پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳     
خانه / سالن همایش / همایش ساختار لوئیس – کانون فرهنگی آموزش
همایش ساختار لوئیس – کانون فرهنگی آموزش

همایش ساختار لوئیس – کانون فرهنگی آموزش

دانش آموز عزیز سلام. ضمن تشکر از شما برای شرکت در همایش ساختار لوئیس ، برای کسب نتیجه کامل از این همایش و تسلط به ساختارهای لوئیس ، اطلاعات اولیه شما هنگام شرکت در همایش بسیار مهم است. شما بایستی برای هریک از عناصر نافلزی زیر، شماره گروه و تعداد الکترونهای لایه ظرفیت آنرا بخاطر سپرده باشید. در جدول ساده زیر شماره گروه برابر با تعداد الکترونهای لایه ظرفیت هر عنصر است. خواهش می کنم قبل از شرکت در همایش، جدول زیر را بطور کامل بخاطر بسپارید که هرعنصر در چه گروهی قرار دارد و چه تعداد الکترون در لایه ظرفیت آن وجود دارد . سوالات خود را در همین سالن مطرح نمایید تا به آنها پاسخ بدهم. امیدوارم همه شما عزیزان از این همایش استفاده کامل ببرید.

با تشکر – مرتضی محمدی

همانطور که قبلا اعلام شد ، همایش ساختار لوئیس در تاریخ ۹۲/۸/۱۷ برای دانش آموزان دختر در سالن همایشهای کانون فرهنگی آموزش برگزار خواهد شد. در این همایش چگونگی رسم ساختار لوئیس ترکیبات مختلف به روش قانون تناوبی عناصر تدریس می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز کانون فرهنگی آموزش در شهر مشهد مقدس مراجعه فرمایید.

۷

۶

۵

۴

۳

۲

۱

F

O

N

C

B

Be

H

Cl

S

P

Si

Al

 

 

Br

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

 

۲۵ نظر ها

  1. سلام استاد عزیزم همایش شیمی با توجه به وقت کمش به نظر من بی نظییییییربود، برای من بسیار مفید بود، خوشحال بودم که انرژیتون فوق العاده بود و ماهم از شما انرژی میگرفتیمو خسته نشدیم، فقط حیف که نمیتونم بیشتر ازتون بهره ببرم 🙁 خداا قوت و موفق باشید

  2. آقای محمدی سلام. همایش دیروز عالی بود. شما بی نظیر هستید.

  3. سلام اقای محمدی .همایش ساختار لوئیس خیلی خوب و عالی بود . میشه خواهش کنم قسمتهای بعدی را هم همایش بذارید.

    • مرتضی محمدی

      سلام.خیلی متشکرم. فعلا نمیتونم هیچ قولی بدهم. ولی امیدوارم شرایط فرآهم شود.اگر قرار شد،همایش داشته باشم ، از طریق سایت اعلام خواهد شد. موفق باشید

  4. سلام آقای محمدی، همایش خیلی خوب بود؛ فقط بنظر من بهتر بود همایش در دو سری برگزار می شد،یعنی دو روز مختلف. چون همایش خیلی طولانی بود و ما از یه جایی به بعد دیگه خیلی خسته بودیم….
    بهرحال همایش بسیـــــــار خوب و مفیدی بود، بهتون خسته نباشید می گم و ازتون واقعا سپاسگزارم.

    • مرتضی محمدی

      سلام. خیلی متشکرم.
      بله ، حق با شماست و زمان همایش طولانی بود. این اولین همایش در این سطح بود . شاید در همایشهای بعدی آنرا در دو روز برگزار کنیم. ممنونم از پیشنهادتون. شاد باشید .

  5. سلام استاد ، برای ما پسر ها چی ؟ 🙁

    • مرتضی محمدی

      سلام. انشاالله اگر شرایط فرآهم بشه، برای پسرها نیز همایش خواهیم داشت. موفق باشید.

