پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / دخترک کولی ؛ باهوش‌تر از اینشتین و هاوکینگ
دخترک کولی ؛ باهوش‌تر از اینشتین و هاوکینگ

دخترک کولی ؛ باهوش‌تر از اینشتین و هاوکینگ

نیکول بار دختر ۱۲ ساله‌ای که در یک کاروان زندگی کولی‌واری در انگلستان دارد، در آزمون هوش توانست امتیاز ۱۶۲ را به دست آورد، یعنی دو امتیاز بالاتر از البرت اینشتین و استفان هاوکینگ.

براساس گزارش ساینس الرت، پدر این دختر نوجوان با توجه به حافظه قوی فرزندش تصمیم گرفت او را در تست هوش منسا شرکت دهد زیرا تصور می‌کرد توانایی ذهنی او به وی اجازه حضور در منسا،‌ انجمن بین‌المللی تیزهوشان را خواهد‌داد،‌انجمنی که تنها به افرادی با هوش بالا اجازه عضویت خواهد‌داد. امتیاز یک نابغه در این تست بالای ۱۴۰ بوده و میانگین امتیاز نیز ۱۰۰ است.

با این‌همه امتیاز ۱۶۲ بار به این معنی نیست که او از اینشتین یا هاوکینگ یا هرکسی که امتیاز پایین‌تری از او گرفته، باهوش‌تر است زیرا در سال‌های اخیر عصب‌شناسان اثبات کرده‌اند که تست‌های هوش تصویر حقیقی از هوش افراد را نمایش نمی‌دهند.

اگرچه این تست می‌تواند میزان حافظه، توانایی محاسبات ریاضی، استدلال کلامی و منطق را نمایش دهد، مطالعات نشان داده‌اند این تست‌ها در پیش‌بینی هوش کلی که نیازمند همگام‌سازی بخش‌های مختلفی از مغز انسان‌است، ناقص عمل می‌کنند.

با این‌همه انجمن منسا همچنان برای انتخاب اعضای بر تست خود به شدت اتکا دارد. این انجمن درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار عضور در سرتاسر جهان دارد که ۳۵ درصد از آنها را زنان و هشت درصد را کودکان تشکیل داده‌اند. اما نتیجه آزمون نیکول بار به گفته انجمن منسا او را در گروه یک‌درصد برتر انجمن قرار داده‌است.

 

منبع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


هفت × 2 =

بازگشت به بالا