شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳     
آنتروپی

آنتروپی

سلام باتوجه به اینکه آنتروپی از تقسیم گرما بر دما به دست می آید چرا با افزایش دما آنتروپی افزایش می یابد ?درحالی که باید با دما رابطه عکس دارد?

توسط محمد

سلام. آنتروپی از تقسیم  گرما  بر دما بدست نمی آید که با دما رابطه عکس داشته باشد. در واقع این دما فقط بیان می کند ، مقدار گرمای لازم برای رسیدن از صفر کلوین به دمای مورد نظر چقدربوده است.  بنابراین  هرچه دما بالاتر باشد ، گرما بیشتری لازم است و آنتروپی بیشتر خواهد بود. 

۴ نظر ها

  1. سلام استاد.وقت بخیر. من از دانش آموزان شما در دبیرستان امام حسین سال۸۸-۸۹ بوده و اکنون دانشجوی روان شناسی بالینی سال آخر بهشتی تهران هستم.شایسته است بگویم کلاس داشتن با اساتیدبه نامی چون دک فردوسی و … هرگز به پای کلاسهای بانشاط شما آن هم در شرایطی که فرد از اضطراب (که یک درد روانیس) رنج می برد؛نمی رسد.بی نهایت از شما سپاسگزارم و مثل همیشه ی سوال دارم نظر شما درمورد آنتروپی ذهن چیه؟

    • مرتضی محمدی

      سلام. خیلی متشکرم. شما لطف دارید. در مورد سوالتون ، برای اولین بار است که با این سوال مواجه میشم و برای خودم هم جالب است که همین چیزی وجود دارد. حالا من یک سوال دارم و اینکه آیا چنین مفهومی در دروس علمی رشته شما وجود دارد ؟ اگر چنین است ، میشه کمی بیشتر توضیح بدهید.
      اصلا این سوال چطوری برای شما بوجود آمده ؟ 🙂

      • سلام استاد. بله وجود داره. جالبه بدونید که اکثر تئوری های قوی روان شناسی در اثر پیوند خوردن با علوم پایه به وجود اومده!
        من یک فایل لاتین از انتروپی ذهن رو براتون میل میکنم تا مطالعه کنید.
        البته این سوال از اینجا منشا گرفت که من شنبه برای ارشد از طریق استعداد درخشان مصاحبه دارم و سازمان ذهنیم اندکی به هم خورده بود واز آنجا که شما به قدری شیمی رو خوب تدریس کردید که در ذهن حک شده؛یاد مفهوم انتروپی افتادم و بعد از سرچ متوجه شدم مفهومی است که بسیار روی آن در حوزه روانشناسی و فلسفه ذهن کارشده است.از لطفتان سپاسگزارم.

        • مرتضی محمدی

          سلام. توضیحاتتون برام خیلی جالب بود. از مقاله ای که برام ارسال میکنید ، ممنونم. من هم کنجکاو شدم که در این زمینه کمی مطالعه کنم.
          موفق باشید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


دو + 9 =

بازگشت به بالا