پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳     
خانه / سوالات درسی / پایه سوم / بازده درصدی
بازده درصدی

بازده درصدی

سلام وقتتان بخیر

در روش سه گام بازده ی درصدی را باید برای واکنش دهنده ها بگذاریم حالا اگر داده وخواسته ی مسئله هردو واکنش دهنده بود بازده را برای کدام بگذاریم؟ مجهول یا معلوم ؟ جواب ها متفاوت می شوند

با تشکر

توسط مبینا رمضانی

 

سلام. بازده درصدی نشاندهنده میزان پیشرفت واکنش است و بهتر است داده و خواسته مسئله  ، یکی واکنش دهنده و یکی فرآورده باشد. در مورد سوال شما فکر میکنم منظور طراح سوال این بوده که با توجه به مقدار واکنش دهنده معلوم و بازده درصدی واکنش از واکنش دهنده دیگر چه مقدار مصرف خواهد شد. بنابراین بازده درصدی را برای واکنش دهنده معلوم بگذارید و مقدار واکنش دهنده دیگر را محاسبه کنید.  

۴ نظر ها

  1. سلام

    سوال مد نظر من این است:اگر هر کیلو گرم از هر نمونه اب دارای ۱٫۱۶۴ گرم یون هیدروژن سولفات باشد برای خنثی کردن این یون در یک تن از آب نمونه چند گرم سدیم هیدروکسید مصرف می شود؟ در صورتی که بازده ی در صدی واکنش ۸۰ درصد باشد؟

    سوال تالیفی است نسبت ها یک به یک است وهر دو واکنش دهنده اند اگر بازده را برای مجهول بگذاریم جواب ۶۰۰ می شود که درسته ولی اگر برای معلوم بگذاریم ۳۸۴ بدست می اید که نادرست است!

    در سایت کانون هر روز یک سری مسئله گذاشته می شود این سوال از ازمون شماره ی ۲۲ است جواب هم گذاشته از راه کتاب استفاده کرده از قسمت تازه ها در سایت کانون(ازمون مسائل شیمی)
    از این که برای سوالم وقت گذاشتید ممنون

    • مرتضی محمدی

      سلام. به نظر من این سوال ابهام داره و بازده درصدی را می توان برای هر دو واکنش دهنده بکار برد و بستگی به نظر طراح سوال داره و سوالی که ابهام دارد ، برداشتهای متفاوت از آن می شود و نمی تواند استاندارد باشد.

  2. مبینارمضانی

    سلام آقای محمدی به نظرمن هم سوال کمی ایراد دارد فقط می خواستم مطمئن شم که اشتباه نمی کنم ممنونم شما بهترین دبیری هستید که تا حالا داشتم وهنوز هم به سوالاتم پاسخ میدهیدخدانگه دار

    • مرتضی محمدی

      سلام دختر خوبم. خواهش می کنم. شما لطف دارید. براتون آرزوی سلامتی و شادی همیشگی دارد.
      موفق باشید.

ارسال یک نظر

ایمیل شما منتشر نمی شود.


سه × 2 =

بازگشت به بالا