  6. سلام اقای محمدی.همایش مفید و عالی بود.میشه واسه استوکیومتری واسیدوباز هم همایش بگذارین؟هزینه کلاسا بالاست.ساختار لوویس یون بی کربنات ویون سولفات با روش خواص تناوبی عتاصر چی میشه؟چه جوری باید تحلیلش کنم؟so+2o

    • مرتضی محمدی

      سلام. خیلی متشکرم.
      در مورد همایشهای دیگه هنوز تصمیمی نگرفتم ولی امیدوارم بتونم اینکارو انجام بدهم.
      در مورد یونهایی که گفتید ، چون زمان همایش محدود بود، نتونستم این یونها را بررسی کنم. یون کربنات و یون نیترات مولکول گوگردتری اکسید ، همگی ساختار لوئیس یکسانی دارند و فقط از نظر بار و اتم مرکزی با هم تفاوت دارند. یعنی در مولکول SO3 اگر بجای گوگرد ، کربن و یا نیتروژن قرار بدهید به ساختار یونهای نیترات و کربنات می رسید.
      یونهای سولفات ، کلرات و فسفات هم ساختار لوئیس یکسان دارند و فقط از نظر بار و اتم مرکزی با هم تفاوت دارند. در هرسه یون ، اتم مرکزی با پیوندهای یگانه به چهار اتم اکسیژن پیوند دارند و اتمهای اکسیژن همگی سه جفت الکترون ناپیوندی دارند.

  7. ممنون از پاسخ کاملتون.تسلطم رو ساختار لوویس رو مدیون شما استادماهر هستم .فقط یه سوال دیگه ساختار لوویس اسید های اکسیژن دار هم مهمه؟تو کنکور میاد؟به همونایی که گفتین فقطH اضافه کنیم کافیه.اره؟

    • مرتضی محمدی

      سلام. خواهش می کنم. بله . اگر به ساختار یونهایی که گفتم H اضافه کنیم به ساختار لوئیس اسیدهای اکسیژندار می رسیم. البته ساختار لوئیس اسیدهای اکسیژندار برای کنکور نیاز نیست.

  8. نسرین عباس زاده

    سلام میخواستم بگم مطالب گفته شده توی همایش بیییییییییییییییییی نظیر بود درسته تا عصر طول کشید ولی واقعا مفید بود.
    من واقعا ممنونم.

  9. نسرین عباس زاده

    aghaye mohamady hamayeshe shimi3 ham ba shomast???

    • مرتضی محمدی

      سلام. خیر . همایش شیمی ۳ با من نیست و همکاران دیگه آنرا انجام خواهند داد.

  10. نسرین عباس زاده

    salam kheyly bad shod kash in hamayesh ham ba shoma ostade khob bod.akhe ma vaghean hamayesh ghably vasamon mofyd bod.shoma vaghean ostade mahery hastyd man be shakhse vasaton behtaryn haro arezo daram.

    • مرتضی محمدی

      سلام. از لطف شما خیلی متشکرم. منم برای شما و همه دانش آموزان خوب کانون آرزوی موفقیت و سلامتی دارم. شاد باشید.

  11. سلام. من دانش آموز پیش ریاضی هستم و متاسفانه از وضعیت درسی خودم تو شیمی مخصوصا شیمی۲ و مخصوصا فصل۴ (ساختار لوییس) و همینطور استوکیومتری شیمی۳ اصلا راضی نیستم. اگه میشه راهنماییم کنید با توجه به وقت محدود من و وابستگی شیمی پیش به شیمی۲ اگه کتاب یا روش مطالعه خاصی بهم معرفی کنید ممنون میشم.

    • مرتضی محمدی

      سلام. مواردی که گفتید ، تقریبا اکثر بچه ها مشکل دارند و برای فصل ۴ شیمی ۲ ، مهمترین قسمت آن رسم ساختارهای لوئیس است که یا فیلم آموزشی ساختارهای لوئیس را تهیه کنید و یا اگر در آینده همایشی در این زمینه داشتم ، شرکت کنید. برای استوکیومتری هم اگر با روش سه گام آشنا شوید، فکر می کنم ، مشکلتون برطرف بشه.

  12. ممنون از راهناییتون ولی من ساکن همدان هستم و متاسفانه نمیتونم تو همایش شما شرکت کنم. اگه امکانش هست یه کتاب تستی برای شیمی ۲ معرفی کنید.

  13. سلام استاد امسال دیگه تو مشهد همایش برای ساختار لوئیس ندارین؟

    • مرتضی محمدی

      سلام. برای ساختار لوئیس همایش ندارم. ولی قرار است همایش استوکیومتری در بهمن برگزار بشه.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


+ 8 = چهارده

بازگشت به بالا