جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / ذخیره انرژی آب دریا با دیوار شناور
ذخیره انرژی آب دریا با دیوار شناور

ذخیره انرژی آب دریا با دیوار شناور

صدها هزار نفر از بزرگان کشورهای سراسر جهان در پاریس برای نجات سیاره زمین از تغییرات آب‌وهوایی آینده دور هم جمع شده‌اند و در این میان شرکت Waterstudio یک دیوار موج‌شکن شناور را برای مشکلات امروز زمین ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، این دیوار موج‌شکن موسوم به “پارتنون”(Parthenon) نه تنها امواج را می‌شکند، بلکه انرژی بسیار زیادی به اندازه دو برابر ژنراتورها انرژی تولید می‌کند.

طراحان با استفاده از آب رودخانه هادسون عملکرد دیوار پارتنون را توضیح دادند. این رودخانه دارای امواج سنگینی است و این قدرت زیاد و مداوم امواج رودخانه موجب خوردگی دیوارهای بنادر می‌شود.

اما دیوار شناور جدید عملکرد متفاوتی داشته و با تبدیل نیروی وارده از امواج به انرژی الکتریکی، موجب کاهش قدرت امواج به دیوار می‌شود.

ستون‌های این موج‌شکن شامل سیلندرهای نزدیک به یک متری است که در جهت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت با سرعت کم می‌چرخند. انرژی تولیدی این چرخش در جعبه بتنی در سکوی شناور ذخیره می‌شود. سیلندرها با آب پر شده و دارای ساختار انعطاف‌پذیر هستند که در نتیجه بر دیوار تاثیر نداشته و انرژی آب را کاهش می‌دهند. تمامی این موارد در بستر رودخانه مهار شده و در بالای آن فضای سبز و بولوار قرار دارد.

این طراحی با الهام از معبد یونانی شهر غرق شده آتلانتیس ساخته شده است.

 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


2 + = یازده

بازگشت به بالا