شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / دانستنی های کنکور / برنامه ریزی برای تابستان کنکور ۹۹
برنامه ریزی برای تابستان کنکور ۹۹

برنامه ریزی برای تابستان کنکور ۹۹

اگر شما هم برای فصل تابستان هدف‌ گذاری جدی و منطقی دارید، بهتر است برنامه‌ریزی را از همین امروز شروع کنید. برنامه‌ی هر کس مختص اوست. برنامه‌ی شخصی‌تان را متناسب با ویژگی‌های فردی خودتان تنظیم کنید و عادت به مطالعه‌ی مستمر را به عنوان اولین هدف خود در تابستان قرار دهید.

– در برنامه‌ریزی برای تابستان، دو هدف را فراموش نکنید:
۱) برنامه‌ریزی برای نقاط قوت (درس‌ها و فعالیت‌هایی که در آن قوی و توانمند هستید). نقاط قوت‌تان را حفظ کنید.
۲) برنامه‌ریزی برای نقاط ضعف (درس‌ها و فعالیت‌هایی که در آن‌ها کمی ضعیف هستید). نقاط ضعف خود را شناسایی و تقویت کنید.

 سعی کنید درس‌های پایه و عمومی (به‌خصوص عربی) را حداقل یک بار مرور کنید

 تابستان فرصت مناسبی برای جبران اشکالات و عقب‌افتادگی‌ها در درس‌های پایه است. این فرصت را غنیمت شمارید.

 ساعت خواب روزانه‌ی خود را بین ۶ تا ۸ ساعت تنظیم کنید. خوابِ زیاد فرصت شما را برای مطالعه و تفریح کم می‌کند و شما صرفا برای مطالعه زمان خواهید داشت. بعد از مدتی به خاطر حذف شدن تفریح و جایگزین شدن آن با خواب، خسته می‌شوید.

 به هیچ وجه تک بعدی نباشید و در برنامه هفتگی تفریح را نیز بگنجانید

–  پیشنهاد می کنیم حتما در یکی از آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید.

 یک عدد حداقلی را برای ساعت مطالعه و تعداد تست روزانه در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. بالا بردن سرعت عمل در تست‌زنی مهارتی است که در هر مبحث باید به تدریج به وجود بیاید.

– هر شب بخشی از زمان خود را به حل چند تست از مباحث قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، دستور زبان، درک متن زبان و متون عربی اختصاص دهید. تست‌های موضوعی در کنکور کمک زیادی به بهبود رتبه و تراز شما خواهند نمود.

 در دروسی که احساس ضعف می‌کنید هر روز تست‌زنی داشته باشید. کم بودن تعداد تست‌ها مهم نیست، تداوم مهم است. مثلا اگر هر شب تعدادی تست ریاضی حل کنید، پس از گذشت چند هفته پیشرفت خود را در این درس و بالا رفتن سرعت عمل خود را در تست‌زنی احساس خواهید کرد.

 به این مساله فکر کنید که به دنبال رسیدن به چه اهدافی هستید. شاید بخواهید در تابستان دروس زیادی را مرور یا پیش‌خوانی کنید. عادات مثبتی که در این مسیر نیاز دارید را مکتوب و روی یک دفتر بنویسید و از همین الان در این راه گام بردارید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


+ چهار = 10

بازگشت به بالا