جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / جی‌میل جواب ایمیل‌هایتان را می‌دهد
جی‌میل جواب ایمیل‌هایتان را می‌دهد

جی‌میل جواب ایمیل‌هایتان را می‌دهد

پاسخ هوشمند سرویس جی‌میل گوگل با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند بهترین پاسخ‌ها را به هر ایمیل در اختیار کاربران قرار دهد.

براساس گزارش تلگراف، از ابتدا قرار بر این بود که ایمیل‌ها زندگی انسان را آسان‌تر سازند، اما در عوض به پدیده‌هایی زمان‌بر تبدیل شده‌اند که روزانه ساعت‌های زیادی از وقت کارمندان را به خود مشغول می‌کنند.

جی‌میل به عنوان بزرگترین سرویس ایمیل در جهان زمانی که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد،‌کار را برای کاربران  ساده‌تر ساخت،‌اما براساس نتایج یک تحقیق، ایمیل‌ها هنوز هفته‌ای ۱۳ ساعت از وقت کاربران را می‌گیرند.

اکنون گوگل  راهکاری برای رفع این مشکل ارائه کرده‌است: پاسخ هوشمند،‌نر‌م‌افزاری که می‌تواند به برخی از ایمیل‌ها به صورت خودکار پاسخ دهد. اگرچه پاسخ دادن به بعضی‌ از ایمیل‌ها به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و تنها یک انسان باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد، بسیاری از ایمیل‌ها تنها به چند کلمه ساده برای پاسخ نیاز دارند.

برنامه پاسخ هوشمند جی‌میل با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند یک ایمیل را خوانده و سه پاسخ متفاوت را برای آن آماده کند. سپس کاربر یکی از سه پاسخ را انتخاب کرده و بدون نیاز به تایپ کردن،‌آن را ارسال می‌کند. با این‌همه امکان ویرایش متن نیز وجود خواهد داشت.

این سرویس تا پایان این هفته در نسخه انگلیسی اپلیکیشن جی‌میل در اندروید و پس از آن در IOS  فعال خواهد شد اما هنوز درباره فعال شدن آن در نسخه تحت وب جی‌میل حرفی به میان نیامده‌است. این برنامه براساس دو شبکه عصبی ساخته شده‌است که گوگل آنها را برای درک زبان طبیعی آموزش داده‌است. شبکه عصبی می‌تواند با اسکن کردن محتوای هزاران ایمیل‌ زبان آنها را بیاموزد. در این سرویس یکی از شبکه‌های عصبی برای درک ایمیل‌ها و دیگری برای نوشتن پاسخ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منیع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


یک × 1 =

بازگشت به بالا