت می‌کند. وی با تأکید بر اینکه این معلم است که با رفتار، ایثار، گذشت و رفتار بیرون و داخل کلاس خود تأثیر جدی بر دانش‌‌آموز می‌گذارد، افزود: معلمان در ۱۰۵هزار مدرسه کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و باید رفتار شهروندی سازمانی داشته باشند به این معنا که فراتر از وظیفه خود عمل کنند. وزیر آموزش و پرورش با ذکر نام و یاد شهید همت، گفت: این شهید بزرگوار هم خود فرهنگی بود و هم همسرش و البته شهدای بسیاری مانند شهید همت داریم که من وی را به‌عنوان نمونه نام بردم.

 

منبع : همشهری آنلاین 
 

 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


6 − = یک

بازگشت به بالا