دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / اخبار علمی و آموزشی / تجمیع رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان؛ ریاضی و تجربی ادغام می‌شود.
تجمیع رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان؛ ریاضی و تجربی ادغام می‌شود.

تجمیع رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان؛ ریاضی و تجربی ادغام می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی گفت: بر اساس طرحی که شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب آن است، رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان از ۵ به ۳ رشته تقلیل می‌یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان با اعلام این خبر گفت: بر اساس این طرح، ۵ رشته علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش به ۳ رشته علوم پایه،‌ علوم انسانی و فنی مهارتی تغییر و انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز در پایه دهم انجام خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان با اجرای این طرح می‌توانند در پایه یازدهم تغییر رشته تحصیلی خود را با کمترین حذف و اضافه واحدهای درسی انجام دهند و در پایه دوازدهم رشته‌های تحصیلی خود را به صورت تخصصی دنبال کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی  درباره وضعیت قرارگیری زنگ کتابخانه و زنگ انشاء در برنامه درسی دانش‌آموزان در سال ۹۴، گفت: زنگ کتابخانه در سال تحصیلی آینده نیز در برنامه درسی دانش‌آموزان وجود ندارد و از سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ در برنامه درسی رسمی دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

محمدیان یادآور شد: ۵۰ ساعت برنامه درسی خارج از کلاس در نظر گرفته‌ایم که در نظر داریم آنها را در برنامه درسی دانش‌آموزان قرار دهیم و طبق این برنامه زنگ انشاء نیز در برنامه رسمی دانش‌آموزان قرار گرفته است.

 

منبع : همشهری آنلاین 

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


− یک = 8

بازگشت به بالا