سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور به صورت مثبت اعمال می‌شود
سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور به صورت مثبت اعمال می‌شود

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور به صورت مثبت اعمال می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسط برای سال ۹۵ در کنکور به صورت مثبت اعمال شود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه یکشنبه-۲۶ اردیبهشت- جزئیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس با ۱۴۳ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه علنی با ماده واحده این طرح موافقت کردند.

بر اساس این ماده واحده؛

۱-بند الف ماده یک قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب دهم شهریورماه ۱۳۹۲ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعداد دروس دوره متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

۲-بند ت ماده ۳ قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش)، به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ت- اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش.

تبصره- این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست.

نمایندگان همچنین با ۱۳۸ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف، ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد الحاقی یکی از نمایندگان موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی، تاثیر سوابق تحصیلی برای سال ۱۳۹۵ به‌صورت مثبت اعمال می‌شود و در سایر موارد با بررسی کارشناسی برای سال‌های بعد اعمال خواهد شد.

دو فوریت و کلیات این طرح، هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسیده بود.

منبع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


پنج × = 25

بازگشت به بالا