شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / امتحانات خرداد مدارس زودتر برگزار می‌شود
امتحانات خرداد مدارس زودتر برگزار می‌شود

امتحانات خرداد مدارس زودتر برگزار می‌شود

برگزاری زودهنگام امتحانات آخر سال به مذاق برخی خوش آمده است و آنطور که رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفته امتحانات خرداد سال آینده قدری زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده برگزار می‌شود.

عبدالرسول عبادی در این‌باره به ایسنا گفت: برای اینکه امتحانات خرداد‌ماه با مسابقات جام جهانی فوتبال تداخل نداشته باشد، امتحانات پایانی سال تحصیلی ۹۳-۹۲را اواخر اردیبهشت برگزار می‌کنیم. البته آموزش و پرورش برای این کار نیاز به مجوز شورای عالی آموزش و پرورش دارد که مرکز سنجش به‌دنبال اخذ مجوز از این شوراست؛ هر چند شورای‌عالی آموزش و پرورش مجوزی در این‌باره صادر نکرده است. ۲۳خرداد مسابقات جام جهانی فوتبال آغاز می‌شود. امتحانات خرداد سال تحصیلی گذشته دانش‌آموزان نیز به‌دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از اردیبهشت‌ماه شروع شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش یک خبر دیگر هم درباره امتحانات داده و آن اینکه بخشی از حق‌الزحمه برگزاری امتحانات معلمان درصورت تأمین اعتبار لازم به‌زودی پرداخت می‌شود. صحبت‌هایی در این زمینه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و ریاست‌جمهوری شده است و به گفته عبادی اگر همه منابع تأمین شود، تمام معوقه‌ها پرداخت می‌شود و درصورتی که به‌طور کامل نتوانیم آن را پرداخت کنیم، بخش اعظمی از این معوقات به‌زودی به فرهنگیانی که به هر نوعی در برگزاری امتحانات مشارکت داشتند، پرداخت خواهد شد و بخش دیگر نیز به سال بعد موکول می‌شود.

منبع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


هشت × 5 =

بازگشت به بالا